Gravstein Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Hei Min absolutte favoritt er FESTO, disse lager genialt og svært gjennomtenkt verktøy. Jeg har selv sirkelsag, endel pussemaskiner og støvsuger av merket. Til sirkelsagen får man kjøpt en genial anleggsskinne, denne har "skumgummi" striper på undersiden og sitter svært godt fast i f.eks MDF. Bakdelen er prisen, ca kr 1000 pr meter. Det geniale og gjennomtenkte med verktøyet er at mye går om hverandre, anleggsskinna passer på overhåndsfresen, sirkelsaga, stikksaga osv. Alt verktøyet kommer med uttak til støvavsug, noe som etter min mening gjør arbeidet med å f.eks frese i MDF langt mer behagelig. Og alle koffertene til verktøyet kan kneppes sammen så de er lettere å transportere og lagre. Hilti lager vel ikke så veldig mye "finsnekringes" verktøy, mest grove redskaper!?!? Mvh Pål B Helt ening, FESTO er geniale med enkle løsninger som passer over ens med andre verktøy fra festo. Da eg gjikk på Tømrer VK1 brukte vi kun Bosh(blå), Festo, Elu og Dewalt. Alle sammen er bra, Dewalt håndover fresen gjikk for fult hver eneste dag i flere måneder å den var det aldri problem med. Men Festo er genialt så absolutt !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Helt ening, FESTO er geniale med enkle løsninger som passer over ens med andre verktøy fra festo. Da eg gjikk på Tømrer VK1 brukte vi kun Bosh(blå), Festo, Elu og Dewalt.Alle sammen er bra, Dewalt håndover fresen gjikk for fult hver eneste dag i flere måneder å den var det aldri problem med. Men Festo er genialt så absolutt !! Jeg har selv to DeWalt overhåndsfreser og èn blå Bosh, kan ikke si meg enig i slakt av DeWalt og skryt av Bosh eller vise versa, begge er gode produkter til fornuftige priser. Grunnen til at jeg har tre freser er at jeg har restaurert ett gammelt sveitserhus og laget alt listverk og ornamenter utvendig selv og da var det litt mye jobb å skifte fresejern hele tiden. Har nok brukt mine freser i noen hundre timer og aldri hatt noe problem med noen av dem. Men har nå i ettertid gått helt over til FESTO av en enkel grunn, og det er at alt går om hverandre og det er bunnsolid kvalitet. Desverre alt for dyrt men:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Syns DeWalt verktøy her får litt mye ufortjent kritikk.....bruker selv DeWalt mye og har aldri måtte byttet dem ut. Nå er riktig nok verktøyet snart 2 år gammel så dette kan kanskje ære av den gamle typen? Dette selges også på Europris til en fornuftig penge....mange som da fort tror det er jalla....men husk selv smart glub selger gant.... Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Syns DeWalt verktøy her får litt mye ufortjent kritikk.....bruker selv DeWalt mye og har aldri måtte byttet dem ut. Nå er riktig nok verktøyet snart 2 år gammel så dette kan kanskje ære av den gamle typen? Dette selges også på Europris til en fornuftig penge....mange som da fort tror det er jalla....men husk selv smart glub selger gant.... ehh.. Europris selger vel ikke DeWalt.. Dem selger bare en etterligning, som er gul! ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 ehh.. Europris selger vel ikke DeWalt.. Dem selger bare en etterligning, som er gul! ?? Jepp og det er bare POOP:D Kom ikke halvveis ned i gipsskrueboksen engang før den gikk adundas:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Jepp og det er bare POOP:D Kom ikke halvveis ned i gipsskrueboksen engang før den gikk adundas:D Hehe.. var noe sant jeg tenkte meg har pellet litt på det greiene der og en drill på 24V som jeg holder igjen med 2fingre er ikke noe jeg satser på. Holder meg heller til Hilti. Drillen er på 9.6v og sterk som fan!. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg