Gå til innhold

Føler til motortemp. og registerreim sprm ?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Altså føleren som tar tempen på motoren min er gåen, så lurte på om noen av dere viste hvor mye en sånn en koster?

 

Og er det enkelt og montere?

 

Mens jeg først har tråden, noen som vet hvr ofte jeg burde skifte registerreim på Volvoen?

 

Den ble skiften på 90.000 km, og nå er den godt 167.000..

Det er en 1990 modell..

Hørte rykter om at 1 og 2 gang kunne det gå 90.000 km i mellom gangene? Stemmer det?

 

Hvor ofte bør det gjøres ettersom motoren blir eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler til motortemp er skru ut og skru i ny...

 

Reg reim ja.. Kommer an på bruken da.. Kjøres den hardt, bør den byttes ofte.. Kjøres den mer vanlig eller rolig kan du fulge den tiden som står i boken på bilen...

 

PS- Å kjøre for lenge med en reim kan bli farlig.. ryker den, så ryker ventilene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Føler til motortemp er skru ut og skru i ny...

 

Reg reim ja.. Kommer an på bruken da.. Kjøres den hardt, bør den byttes ofte.. Kjøres den mer vanlig eller rolig kan du fulge den tiden som står i boken på bilen...

 

PS- Å kjøre for lenge med en reim kan bli farlig.. ryker den, så ryker ventilene dine...

 

Ja så det står hvor ofte den bør byttes ved normal bruk i boken?

Tror vell kanskje den kan gå til 180.000 km da :)

 

Skru av gammel, skru på ny høres greit ut men du vet ikke prisen på en sånn? Hørte rykter om at de kosta en del for og være en sånn filleting... Over tuselappen tilogmed :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? Tja.. Ca 50 kr på huggeren, 100 kr på biltema, eller 300 hos volvo kan jeg tenke meg...

 

Og reg-reim bytteintervall kommer bla an på bruken..

 

En av grunnene til at den ryker er slitasje, mer turtall = mer slitasje... Alder og km spiller og en rolle, men kjører du konstant på 6000 rpm, så kan du ikke regne med at den holder så lenge som den gjør med "normal" kjøring som heller sjelden går over 3000 rpm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Reg reima skal byttes hvert 5 år eller hver 75000 på den. Om den ryker er det ingen grunn til bekymring, ingenting butter der...

 

Ingen grunn til bekymring mann? Ryker ikke hele motor'n da?

 

Hmm, da er det nok på tide at jeg skifter den ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Vel, ryker reimen, så vil kammen spinne noen frie runder, uten av synkronisering med motoren. Da kan ventilene slå i stempelet og PANG... Eller hva suggen? Jeg er ikke 100% sikker, men synes det høres mest logisk ut..

 

Dette er på andre merker enn volvo, volvo har nemmelig fått til dette, ingen ting går i stykker ved at reg.reima fyker.

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi om en ting (f.eks en motor) er idiotsikker,betyr ikke det at det er en bra ting....

 

Kan jo ikke akuratt si at volvo motorer er noe dritt da, syns vell heller de er skummelt slitesterke alder tatt i betraktning ;)

 

 

 

Alle motorene untatt B230k og 200k overlever hvis reg.reima ryker. Det er såpass plass mellom stemplene og ventilene...Volvo har tenkt på alt

 

Du vet vell hvilken motor som står i bilen min du da?

740 GL 1990 modell med insprøyt.... B23 eller?

Tåler denne at reg. reima ryker?

 

Bilen min starta ikke i dag forresten :(

Aldri hatt prob før i det hele tatt, men tror jeg har fått vatn i fordeleren...

 

Hva gjør jeg da? Skrur den av og tørker bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår