Gå til innhold

242-eiere,dere må da kunne bedre enn dette!!!

Ranger emnet

Euro-96

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

01.jpg

bildet er litt gammelt..

jeg har senket den bak, senkesettet til fremme ligger enda på rommet mitt :p

*gule koni sport

* lesjöfors 45mm

* Eiker Polaris 17x7.5 m / 225/45-ZR17

* 260 skinnbaksete

* usafront m usa blinklys

* 460 skjermblinkers montert på motsatt side

* gr.a. vinge

* 32" sub, 3300w forsterker, 6x9 høyttalere, 10" "midbass"+++

Motor og slikt som er i bilen nå, snakker vi ikke om :p

men jeg har nettop gått til innkjøp av en B6304 fra en 1995' 960.

Den yter 204hk/masse nm orginalt med kat, jeg river av kat, senker comp og kobler på compressor fra 350 v8.

Jeg får også snart helskinn recaro til fremme :-)

da mangler jeg bare litt interiør jobb før jeg er fornøyd, skal ikke si ferdig, da man aldri blir ferdig.

bilen er i veldig god stand og jeg må si meg fornøyd med mitt kjøp for 6000kr:

DCP_0501.JPG

ja, det er samme bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Originally posted by Euro-1

Nekter å tro at jeg er den eneste med 242 som har vært innom denne siden.

Eller?????

Alle andre,skriv inn om hva slags motor,årsmod. utstyr og div. bilder.

Dette er jo helt topp sted å være på,så hvorfor ikke?

Mvh.

Henning :D :D

Ønsk meg velkommen i klubben da :D

Har akkurat kjøpt meg en 1981 242DL for 7000kr. Den har gått såvidt over 135000km, motoren er en ovveraskende sprek B21A med M45kasse. Det er litt lakkrust på venstre side med jeg skal pusse ned og lakke bilen så det gjør ikke noe. Bortsett fra det er den 100% rustfri, hele reservehjulsbrønner, ikkeno rust i bagasjerom, eksosanlegget er antikk men fortsatt uten rust..

Bilen er brun og jævla stygg egentlig med det kjem seg ;-)

Plana, skikkelig nettinggrill, snutepanser, senking, 17" eiker E1 eller JP felga, svarte liste, blå met. eller knall orange, kanskje ny motor, 5trinnskasse, kjørekomputer (ikke no volvo kødd), tone bakrute og sideruter (svakt!) kommer ikke på noe mer i farta.. kanskje jeg kjøper bross styling om jeg får tak på det.

Edit: Henter den på søndag. Skal fikse noen bilder da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 75 modell!

skal lagge ut bilder om den sanrt, må bare samle opp litt mere bilder først!

info: helt ribbet, mye sveise jobb er unna gjort, golf breddet baksjærmer, peugote 406 lykter bak, takluke, 86mod panser å skjærmer, styling, motor B230ET bygges PRIKK lik Rinnie Hilmersson sin, men UTEN kompressor, men Garret GT40 er med :D for mye å skrive :D+++++ BILDER KOMMER SNART!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

Et par bilder til av mine gamle biler,den lilla er også dessverre spiker.

242%20lilla.gif

242orang.gif

242svart%20copy.gif

Ikke for å rippe opp i gamle sår, men hvorfor blei de vraket??

Ser jo veldig strøkne ut så det er vel ikke rust som drepte dem?

Foresten er det DTM rondell felger på den svarte?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Ikke for å rippe opp i gamle sår, men hvorfor blei de vraket??

Ser jo veldig strøkne ut så det er vel ikke rust som drepte dem?

Foresten er det DTM rondell felger på den svarte?

Den lilla ble påkjørt i siden så bakskjerm og dør ble vrak,men den skaden ble utbedret.Noen uker senere fikk den en bil i siden på andre siden så dør og bakskjerm ble vrak..Det ble slutten for bilen...Det taksenkte taket står for tiden å venter på å bli montert på en annen 242..de 2 andre lever(den orange såvidt)....Er super dtm 18" på den sorte ja og den bilen er fortsatt like fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel ha andre vinduer og dører også? og a og c stolper?

Er vel ikke tilsalgs det taket?

siden jeg har en sånn 242 ståendes..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lilla ble påkjørt i siden så bakskjerm og dør ble vrak,men den skaden ble utbedret.Noen uker senere fikk den en bil i siden på andre siden så dør og bakskjerm ble vrak..Det ble slutten for bilen...Det taksenkte taket står for tiden å venter på å bli montert på en annen 242..de 2 andre lever(den orange såvidt)....Er super dtm 18" på den sorte ja og den bilen er fortsatt like fin...

Den svarte 242n går den i lillehammer?

så en heelt lik for noen dager siden når jeg var der ;)

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by R-Sport

Hei. beklager hvis dette er noe off topic, men passer 850 T5R-motoren i to-førr? pris på villskapen? hvor får dere tak i slike motorer da?

På forhånd takk for svar;)

mvh thomas

du må ha nye motorfester, samt modifisere en bunnpanne fra 960 (korte den inn). bunnpannen er i alu og rimelig vanskelig å få tak i for en billig penge.

vet om flere som tar 2-2,500 bare for bunnpannen.

motor får du vel kjøpt feks på http://www.blocket.se, http://www.bildelsbasen.se, http://www.billisten.no, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

du må ha nye motorfester, samt modifisere en bunnpanne fra 960 (korte den inn). bunnpannen er i alu og rimelig vanskelig å få tak i for en billig penge.

vet om flere som tar 2-2,500 bare for bunnpannen.

motor får du vel kjøpt feks på http://www.blocket.se, http://www.bildelsbasen.se, http://www.billisten.no, etc.

Solgte en 960 bunnpanne samt motorfester for 2 lapper i går faktisk..Kunne jag bare hatt flere...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte en 960 bunnpanne samt motorfester for 2 lapper i går faktisk..Kunne jag bare hatt flere...:rolleyes:

jeg fikk min bunnpanne for 800kr inkl frakt!!

det er billig!

volvohuggeren skulle ha 2-2.500 + mva (pga han måtte evnt kjøpe av andre huggere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider