Gå til innhold

sveise inn nye dempertårn

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

er dette vansklig?

 

ta av skjermer, da av fjørbein, kappe ut, skjære til nytt, sveise, slipe, grunne, sparkle, lakke

 

er det værre? passe på att det ikke vrir seg da seff..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kanskje en ting å si, att det er ikke farlig om alt er 100% her.. 90% klarer seg..

 

skal ha den gjennom eu.. om hjulene står 2 grader feil, det driter jeg mildt sagt i..

 

har egentlig fått den innføringen jeg trenger av han jeg kjøpte bilen av :)

 

 

men fler gode råd mottas med takk :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert du behøver og bytte demper tårna selv om de spriker.. jeg har hatt omega engang.. og hvis du har sveiset før så er det ganske enkelt og få lappet noe sammen, ploblemet begynner først hvis det ikke er noe og lappe på, hvis du kjenner en oppretter, eller en sveiser... så kan nok han hjelpe deg..

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke omegan, det gjelder en rekord..

 

de er opprustet innover mot skjermen, så der må det byttes.. selve tårnet er vel mer eller mindre greit, men det må spennes opp, og sveises inn ny beta innover mot skjermen.. men det er jo forsåvidt en del av dempertårnet det også..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å sveise kun ved å øve:

 

Først sveiste jeg en grind til min far av 20x20mm firkantrør.

Deretter sveiste jeg to nye bakre dempertårn på en 85 Nissan Bluebird.

 

Så begynte jeg på dette:

uten_bak.jpg

 

 

Og nå ser det sånn ut:

etter_grunning2.jpg

 

Bluebirden ble solgt like etter at jeg reparerte den. Det er 3 år siden nå. Jeg så bilen senest for en måned siden, så den holder ihvertfall ennå.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår