Gå til innhold

242-eiere,dere må da kunne bedre enn dette!!!

Ranger emnet


Euro-96

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Robert_rallyvolvo5.sized.jpg

 

Robert_rallyvolvo2.sized.jpg

 

Robert_rallyvolvo1.sized.jpg

 

Robert_rallyvolvo6.sized.jpg

 

Min bil er en 242 VOC, volvo original rally cup. Innebærer bruk av hovedsakelig origianle deler fra volvo...

 

F.eks er hjuloppheng, bakaksel, girkasse osv å finne på hvilken som helst 240. Motor er basert på en B23 med mekanisk insprut, med 405 topp, trimkam fra volvo (h kam eller noe), justerbart bensintrykk, GT exos , men ellers original.

 

Fjørene foran er noen rallyfjører fra volvo (høye, ekstremt stive), noen myke original fjører bak, Volvo R-sport dempere foran, Bilstein bak. Bilen er EKSTREMT stiv.

 

Ytelsen er noe beskjedne 150hk+...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Poffs

min.jpg

genial 242 med knall farge

mmm snacks

 

BRUN ROCKER!!!!!!!!

Blir svartblank til våren.;)

 

Når jeg kjøpte den var den lakka med boks over lista på skjermene.....han hadde bomma på fargen...han hadde kjøpt en farge som hadde 55% rosa i seg el.no...brun å rosa bil....KNALL!!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Den grønne står i verkstedet og blir lettere modifisert

:D

Poffs: Ser bra ut dette! Meget lav med store råe felger..hehe, tviler på at den blir særlig kjørbar med denne høyden! Er det ditt prosjekt?

 

ikke mitt prosjekt,en på turboperformanceclub som eier.

skal finne bilde på den som den ser ut idag.......

 

jeg må si jeg har lyst på en 75 242 gett,første gode 240in og greier.også så forbaska fine de er:D

 

jeg må si jeg angrer på at ikke begynte på en 242 isteden for 244en min,men nå er jo prosjektet ferdig så nå må jeg jo bruken,en stund...

 

så etterhvert blir det vel salgt av bare karrossen

beholde motor,gear,sprutet,driverk,bensinopplegg osv

så blir det 242 helst 75,men 79 funker bra og:D

 

er jo rimelig lett og bygge slæddebil av 240 ho ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zerox starta vel en post om den bilen for en stund siden......JÆVLIG RÅ!!!!!!!!!!!!!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår