HansM-740GL Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Radial skrev: jeg har muligens funnet løsningen din HansM. Fannt hvertfal feilen min. Det er topp-pakningen på min 740 om er gåen. Lekkasje av vann på baksiden av toppen, mot Torpedoveggen. Så det med egene øyne når jeg tittet under panseret.... :rolleyes: Kjølevannet drypper rett på 90-graderen etter manifolden og avgir en jævelig lukt! =s Kan nevne at min motor også har fått olje-lekasje mellom kam-akslingen og topp-delselet... en liten mengde olje , men though... lekkasje angry Ta en titt etterpå. Så kommer jeg med info. EDIT: Merker ingenting med det samme. Men eneste er at påfyllingslokket svetter. en god del. Noe jeg har visst om. Men ikke noe særlig mer. Men den lukta jeg kjenner kommer ikke fra motorrommet. Og merker heller ingen lukt før jeg er ved høyre bakdør. Så heller ingenting bak ved torpedoveggen. Som viser "her har det nylig vært noe vått". Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 okey, da har du kanskje et annet prob enn det jeg har :) det KAN være samme feilen, men lufta blir blåst bakover, og under bilen av vifta på motoren..? Mulig jeg er helt på jordet, men jeg så hvertfal tydelige indikasjoner på lekkasje på motor/girkasse overgangen, og det så ut som vesken kom fra topp-pakningen. Volvo med "solide og uslitelige" motorer har jeg fått en oppfattning av at er noe oppskrytt ass... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Radial skrev: okey, da har du kanskje et annet prob enn det jeg har :) det KAN være samme feilen, men lufta blir blåst bakover, og under bilen av vifta på motoren..? Mulig jeg er helt på jordet, men jeg så hvertfal tydelige indikasjoner på lekkasje på motor/girkasse overgangen, og det så ut som vesken kom fra topp-pakningen. Volvo med "solide og uslitelige" motorer har jeg fått en oppfattning av at er noe oppskrytt ass... Jeg bøyer meg ned til motoren og lukter ingenting. Ikke lekker det fra noen andre steder enn fra påfyllingslokket. Men var på VOlvo dem trodde det var oljetrykket var for høyt. Lukta kommer å går. Har i det siste ikke brydd meg noe og har heller ikke merket noe. Men tror oljetrykket mitt er for høyt. SKulle være en ventil på venstre side som skulle stå åpen. Kunne ikke se den helt med det samme. Men får ta det en dag jeg har tid. Bilen ruller og å går som ei klokke. Vet ikke hvor mye du kjører i løpet av et år, men siden august til nå ligger jeg på 19700km. Men vet heller ikke hvor mye det koster å få skifta alle pakningene. Kan nesten bli billigere å kjøre motoren til den stopper helt og er bare råtne haugen igjen også kaste den og sette inn en B230FT eller no sånt. med M90 gearkasse. MEn vi får se hva tiden bringer. Så lenge motoren går ikke fusker er det ikke noe problem for min del. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg