Mike Sierra Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by avz Oki, hehe, nå blei det mye her.. Den 18E var jo billig da! Det er den 130hestern det? Blei nesten frista på den jeg når den ikke var værre i pris. Men jeg har ikke helt skjønt meg på den, ikke den samme blokka som min 18S? Tenkte på motorfester, gir og bunnpanne.....fordeler..? 1,8E = 115 hk OHC finnes i to forskjellige størrelser. Alle 1,8 er stor, samme blokk på alle OHC "bigblock". Du kan sette inn alle motorer som er i OHC "bigblock" serien, fra 1,6 til 2,2. Aktuelle billig motorer finner du i AsconaC KadettE og OmegaA Siter MS Audi S4 Renault Trafic Monza 2,5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Stemmer, jeg bomma! Tenkte på at det var motoren fra Ascona GT, kobla 130hk, men det er jo 2litern.. Da er jeg med! Jeg må bare få den teoretiske oversikten! Synker kanskje litt sakte inn, men nå trur jeg at jeg har fått orden oppi hodet mitt ;) Må også innrømme at jeg har vært mer her på forumet enn ute i garasjen.. Fant feilen på den gamle innspruten til 2.2'n. Midt inni ledningsbundten til dysene var isolasjon slitt, og det så ut som noe kortslutning og varmgang der.. Ettersom jeg har forstått ledningsnettet så har sikkert hjernen gått og sikkert tatt med seg bensinpumpereléet, som var den første feilen jeg fant da bilen stoppet i høst.. Med det samme jeg er innpå 2.2'n. Er det vanlig at disse Cih-motorene svetter og lekker olje? Det er den værste grise-motoren jeg har sett, og den har grisa ned hele motorrommet også! Møkkamotor syns jeg da.. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.