Gå til innhold

Tilkobing av voltmeter.

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

koble meteret til jord, og + ledningen skal på ett sted det er + da du skrur på tenninga.. samme gjelder lyset i instrumentet..

 

der skal det til jord, og så kan du stjele strøm fra resten av instrumentbelysningen din, så lysene tenner og slukker likt..

 

 

DVS det er altså det samme hvos du kobler på selve meteret, men det er jo ett must att det kun er strøm der da tenninga er på.. bruk ett meter og mål deg frem, gjerne i sikringsboksen :)

 

 

 

Og ett annet tips.. neste gang du poster, finn ett mer passende forum :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Caddy '88

Takk!

 

 

Da er det koblet til, og ligger på litt under 14 volt

Håper det er mens motoren går og dynamoen lader? Skal lade ca 14 volt, men bør ikke stå på mer en 12 volt med motoren av.. ;)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greddyspeed

spenningen på batteriet bør helst være mellom 12.2 og 12.8 volt når motor ikke er i gang

Batterispenninga bør vel ikke være for mye over 12? Husker ikke i farta, men den bør heller ikke dette under 11, ett eller annet. Da detter batteriet under et punkt hvor det ikke går an å lade det igjen eller noe sånt.. ;)

Uansett greit å holde øye med hvis du spiller musikk eller har ting som bruker strøm når motoren ikke er i gang, råner mye eller noe sånt.. Hvis volten blir for lav, pluss at spenninga detter for mye så er batteriet umulig å lade igjen.. Prøvde det i russetida på en bil som sto å spilte musikk hele helga når vi var på lillehammer.. De måtte kjøpe nytt batteri på en bensinstasjon for å komme seg hjem.. (gammel Ford Transit) :D

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AnDtHo

Batterispenninga bør vel ikke være for mye over 12? Husker ikke i farta, men den bør heller ikke dette under 11, ett eller annet. Da detter batteriet under et punkt hvor det ikke går an å lade det igjen eller noe sånt.. ;)

Uansett greit å holde øye med hvis du spiller musikk eller har ting som bruker strøm når motoren ikke er i gang, råner mye eller noe sånt.. Hvis volten blir for lav, pluss at spenninga detter for mye så er batteriet umulig å lade igjen.. Prøvde det i russetida på en bil som sto å spilte musikk hele helga når vi var på lillehammer.. De måtte kjøpe nytt batteri på en bensinstasjon for å komme seg hjem.. (gammel Ford Transit) :D

 

Tull

 

Om et batteri er så tomt at det ikke tar i mot strøm fra en vanlig batterilader setter du det til lading med 24V en kort stunde ca. 30 min da får batteriet opp farten igjen, men kan jo være at transitt batteriet var ferdig av alder også..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår