Gå til innhold

16v/8v?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke så mye å skrive om egentlig..... 230ft blokk, org råder (utrulig a t de åverlevde) org neddreide stempler, Portet 405 med større exos ventiler 38mm. GIK grenrør netics 60-1 turbo. iveco cooler type størst. Tec2 sprut og tenning. 795cc dyser og org ET innsug, var vel det som berget rådene tenker jeg... kjørte med 1,9kg ladetrykk.

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ben are

Er ikke så mye å skrive om egentlig..... 230ft blokk, org råder (utrulig a t de åverlevde) org neddreide stempler, Portet 405 med større exos ventiler 38mm. GIK grenrør netics 60-1 turbo. iveco cooler type størst. Tec2 sprut og tenning. 795cc dyser og org ET innsug, var vel det som berget rådene tenker jeg... kjørte med 1,9kg ladetrykk.

Effekt og prisantydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble aldrig bremset desverre... Men skulle vel anta rundt 400hk... iallefal ikke langt unna... Kostet ikke så mange kronerne egentlig... Blokka er jo grei... 6k, sprut 10k, turbo 10k, toppen pluss delene 7k, grenrør 4k, cooler 4k, dyser 3k, pluss litt småtterier....

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble imponert over momentet selv,og dette ble så mye i kombinasjon med etpar ting;jeg bruker originalsvinghjulet til 230,(det dype),byttet veiv for lenger slag,jeg har en turbo som er flowet på lave trykk,husker ikke i hodet antall cfm den gir men det var veldig mye kontra en ts04,men det straffet seg på høyt trykk da turbon var rated som max til 22 psi(1,5 bar).

Motoren utviklet 510 hester på 1,5 bar,og det var også der jeg hadde momenttoppen,503 fotpund =680 nm..

Da vi økte trykket til 2 bar sank momentet litt,men hestene steg til 546,5...

Så jeg kjører på 1,5 bar..

Er ingen vits i å tyne dritten mer enn nødvendig.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider