DynaCore Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Hei. Nå har jeg kjøpt meg voltmetermåler. Og lurer derfor på hvor og hvordan jeg skal koble til denne? Noen som kan gi meg en god forklaring? Har en Vw Caddy 88mod.. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 koble meteret til jord, og + ledningen skal på ett sted det er + da du skrur på tenninga.. samme gjelder lyset i instrumentet.. der skal det til jord, og så kan du stjele strøm fra resten av instrumentbelysningen din, så lysene tenner og slukker likt.. DVS det er altså det samme hvos du kobler på selve meteret, men det er jo ett must att det kun er strøm der da tenninga er på.. bruk ett meter og mål deg frem, gjerne i sikringsboksen :) Og ett annet tips.. neste gang du poster, finn ett mer passende forum :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Her er beskrivelse http://www.volvo.er-mandig.com/voltmeter.html Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Takk! Da er det koblet til, og ligger på litt under 14 volt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by Caddy '88 Takk! Da er det koblet til, og ligger på litt under 14 volt Håper det er mens motoren går og dynamoen lader? Skal lade ca 14 volt, men bør ikke stå på mer en 12 volt med motoren av.. ;) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Ja, det er imens motoren er i gang ja. Når kun tennig står på, ligger den på rundt 11-12... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 spenningen på batteriet bør helst være mellom 12.2 og 12.8 volt når motor ikke er i gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by greddyspeed spenningen på batteriet bør helst være mellom 12.2 og 12.8 volt når motor ikke er i gang Batterispenninga bør vel ikke være for mye over 12? Husker ikke i farta, men den bør heller ikke dette under 11, ett eller annet. Da detter batteriet under et punkt hvor det ikke går an å lade det igjen eller noe sånt.. ;) Uansett greit å holde øye med hvis du spiller musikk eller har ting som bruker strøm når motoren ikke er i gang, råner mye eller noe sånt.. Hvis volten blir for lav, pluss at spenninga detter for mye så er batteriet umulig å lade igjen.. Prøvde det i russetida på en bil som sto å spilte musikk hele helga når vi var på lillehammer.. De måtte kjøpe nytt batteri på en bensinstasjon for å komme seg hjem.. (gammel Ford Transit) :D Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by AnDtHo Batterispenninga bør vel ikke være for mye over 12? Husker ikke i farta, men den bør heller ikke dette under 11, ett eller annet. Da detter batteriet under et punkt hvor det ikke går an å lade det igjen eller noe sånt.. ;) Uansett greit å holde øye med hvis du spiller musikk eller har ting som bruker strøm når motoren ikke er i gang, råner mye eller noe sånt.. Hvis volten blir for lav, pluss at spenninga detter for mye så er batteriet umulig å lade igjen.. Prøvde det i russetida på en bil som sto å spilte musikk hele helga når vi var på lillehammer.. De måtte kjøpe nytt batteri på en bensinstasjon for å komme seg hjem.. (gammel Ford Transit) :D Tull Om et batteri er så tomt at det ikke tar i mot strøm fra en vanlig batterilader setter du det til lading med 24V en kort stunde ca. 30 min da får batteriet opp farten igjen, men kan jo være at transitt batteriet var ferdig av alder også.. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.