Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by volvo242TIC hvor mye har det egentlig å si hvorvidt man har underspyling eller ikke når man når rundt 400hk? har det mye å si, isåfall why/why not? Har nok en del og si det ja. Dette fordi stemplene for bedre kjøling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Kjører du med org stempler har det kansje litt og si.... men har du råd til å bruke skikkelige stempler, så er det jo ikke nødvenig... Vet av flere som plugger ijenn underspylingen på volvo blomotorer.... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Ben are Kjører du med org stempler har det kansje litt og si.... men har du råd til å bruke skikkelige stempler, så er det jo ikke nødvenig... Vet av flere som plugger ijenn underspylingen på volvo blomotorer.... Ok. Hva tåler originale stempler a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 svenskene har vel kjørt med endel hester på orginal stempler,men jeg hadde nok skiftet de hvis jeg skal over 300hk Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Jeg kjørte vel tett oppunder 400hk med org stempler... men da begynte ladetrykket å bli litt i høyeste laget... Var dreid ned til ca 8:1 i komp.... å det funka fint! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Ben are Jeg kjørte vel tett oppunder 400hk med org stempler... men da begynte ladetrykket å bli litt i høyeste laget... Var dreid ned til ca 8:1 i komp.... å det funka fint! Gromt! Du har smidde saker nå?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Har smidde saker i ny motor nå! Org volvo innsuget er en veldig effektiv brems når man skal opp i den effekten der!!!! :) Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Ben are Har smidde saker i ny motor nå! Org volvo innsuget er en veldig effektiv brems når man skal opp i den effekten der!!!! :) Åssen innsug har du nå da?? Kan du skrive litt om motoren din ? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Er ikke så mye å skrive om egentlig..... 230ft blokk, org råder (utrulig a t de åverlevde) org neddreide stempler, Portet 405 med større exos ventiler 38mm. GIK grenrør netics 60-1 turbo. iveco cooler type størst. Tec2 sprut og tenning. 795cc dyser og org ET innsug, var vel det som berget rådene tenker jeg... kjørte med 1,9kg ladetrykk. Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Ben are Er ikke så mye å skrive om egentlig..... 230ft blokk, org råder (utrulig a t de åverlevde) org neddreide stempler, Portet 405 med større exos ventiler 38mm. GIK grenrør netics 60-1 turbo. iveco cooler type størst. Tec2 sprut og tenning. 795cc dyser og org ET innsug, var vel det som berget rådene tenker jeg... kjørte med 1,9kg ladetrykk. Effekt og prisantydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Ble aldrig bremset desverre... Men skulle vel anta rundt 400hk... iallefal ikke langt unna... Kostet ikke så mange kronerne egentlig... Blokka er jo grei... 6k, sprut 10k, turbo 10k, toppen pluss delene 7k, grenrør 4k, cooler 4k, dyser 3k, pluss litt småtterier.... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 motoren til sundin bremset 400hk/500nm og den kom vel på ca 60-70k komplett med alt Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Ble imponert over momentet selv,og dette ble så mye i kombinasjon med etpar ting;jeg bruker originalsvinghjulet til 230,(det dype),byttet veiv for lenger slag,jeg har en turbo som er flowet på lave trykk,husker ikke i hodet antall cfm den gir men det var veldig mye kontra en ts04,men det straffet seg på høyt trykk da turbon var rated som max til 22 psi(1,5 bar). Motoren utviklet 510 hester på 1,5 bar,og det var også der jeg hadde momenttoppen,503 fotpund =680 nm.. Da vi økte trykket til 2 bar sank momentet litt,men hestene steg til 546,5... Så jeg kjører på 1,5 bar.. Er ingen vits i å tyne dritten mer enn nødvendig. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 har du ikke lært at dritten skal TYNES????? KJÆRRING Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Er ikke SÅ jævla glad i å skru som deg tydeligvis... For du har jo kjørt mye med din bil med grommotorn.... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.