Gå til innhold

Valg av bil! hvilken bør jeg velge?

Ranger emnet

R-Sport

Anbefalte innlegg

Hei.:)

Har et par spm.

Skal vel kjøpe meg bil snart.. har et år + noen mnd på meg til jeg får kortet. inntil videre må jeg lure litt på hvilken bil, og hvorfor osv..

så her er spm`ene:

-Hvilken bil bør jeg kjøpe? Skal ha litt komfort å kjøreglede, og ikke være altfor gammel.. (88 og oppover..) De jeg tenker på er 740/760, eller 240.. er også aktuelt.. bør kanskje være turbo da.. heelst:P prislapp ca under 60k.

- bør jeg få i en "ferdig" bil, eller oppusingsobjekt? hva lønner seg? hvis dt blir 740 kommer jeg til å sette på 940 front.. så er det i dette tilfellet lurt å kjøpe en med litt oppussing og sveisejobb osv?

-Er dt best med bakhjulstrekk eller forhjulstrekk? som ungdomsbil.. har noen diskusjoner daglig om det der.. jeg mener retthjulstrekk er artigst da.. å noen ganger best.. lei av den forbanna forhjulstrekkern noen ganger ja:p

men håper på noen seriøse svar..:)

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier under 60k......betyr dette alt ned til 1500:rolleyes: må være litt mer spesefik.....liker du å skru så kjøper du deg et prosjekt.....men er det får mye jobb så blir du kanskje ikke ferdig til du er 18......kjøper du "ferdig" bil så kan du åsså kjøpe katta i sekken...rævkjørt å all rust sparkla over....jeg ville valgt et prosjekt.....å det har jeg kjøpt åsså;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager:P hadde tenkt på prosjekt og da vettu.. men er redd for at det blir for mye jobb.. har ike verksted e.l. selv heller.. nesten ikke plass å holde på engang.. bare i kortere perioder.! kjipt å begynne på noe man ikke blir ferdig med til 18-års dagen..! men hvilken bil bør jeg kjøpe da? ps: kjøper ikke bil til 1500 (dvs bil klar for skroten.. ) og setter i stand nei.. må være noe som allerede ikke er så verst da.. slik at det ikke er nært kasseringsklar bil lissm! sjønner?

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R-Sport

beklager:P hadde tenkt på prosjekt og da vettu.. men er redd for at det blir for mye jobb.. har ike verksted e.l. selv heller.. nesten ikke plass å holde på engang.. bare i kortere perioder.! kjipt å begynne på noe man ikke blir ferdig med til 18-års dagen..! men hvilken bil bør jeg kjøpe da? ps: kjøper ikke bil til 1500 (dvs bil klar for skroten.. ) og setter i stand nei.. må være noe som allerede ikke er så verst da.. slik at det ikke er nært kasseringsklar bil lissm! sjønner?

du sier: under 60.000

for rundt 60.000kr, kan du få mye bil.

http://no.kelkoo.com/ctl/do/compare?from=shopbot&catPath=no%2Fused_cars&partner=kelkoo&catId=100003513&brand=Volvo&model=&yearfrom=1990&yearto=2004&mn=40000&mx=60000&maxmileage=&where=&x=17&y=5

bare hold deg unna 440 og 460.

ser ut som du kan få 940 turbo'er for under 60k, da med litt høy km-stand.

Jeg har også sett 850 GLT med 170hk for under 70k 94'...

mao. du kan få fin og/eller god bil.

Jeg tror du også bør sjekke hva forsikringer vil koste..

du kan sjekke på feks http://www.gjensidige.no , om du registrerer deg selv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg ha en ting klart: dt er uaktuelt med renault:P 440 og 460 kommer aldri på tale:P er ikke noe for meg. skal ha bakhjulstrekk.!;) Meen.. har sett meg ut en 240 sedan, 1986 mod, 1 eier, gått 240 k, servicer ol vedlikeholdt, eid av eldre kar osv.. er ikke sikker på rust da jeg ikke har fått noe tilbakemld på dt enda. men er dette et greit utgangspunkt for et "prosjekt?" kline den ned til bakken, få på feite hjul osv? ooog en turbomotor da, seff;) noen som mener jeg ikke bør gjøre dt? bør vel nevne at den er lysblå, som er meeeeget pent på 240!!!

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW1300T

Du nevnte.. 88-mod eller nyere i starten, men fant en fornuftig 240 86-mod. her nettopp.. Husk at fra 89 (eller noe) må du ha katalysator. Mister noen bhp der..:(

Lykke til med valget..

Er en 87 mod. Kat er ugunstig:p link til den 86`en du nevnte?

Takk for lykkeønskningen;)

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW1300T

Kjent problem med 240 er vel rust i området under framsetene (under bilen) og i bagasjerom, rundt reservehjul og slikt. Lykke til!

Skal sjekke;) takk skal du ha:) setter pris på sånne gode svar:)

Mvh R-Sport

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider