Gå til innhold

242-eiere,dere må da kunne bedre enn dette!!!

Ranger emnet


Euro-96

Anbefalte innlegg

Javel da...

Bil: Volvo 242-82

Motor: B-250,230 med marineveiv,2510cc

JE-stempler,Autoverdi råder,betongfylt blokk. 8:1 i komp,531-topp med 46/38,5 ventiler,Grp.A T-5 racekam,4 52mm separate spjeldhus,8 stk 511 cc dyser,grenrør i syrefast med separat wastegate,Garrett T04E-59mm innløp,eksos A/R 115,P-trim,2 stk.Bosch bensinpumper fra Porsche 993.

Effekten ble 546,5 hester ved 6500 o/m,momentet ble 680 nm ved 4750 o/m.

Enkelskivet sinterclutch med "hjemmelaget" trykkplate

Gearkassa er en BorgWarner T-56.

Bakakselen er en 1031 med 4,56 utv. og original ombygd lamelldiffbrems.

Ellers er bilen godkjent senket,godkjent med turbomotor,205 hester,og godkjent med både 17 og 18"hjul...

 

Bilde er jeg ikke kar om å få lagt inn her,er ingen "datanurd" for å si det mildt,men bilde ligger på "bilder av min 242-4-5 side 2.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Savner 242'en min. Er javlig aa vare paa andre siden av jorda uten den. Men men.. Bilen:

 

-77 242 "GT"

Lakkert solv i sommer

fjernet de "dekslene" paa c-stolpen

1031 med sperre

b21et med en LITEN turbo fra 230ft. Lader 1.1bar

Nye bilstein rundt om.

Nye lesfjorsfjarer

Alle foringer er nye

3"eksos

Noen omp stoler og litt ekstra maalerer (oljetemp/trykk/ladetrykk)

 

Har liggende:

Halvbur (sveises inn saa fort jeg kommer hjem)

Driver ogsaa aa prover aa bygge motor. Har handlet inn euro-1 sprut/tenning, en turbonetics/cosworth turbo av noe slag (450hk), et b23innsug som er bygd om til 4dyser, ny downpipe, porta 940grenror, blir en 230 blokk med underspyling og en slump betong i.

 

Mangler:

JE stempler

H-profil raader

Nye dyser (har 5stk. s4dyser til salgs)

Bensinpumper +++++

 

Skinne skal staa for mapping av motor og Henning (euro-1) haaper jeg skal hjelpe meg litt ;)

 

Maal for hele greiene er:

Lav 242 med orginalt utseende og mye motor!!

 

Bilen er godkjent med turbomotor/intercooler og senkesettet..

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro 1:

 

Hvor mye tar han som lagde eksosen din for en runde med apparatet??

 

Kjører 3" jt, men skulle hatt litt mere lyd... nå blir det Wastegate ut i guds frie natur :)

 

Har du wg ut i det fri eller inn i eksos??

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en 242 -81 mod

 

har/skal sette inn:

 

-T5-R motor

-getragkasse

-(pedersen)-velteburbur

 

resten trenger jeg. skal også gjøre alt annet som og lakkere, div understell som plastforinger, dempere og fjører, div. stag, og masse annet moro....kommer vel sikkert en prosjekttråd....mye og gjøre om dagen

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 242 av årsmodell 1981.

Står en B23a i den nå,men skal sette i B230ET/FT etterhvert.

Planen er å begynne med den når jeg er ferdig med 142'n som snart er klar for lakkering.

Snutefront er montert (lang snute)

vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den enda,men skal bli bil av den igjen.

Ser for meg at denne kan bli noe mer pengesluk enn 142'n:rolleyes:

89 - bmw 320i cab

81 - volvo 242TIC

72 - volvo 142DL

91 - golf II TD

97 - volvo 945TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sundinracing:

Laget eksosanlegget mitt selv,inkludert lyddemperen.

Kjører wastegaten ut i det fri rett bak høyre framhjul,bråker noe helt sinnssykt,men laget det i 2".....

Folk sier til meg at de har hørt når jeg har lagt i vei,og det høres helt herlig ut,de får gåsehud osv.

En kom bort til meg og sa at han fikk lyst til å droppe buksene og trekke av etter at jeg hadde lagt igjen et par hundre kroner i gummi på et industriområde i sommer,hørtes ut som etpar r-sykler sa han....

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det jo ikke tvil lengre.. må bare ha det sånn.. trodde det ville bli kult, og stemmer nok det :) hehe..

 

takk for info Euro 1

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår