Gå til innhold

HK i volvo motorer.. ?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by x8|volvo

var også å så på en b230e. alt var tilstede uten fordeleren, 4000 skulle han ha..... gått 128 000 , eller var det 182 000 , det finner jeg ut med nærmere informasjon, men ble litt interessert. min b23a drikker suupppppppppppppe:mad:

Min også er veldig glad i suppee! :mad:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror min b21a slår deres motor:o

kjørte ca 14 mil å brukte 500spenn (var ca 50l).....:rolleyes:

så dvs at forbruket lå på 3-3.5l/mila:mad:

menne så fikk jeg den justert på tenning å forgasser så nå ligger den på 0.9-1.2 på småkjøring/hærjekjøring:D SATAN det merkes at den ikke bruker like mye bensin;P

skal ta en langkjøring på fredag for å se hva forbruket ligger på:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by x8|volvo

var også å så på en b230e. alt var tilstede uten fordeleren, 4000 skulle han ha..... gått 128 000 , eller var det 182 000 , det finner jeg ut med nærmere informasjon, men ble litt interessert. min b23a drikker suupppppppppppppe:mad:

vel, legg litt penger i en god motor, innsprøytning og turbo. kjøper du en FK motor så er det en sterk allsidig motor som jeg er jævla godt fornøyd med. Så kan du chippe den til 205hk og 330nm (flytter seg det :D). Eller du kan kjøpe EKO chip, 155hk og 280nm. det går veeldig billig. (2.3liter turbo som bruker 0,6-0,7 på mila er faen ikke verst..)

Steg 205HK chip koster 4800SEK inkl. ny wastegate. 70HK og 100Nm ekstra for så lite penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen!

Jeg må ha meg en slik FT motor !

Dette ser sykt bra ut!

Si meg, kjører du fra mange med en orginal FK motor ?

Har et par i bygda jeg skulle lagt i "att evja" :D

So då må jeg ha meg en bra motor. men 4700 var jo dyyrt! :(

Men det øker jo en del :)

Hvor mye HK og NM orginalt i FT motorer da ?

Og + 3" eff anlegg, går den mye bedre av det ?

Så DET lave suppe forbruket da! SYYYKT ! + at dne går 100000 ganger bedre en den jeg har nå!

Mvh.

"Ute etter å få meg FT mannen" :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider