Gå til innhold

HK i volvo motorer.. ?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AlpejoHn

Hvor mye HK er det i B230E motorene da ?

Uansett, går de bedre ogrinalt en B23E ?

 

 

Og med eventuelt grenrør og eff anlegg..

 

 

B230E har 131 hk. :)

bår mer en bra nok til å ligge bredt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere sier et at B230E går bedre en B23E orginalt ?

 

Og hva er VOC ? hehe.. er ikke så inn i VOC. :rolleyes:

 

psychoExtreme:

 

Er det bra drag i den du har da ?

 

Hvilken topp bruker det å være på dem da ?

 

Og, om jeg skal ha meg en E motor, hvilken av dem anbefaler dere ?? Som går best med grenrør osv.. ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du bruke på motor?

 

Vet ikke helt, har ikke bestemt meg om jeg skal ha turbo motor eller ikke.. men blir vel kansje 4-5 tusen ?

Skal jeg ha B23E eller 230E så blir det grenrør og effanlegg jallefall også.

 

 

Men om man ser på speksa på B23E motorene, så har dem mellom 1979-1980 dem har 140 "bhp" som det står i haynes boka mi, og dem mellom 1981-1983 har 136 bhp.. og B230E har vel mindre en 136 også..

 

Men det som kan være er at dem er nyere og går like bra da :/ at de har fått mer utav den i forhold til hestene liksom..

 

Det er noe jeg kunne likt å funne ut.. Men er det noe spes. med 230 som er bedre en 23 da ? er vel lavfriksjons motor elle noe ?

Og det er jo bedre en 23 ? :o

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cokeloop

Mad-Ass:

 

"230K er forgasser, automatchoke"

 

Jeg mener å ha B230k, men jeg har da ikke automatchoke? choken min ligger til venstre for rattet.. Betyr det at jeg mulgens har en annen motor enn jeg tror?

 

Har ikke peil på sånt jeg, kårrekt me if i'm wrong ;)

 

Nei, B230K har manuell choke, så der har nok mad-ass tatt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet sann ca. hvor mye en B23E motor ligger på i pris komplett da ? Med pumper og ledninger og slikt ?

 

Alt som trengst for å få den i 240en min med b23a :D (83 mod)

 

Fekk veldig lyst på en slik en nå :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle i utgangspunktet ha turbo da.. det er jo sjef, men nå ble jeg faen meg frista på å kjøpe meg en sann.. er det bra bunndrag også da ? når du ligger i 4. gir foreksempel i 60 sona å gir bonn gass ? Og om man har på KG's trim kam til gatebruk så går den vel som bare folk me V8 kan beskrvie;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chiller

 

Nei, B230K har manuell choke, så der har nok mad-ass tatt feil :)

 

er vel endel andre feil også der!

b23 og b230 er det stor forskjell på inn maten i(b230 er en såkalt lavfriksjons motor for lavere bensinforbruk som har mindre rammelager og bærelager, tynnere råder,annen dim på kryssbolt og rådelager + en annen topp)

b23e er det 3 forskjellige av en med 405 topp og h-kam som satt i 242gt og 80 mod. glt med 140hk, neste var lik men med k-kam sat i gle og glt 81-83 og hadde 136hk, siste hadde 398 topp og a-kam og 129hk

fra og med 86 hadde ikke gle innsprut den hadde b230a.

det var også en som heter b234f med 16v topp og 155hk.

et som han snakker om her er det 2 forskjellige 2.3l, b23et har 173hk som satt kun i 760turbo i 83-84 og b230et har 182hk som satt i 740turbo og 760turbo fra 85 til 89.

begge disse finnes også i ft for det amerikanske markedet og i 740 turbo 89-90 med 180hk og 780 med turbo+ og 188hk

f er det 6 forselliger av 5 b230, en med lh2.2 innsprut med 113hk og den andre har lh2.4 med 116hk,fb som er en vanlig f motor med 531 topp og vx kam og 130 hk. fd og le som de to siste heter har jeg ikke kjennskap til siden den bare kom på det svenske markedet. b23f er for det amerikanske markedet med lavere comp. enn e motorene.

fk er en lavtrykks turbo motor som sitter i 940lt lik ft men med lavere ladetrykk.

ft er det 2 forskjelliger avhengi av årsmodell en med 156 og en med 165 som kom i 91 sammen med 940, pluss en som kom fra fabrikk med turbo+ pakke og 190hk

fantes også en b230gt med 170hk

 

dere får skrike ut vis det er noe jeg har glemt og ta med!!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår