Gå til innhold

242-eiere,dere må da kunne bedre enn dette!!!

Ranger emnet

Euro-96

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke felger, hvor er dem kjøpt og pris? dem var griiiserå!!!

Har selv en 1975 242. Prosjekt jeg holder på med.

Motor: lite vites om denne da den ble bygget for ca 10-15 år siden. Men tidligere eiger som hadde den i ca 8 år sier alt er bytta og den tåler ca 350hk. Bytta inmat, smidde stempler, plana blokka for rett komp, porta 405 topp med større ventiler, doble 40mm dellorto, t3/t4 turbo.

Understell: Det jeg har. Polyforinger, gule koni, grovt stabstag bak. Foreløpig, mer kommer.

Utseende, er i heftig diskusjon med meg selv om ny front med litt plast, eller goe gamle looken, blir litt bredding av bakskjermer, og ombygd hekk. Må passe til intereøret liksom

Itereør og bilder finnes på prosjekttråden under bilstereo (link i signaturen)

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstar Grandeur, felger i prisklassen 40.000+ dette.

Ja, da takket jeg for meg, fann spaden og gikk å gravde meg ned. Satan hadde ikke hatt råd om jeg så sang i Gutteklubben Grei

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lite nytt i volvo verdenen, skjønner jeg!

vær så snill, IKKE ødelegg en fin 242 med usa front, snutepanser og brossplast. det ser ikke ut, må jo væra en blind homo for å synes det er pent!

hvis dere følger litt med i timen, så er det cleant stuk, og store felger som gjelder. hvis man skal style, så er neste mote "DTM-stuk"/racing, med 18-19" felger, skjermbreddere, bur og MYE motor. men da må man ikke glemme kjøreegenskapene, er ingen vits i å tenke i de baner engang uten minimum voc asfaltoppsett (som faktisk er utrolig bra til prisen, 8-10000), bra bremser og 3-400 ekte fullblodstravere!

de av dere som er på t-5r motor er på god vei til noe bra, blir billig å få ut ok med gamper av de, 350 hk med orginal innmat og turbo er enkelt.

ei gertrag kasse og en skikkelig diffbrems, så er man på god vei!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lite nytt i volvo verdenen, skjønner jeg!

vær så snill, IKKE ødelegg en fin 242 med usa front, snutepanser og brossplast. det ser ikke ut, må jo væra en blind homo for å synes det er pent!

hvis dere følger litt med i timen, så er det cleant stuk, og store felger som gjelder. hvis man skal style, så er neste mote "DTM-stuk"/racing, med 18-19" felger, skjermbreddere, bur og MYE motor. men da må man ikke glemme kjøreegenskapene, er ingen vits i å tenke i de baner engang uten minimum voc asfaltoppsett (som faktisk er utrolig bra til prisen, 8-10000), bra bremser og 3-400 ekte fullblodstravere!

de av dere som er på t-5r motor er på god vei til noe bra, blir billig å få ut ok med gamper av de, 350 hk med orginal innmat og turbo er enkelt.

ei gertrag kasse og en skikkelig diffbrems, så er man på god vei!

jaaaaa:)

endelig en som er med meg:thumb

nå blei jeg glad..

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjermbreddere ødelegger en 242, det gjør ikke snutepanser osv, det er iallefaill monterbart og avtagbart uten å ødelegge bilen...

sveiser du på skjermbreddere ala M3 e30, så gjør du et alvorlig inngrep, finnes måter å gjøre sånt på uten å ødelegge bilen!

men et clean stuk, med bur og store felger blir jo ikke feil, så får hver mann følge egen lyst og lommebok......:ass:

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får slenge inn noen bilder av min også da.

Det er en 242 79mod ombygd å godkjent. Turbo,senket å spacer er påført vognkort som kommer til våren.Motor er en b230et, understell er kyb gassdempere, lesjøfors senkesett 40mm, nye foringer, hydraulisk clutch, 4trinns kasse foreløpig..Ellers er det meste nytt under. Originalt. Foringer, forstilling osv....

DSC00034.jpg

DSC00038.jpg

DSC00094.jpg

DSC00122.jpg

Ifra eneste prøveturen med den etter jeg bygde den. Vente på vååår:D

DSC00406.jpg

Har noen pussetimer på bilen...

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer nå for bilen før den kommer på veien er: recaro stoler, få inn flere målere i dash, få inn sperre (forsterket sak, sittet i rallycross s60), og nytt eksos anlegg. Hadde det originale på pga godkjenning hos biltilsyn.

DSC00059.jpg

DSC00060.jpg

DSC00048.jpg

Sånn..da tror jeg at jeg har lagt ut min kvote med bilder.. Er ikke så spennende men..Da har dere fått noen bilder...=)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider