Gå til innhold

Fukt i bagasjerommet?

Ranger emnet

HP-Invent

Anbefalte innlegg

Bilen min er plaget med fuktighet i bagasjerommet og lurer på hva åraken kan være. Bilen er understellsbehandlet under, så den skal være tett der...

Alt virker som det er fuktig til og med resevehjulet. Så fuktigheten samler seg ikke bare i bunnen. Kan det bare være kondens? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å få vekk kondensen.

I am a fucking streetracer, you know! :p

Mine biler... :P

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel .. Ta av alt av deksler innvendig, spyl over og se om det kommer inn noe vann - og hvor. Silikon eller pakning på tube funker fint.

Hadde lenge vært plaget av dugg i min da jeg oppdaget luftsluse-leksajen. Pakningen rundt luftslusen var morken og det sivet inn vann. Var rundt 5liter vann i reservehjulsbrønnen - halveis opp på dekket (ikke så rart det dugget nei). :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser bagasjerommet mitt ut... Kan ikke se no luftegreier.

bagasjerom.jpg

Det grå på tegningen er bunnen i bagasjerommet... Det hvite er en fordypning som går ned i skjermen på bilen og den hvite firkanten med grått stiplet fortsetter under golvet innover. Altsp det hvite og hvit med stiplet er lavere nede enn det grå.

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det lekker mini, mini... Fra et lien sprekk bak bakfangeren inn i veggen mot bagasjerommet, men det er veldig lite... Syns det er litt mye fuktighet i hele bagasjerommet til å være den lille sprekken. Skal prøve å tett den sprekken å se om det hjelper, men jeg lurer på om det kan være litt kondens også. Eller pleier ikke det å være tilfellet? kan ikke det bli fuktig nede i der når det er kaldt?

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut alt av matter, jekk, reservehjul o.l. å få tørka opp skikkelig. Sett en kupevarmer nedi der, å la bakluka stå på gløtt. Når det er helt tørtt, så luker du luka helt å spyler med hageslange runt takluke, bakrute lykter o.l. Eller ta en tur i regnvær. Da bør du kunne se hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt på som en gal i går og i dag med å tørke, smøre med karroserikitt, beskytte med tectyl fuge osv... Hvis det lekker nå så vet ikke jeg... Har fuget rundt pakningen på bakluken, pakninger rundt diverse hål i golvet til ledninger osv...

Noen som vet hvor lenge en kan vente før jeg kan kjøre med bilen etter jeg har fuget med biltema sitt karroserikitt? Det blir jo vått med en gang vet dere.

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Lenke til kommentar
Del på andre sider