Gå til innhold

batteri inn og 18 volt eller 5 volt ut

Ranger emnet


Arcatus

Anbefalte innlegg

Hva skal du drive med denne?

Hvis det for eksempel er snakk om en bærbar pc.. så ville jeg heller prøvd å få tak i en "bil-lader" til denne.. Eventuellt en 12V likespenning til 230V vekselspenning omformer.. Hvis du skal drive noe annet så har ikke jeg noen forslag.. desverre :)

 

Mvh Karl

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dbpeter

 

har du testat ett 12 volts batteri någon gång?

Prova att testa ett bra batteri!

 

Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener. Hvis du måler tomgangs spenningen på et batteri (spenning når det ikke er belastet) så vil alltid denne være en del høyere enn når batteriet belastes. Men med en gang man belaster batteriet synker spenning til omtrent det nivået batteriet er oppgitt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

 

ja du virker jo som en seriøs fyr, som har mye peiling, gi oss et konkret svar da?

 

Jag tror du ska vara ganska tyst din lilla hobby smurf!!!!!!

Ohio generators finns det något som heter!!!

Nej du klarar inte dra 18 volt i evigheter ur ett batteri men det kanske du skjønner og!!!!!!!

Men bra vedlikehold och en bra dynamo är något som kan hjälpa till på vägen!!!

Jag har varit dommare på world finals i dbdrag 2 år på rad nu och där är det inte så svårt att se att det är möjligt!!!

Så före du öppnar kjäften om jag inte har peiling så kan lille gutt komma sej ut i världen og se lite vad som föregår här ute!!!

!!!The official pimp of dbdragracing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dbpeter

 

Jag tror du ska vara ganska tyst din lilla hobby smurf!!!!!!

Ohio generators finns det något som heter!!!

Nej du klarar inte dra 18 volt i evigheter ur ett batteri men det kanske du skjønner og!!!!!!!

Men bra vedlikehold och en bra dynamo är något som kan hjälpa till på vägen!!!

Jag har varit dommare på world finals i dbdrag 2 år på rad nu och där är det inte så svårt att se att det är möjligt!!!

Så före du öppnar kjäften om jag inte har peiling så kan lille gutt komma sej ut i världen og se lite vad som föregår här ute!!!

 

haah, takk for svar iallefall!

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dbpeter

 

Jag tror du ska vara ganska tyst din lilla hobby smurf!!!!!!

Ohio generators finns det något som heter!!!

Nej du klarar inte dra 18 volt i evigheter ur ett batteri men det kanske du skjønner og!!!!!!!

Men bra vedlikehold och en bra dynamo är något som kan hjälpa till på vägen!!!

Jag har varit dommare på world finals i dbdrag 2 år på rad nu och där är det inte så svårt att se att det är möjligt!!!

Så före du öppnar kjäften om jag inte har peiling så kan lille gutt komma sej ut i världen og se lite vad som föregår här ute!!!

 

Kanskje du skulle ta å roe deg litt ned....?

 

Man lader jo et 12V-batteri med 14,0-14,5V også, men det betyr jo ikke at det er et 14V-batteri for det.... :rolleyes:

 

Spørsmålet fra første posten:

Lurer på hvor jeg kan få tak i noe som jeg kan sette i bilen slik at jeg kan koble bateriet inn på den og få 18v eller 5v ut av den...

Slik jeg forstår spørsmålet lurer han på om det fins en boks han kan koble inn på det eksisterende batteriet (12V) og få 18 eller 5 volt ut, ikke om det fins 18V-batteri å få tak i.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

Slik jeg forstår spørsmålet lurer han på om det fins en boks han kan koble inn på det eksisterende batteriet (12V) og få 18 eller 5 volt ut, ikke om det fins 18V-batteri å få tak i.

 

5volt er jo grei å få til, 18V får du lett via f.eks. en PST-ED10100-18 (PowerStream 12->18v converter.. Tåler 120watt. Disse finner du her: http://www.powerstream.com/Produz10.htm)

 

I tillegg til disse kan du nok også bygge deg dette selv, men det blir fort minst like kostbart iom at du er nødt til å regulere input'en på den (bilen gir jo ofte alt mellom 11 og 15volt avhengig av laderegulator, spenningsfall etc).

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår