Gå til innhold

Gokjenning 545??

Ranger emnet

prosjekt 545i

Anbefalte innlegg

Har en bmw 525 e28 som jeg holder på å sette ein 745 motor 3,4 liter i. Leste for ein tid tilbake om noen som hadde fått dette godkjent. Er intressert i å prate med den personen. Har hørt at det er vanskelig å få dette godkjent. Men trenger å vite spesifikt hva jeg må skifte osv for å få dette godkjent.

Håper på svar

:) :D

///BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er godkjente de såvidt jeg vet..

Send de PM. Linker til profilene deres..

Hersker Hans(med E12 545):

http://www.bilforumet.net/member.php?s=&action=getinfo&userid=2105

BMW345. Link til prosjekttråden hans om 345'en:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=47008&highlight=bmw345

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per Kåre

Har en bmw 525 e28 som jeg holder på å sette ein 745 motor 3,4 liter i. Leste for ein tid tilbake om noen som hadde fått dette godkjent. Er intressert i å prate med den personen. Har hørt at det er vanskelig å få dette godkjent. Men trenger å vite spesifikt hva jeg må skifte osv for å få dette godkjent.

Håper på svar

:) :D

Er redd du kommer til å få problemer.. Du har et stort problem, at bilen din har 2,5 og ikke 3,5 org. Det betyr at du må ha den godkjent ombygd med hele motor konverteringen, og ikke bare trimming.. Jeg skal godkjenne min 535 turbo nå, men den er jo "bare" turbokovertert, ikke byttet til større og tyngre motor i tilegg..

Les litt på denne tråden, så får du svar på alternative metoder som da er TüV i tyskland.. Link til tråd

Håper dette ga deg en pekepinn, og ikke skrekken da ;) 3,5 turbo er GØY.. ;)

Min bil

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. så det du sier er at jeg MÅ få bilen godkjent som en 535 før jeg kan få det igjen godkjent med turbo?? Men det er litt rart siden 535 og 525 er begge m30 med ca samme vekt.

Bilen min har 535 understell /bremser, stabbstag og alt det der. Men nå er bilen i 1000 biter for oppussing så det er ingen problem å skifte til grommere deler. Har blant annet 850 bremser, m5 stabbstag som skal på.

Har snakket med biltilsynet, men de var ikke mye behjelpelig. Måtte iallefall ha papir på det jeg måtte skifte. Å det er vell det store problemet. Han snakket om at jeg kunne få tak i papirene gjennom "tuv" hvet dere om dette er muli, og vist det er det, Hvem kan jeg prate med. Hørte at "tuv" la ned kontoret sitt i Norge i 1995, og at det nærmeste blir vell Danmark.

Biltilsynet her omkring er ikke litt behjelpelige, men har hørt om ein kar ifra Kristiansund som var behjelpeli med sant VIST arbeidet var skikkelig gjort. Dette er jo eit seriøst prosjekt, som jeg vil ha godkjennt.

Takker For alle svar..

Ola

Turboholic...! Tror du har peil. Kan jeg ikkje jeg få email adressa di??

:)

///BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. så det du sier er at jeg MÅ få bilen godkjent som en 535 før jeg kan få det igjen godkjent med turbo?? Men det er litt rart siden 535 og 525 er begge m30 med ca samme vekt.

Bilen min har 535 understell /bremser, stabbstag og alt det der. Men nå er bilen i 1000 biter for oppussing så det er ingen problem å skifte til grommere deler. Har blant annet 850 bremser, m5 stabbstag som skal på.

Har snakket med biltilsynet, men de var ikke mye behjelpelig. Måtte iallefall ha papir på det jeg måtte skifte. Å det er vell det store problemet. Han snakket om at jeg kunne få tak i papirene gjennom "tuv" hvet dere om dette er muli, og vist det er det, Hvem kan jeg prate med. Hørte at "tuv" la ned kontoret sitt i Norge i 1995, og at det nærmeste blir vell Danmark.

Biltilsynet her omkring er ikke litt behjelpelige, men har hørt om ein kar ifra Kristiansund som var behjelpeli med sant VIST arbeidet var skikkelig gjort. Dette er jo eit seriøst prosjekt, som jeg vil ha godkjennt.

Takker For alle svar..

Ola

Turboholic...! Tror du har peil. Kan jeg ikkje jeg få email adressa di??

:)

Joda; ola(a)sunndals.net , bytt ut (a) med @.. :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

525 er m20 og 535 er m30.

På E28 så er 528 m30.

75 BMW 2002 US

83 VW Golf GTI

01 Audi A6 2.5TDIqAt

96 Audi A6 2.5TDIqA

Lenke til kommentar
Del på andre sider