cokeloop Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Hei! er ikke noe sånn altfor stor "forstå-meg-på'er" når det gjelder volvomototrer, men har hørt mye pepper om B23k.. og det er nettopp en slik motor jeg har i min 240. Lurer på hva som er galt med denne motoren, som gjør den så mye dårligere enn de andre motorene, hva som kan gjøres, trimming, hviken motor som man bør bytte til med tanke på de forskjellige ting osv.. takk for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Du mener B230K??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 ja glemte ei nulle :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by cokeloop Hei! er ikke noe sånn altfor stor "forstå-meg-på'er" når det gjelder volvomototrer, men har hørt mye pepper om B23k.. og det er nettopp en slik motor jeg har i min 240. Lurer på hva som er galt med denne motoren, som gjør den så mye dårligere enn de andre motorene, hva som kan gjøres, trimming, hviken motor som man bør bytte til med tanke på de forskjellige ting osv.. takk for svar :D Det er gasseren og tenningsanlegget som er no dritt på den motoren.. Har slik jeg også, men den er trimmet med vellykket resultat. Gjør som meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 jaha? hva skal jeg bytte til da? hvordan har du gjort det? mye bensinforbruk? tips!? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by cokeloop jaha? hva skal jeg bytte til da? hvordan har du gjort det? mye bensinforbruk? tips!? :D Prosjektet Ta en titt på de 7 sidene der... Bruker mellom 1,0-1,2l på mila... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 har ikke 140 000 å bruke, er jo lærling, bor borte, har knapt 5000 til overs til mat i måneden.. :P noen enkle triks som ikke er så kostbart da..? hvilken motor anbefales hvis jeg ikke skal ha b230k resten av livet til den da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 sætt på innsug å gassar å tenning fra b23A/b230A... funke no bra d.. itj åt,n går så my likar, men du slæpp no derre solex dritn da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Jeg har selv B230K. Gasseren er ikke no særlig, den er grei. Har fungert rimelig bra hittil for meg da, bare byttet litt vakuumutstyr, har tross alt gått 240' km nå. Men er tenningsanlegget så ille da? Er det bedre med gammeldags coil og stift? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by 70' Chevelle Jeg har selv B230K. Gasseren er ikke no særlig, den er grei. Har fungert rimelig bra hittil for meg da, bare byttet litt vakuumutstyr, har tross alt gått 240' km nå. Men er tenningsanlegget så ille da? Er det bedre med gammeldags coil og stift? Coil og stift? Det sitter coil på k motorene¨. Har hørt at solex gasseren er bedre en A gasseren jeg. Når det først funker. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Per-Henrik Det sitter coil på k motorene¨. Har hørt at solex gasseren er bedre en A gasseren jeg. Når det først funker. Det er no tenningsmodul og greier på min...men det er jo en form for coil også selvfølgelig. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 alle bensinmotorer har en form for coil. men det er ikke stift i fordelerhuset, det er elektrisk styrt. btw.. weber 36/32 eller 36/36 gasser fra feks sierra passer på.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Tenningsanlegget er ikke så veldig bra nei! Sett på et fra B230A med halvgiver i fordeleren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Texascom Tenningsanlegget er ikke så veldig bra nei! Sett på et fra B230A med halvgiver i fordeleren! B230A med halvgiver i fordeleren har jeg på min. Og borch fordeler. weber 36/32 eller 36/36 gasser fra feks sierra passer på.. Passer den rett på med skure hulla? Åssen ckock er det på den. manuell/eletrisk/vann?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 hva koster dette sånn ca. da? er det et lett inngrep? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg