prosjekt 545i Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Har en bmw 525 e28 som jeg holder på å sette ein 745 motor 3,4 liter i. Leste for ein tid tilbake om noen som hadde fått dette godkjent. Er intressert i å prate med den personen. Har hørt at det er vanskelig å få dette godkjent. Men trenger å vite spesifikt hva jeg må skifte osv for å få dette godkjent. Håper på svar :) :D Siter ///BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Hersker Hans har montert en 745 motor i E12'en sin hvertfall. BMW345 har montert 745 i E30'en sin.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt 545i Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 oki.. hvet du hvordan jeg kommer i kontakt me de? å fekk de det godkjennt? Siter ///BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 De er godkjente de såvidt jeg vet.. Send de PM. Linker til profilene deres.. Hersker Hans(med E12 545): http://www.bilforumet.net/member.php?s=&action=getinfo&userid=2105 BMW345. Link til prosjekttråden hans om 345'en: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=47008&highlight=bmw345 Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Originally posted by Per Kåre Har en bmw 525 e28 som jeg holder på å sette ein 745 motor 3,4 liter i. Leste for ein tid tilbake om noen som hadde fått dette godkjent. Er intressert i å prate med den personen. Har hørt at det er vanskelig å få dette godkjent. Men trenger å vite spesifikt hva jeg må skifte osv for å få dette godkjent. Håper på svar :) :D Er redd du kommer til å få problemer.. Du har et stort problem, at bilen din har 2,5 og ikke 3,5 org. Det betyr at du må ha den godkjent ombygd med hele motor konverteringen, og ikke bare trimming.. Jeg skal godkjenne min 535 turbo nå, men den er jo "bare" turbokovertert, ikke byttet til større og tyngre motor i tilegg.. Les litt på denne tråden, så får du svar på alternative metoder som da er TüV i tyskland.. Link til tråd Håper dette ga deg en pekepinn, og ikke skrekken da ;) 3,5 turbo er GØY.. ;) Min bil Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt 545i Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 oki. så det du sier er at jeg MÅ få bilen godkjent som en 535 før jeg kan få det igjen godkjent med turbo?? Men det er litt rart siden 535 og 525 er begge m30 med ca samme vekt. Bilen min har 535 understell /bremser, stabbstag og alt det der. Men nå er bilen i 1000 biter for oppussing så det er ingen problem å skifte til grommere deler. Har blant annet 850 bremser, m5 stabbstag som skal på. Har snakket med biltilsynet, men de var ikke mye behjelpelig. Måtte iallefall ha papir på det jeg måtte skifte. Å det er vell det store problemet. Han snakket om at jeg kunne få tak i papirene gjennom "tuv" hvet dere om dette er muli, og vist det er det, Hvem kan jeg prate med. Hørte at "tuv" la ned kontoret sitt i Norge i 1995, og at det nærmeste blir vell Danmark. Biltilsynet her omkring er ikke litt behjelpelige, men har hørt om ein kar ifra Kristiansund som var behjelpeli med sant VIST arbeidet var skikkelig gjort. Dette er jo eit seriøst prosjekt, som jeg vil ha godkjennt. Takker For alle svar.. Ola Turboholic...! Tror du har peil. Kan jeg ikkje jeg få email adressa di?? :) Siter ///BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Originally posted by Per Kåre oki. så det du sier er at jeg MÅ få bilen godkjent som en 535 før jeg kan få det igjen godkjent med turbo?? Men det er litt rart siden 535 og 525 er begge m30 med ca samme vekt. Bilen min har 535 understell /bremser, stabbstag og alt det der. Men nå er bilen i 1000 biter for oppussing så det er ingen problem å skifte til grommere deler. Har blant annet 850 bremser, m5 stabbstag som skal på. Har snakket med biltilsynet, men de var ikke mye behjelpelig. Måtte iallefall ha papir på det jeg måtte skifte. Å det er vell det store problemet. Han snakket om at jeg kunne få tak i papirene gjennom "tuv" hvet dere om dette er muli, og vist det er det, Hvem kan jeg prate med. Hørte at "tuv" la ned kontoret sitt i Norge i 1995, og at det nærmeste blir vell Danmark. Biltilsynet her omkring er ikke litt behjelpelige, men har hørt om ein kar ifra Kristiansund som var behjelpeli med sant VIST arbeidet var skikkelig gjort. Dette er jo eit seriøst prosjekt, som jeg vil ha godkjennt. Takker For alle svar.. Ola Turboholic...! Tror du har peil. Kan jeg ikkje jeg få email adressa di?? :) Joda; ola(a)sunndals.net , bytt ut (a) med @.. :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by Per Kåre oki. så det du sier er at jeg MÅ få bilen godkjent som en 535 før jeg kan få det igjen godkjent med turbo?? Men det er litt rart siden 535 og 525 er begge m30 med ca samme vekt. 525 er m20 og 535 er m30. På E28 så er 528 m30. Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by lassem 525 er m20 og 535 er m30. På E28 så er 528 m30. E28 har 525 med M30 motor, var først på e34 at det ble m20 i 525. Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.