Gå til innhold

Jeg har fått tilbud om å kjøpe bil til vrakpant

Ranger emnet

JuIius

Anbefalte innlegg

Jeg fjerner den fra Hyundai-tråden fordi den er så sjeldent besøkt.

Det er 1995 Hyundai Elantra 1.6GL sedan.

Kun kjørt 63000km og holdt alle service hvert år. Allikavel er det 14000kr som gjenstår å få denne i EU-godkjent stand og trafikksikker.

Arbeid som må gjøres er feks, bremser (skiver/klosser), bremserør, bremsevæske, toppdeksel, bunnpanne, endeledd, hjulstilling. registerreim (ops!), tennplugger, luftfilter, oljefilter, oljeskift, girolje etc.

Hva synes dere? Skal jeg gå for det?

Bilen skal EU-godkjennes i utgangen av mars, i verste fall blir det herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ha selv, aldri!

-Selge, go for it!

Hvis den ser fin ut og du kan rutte med lengden den har gått, så er jo dette en jentemagnet (på en annen måte).

Du får garantert solgt den for mer en det du legger ut, men hvor heldig du er er vanskelig å si.

Kan jo hende overskuddet egentlig bare blir en slags bonus for alt slitet ved å ha den i din eie, fikse den, og legge ut for salg.

Hvor mye penger er det du sikter på når den er up and running?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Det var da litt av en smørbrødliste. Høres rart ut at alle servicer er tatt når bilen er så nedslitt. Bytte girolje etter 60 000km?

Det er en firmabil på jobben som er holdt av en som i dag er pensjonist. Vi sitter og klør oss i hodet, ingen skjønner hvordan det går an. Bilen er nesten ikke kjørt. Men det er Hyundai ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

Bortsett fra toppdeksel og bunnpanne, er jo det der "ingenting".

Registerreimen er litt alvorlig. Den skal byttes på 60000km eller hvert 4 år, hva som kommer først. Men det er ikke så gale så jeg tror jeg gjør lurt i dette

Kanskje det blir en japse med turbo etterhvert, det kommer an på pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

Bortsett fra toppdeksel og bunnpanne, er jo det der "ingenting".

Hvis bilen har tatt 3-4 servicer i løpet av 60 000km, er det der absolutt merkverdig. Hvis gutta som tok servicen er noe i nærheten av seriøse skulle man ikke ha behøvd å bytte alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det høres ut som et kjøp! Kan jo ikke være så dårlig. Dessuten, hvor mye bil får du for 1500kr? kan nesten garantere at det der er den eneste 96 modellen du finner......

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen i Oslo som kjøpte en elantra. Like etter de kjøpte den røyk register reima og motoren måtte repareres for 20 tusen kroner, det var da de og oppdaga på verkstedet at den hadde vært vraket og var et gjenoppbygd vrak. De solgte bilen til høystbydende bilforhandler på ensjø i oslo, og tapte totalt rundt 60 tusen kroner på bilen. Alikevel, en stund etter de solgte den, så hadde samme bilhandler som kjøpte den skrudd tilbake kilometerstanden.

Så tydligvis ikke bare BMW-er som det jukses med. Og det er sikkert lurt å skifte den reima. Jeg husker ikke hvor mye denne elantraen her hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider