Gå til innhold

Ombygging fra gasser til gti 8v

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Skjønner dette blir mer arbeid en jeg har tid og penger til.

 

Bilen går godt som det er, det sitter kvasskam på, smidde stempel (ifølge han jeg kjøpte bilen med), portet topp, lettet og balansert veiv (eller no sånt), grenrør, 2" effekt annlegg, og Weber forgasser og KN filter. Gasseren har stått på en gammel Citroen av ett slag, 2,4 liters motor. Men det er byttet dyser og slikt.

Motoren ble visst bygd av et VW verksted på Auto E18 for eks antall år siden, stod i en 1'er rallybil.

Det er også lagt opp manuell choke.

 

Problemet mitt nå er at jeg bruker mye bensin (1,2 på mila med snill kjøring) og det tåler ikke lommeboka mi.

 

Kan jeg få ned bensinforbruket ved å skifte til dobble Webere, ser på forumet at noen skryter av 0,8-0,9 på mila med sånne....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast ut gasser motoren og få tak i en 16V KR maskin. Du har jo bremsene, så det slipp du jo...

 

16v'en fra 86 går på 0,8-0,9 på blanda kjøring (pen kjøring), men vil ha litern hvis gasspedalen brukes flittig.. og ikke noe over 0,6 på pen langkjøring. min i hvertfall.. Med oppstilt tenning og CO. Driftsikre er de også! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var casha som er problemet mitt da, har mye annet å betale på også.

 

Hadde håpet på en billig løsning på å få ned forbruket, men skjønner at det ikke går.

 

Men hvis jeg skal ha 16V, må jeg vel også bytte girkasse og overføring. Har forstått det sånn at 16V har wireoverføring og alt annet har stag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nonameice

 

Hadde håpet på en billig løsning på å få ned forbruket, men skjønner at det ikke går.

Joda...det er ikke noe problem å få ned forbruket til 0.8 eller så...ikke med standard-kam ihvertfall. Hvor hvass er den som sitter i,egentlig?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...det er ikke noe problem å få ned forbruket til 0.8 eller så...ikke med standard-kam ihvertfall. Hvor hvass er den som sitter i,egentlig?

 

Vet ikke hvor kvass den er, vet ikke mer om motoren en det jeg skrev lenger oppe i tråden.

 

Gasseren som sitter på er DMTR 34. Jeg hadde en tråd om plugger som sotes ned på teknikk forumet.

 

Har byttet fra 135 til 125 på bensindysa (180 luft) på første trinn og satt 135 istedenfor 120 (190 luft) på andre trinn.

 

Vriker som den går jevnere nå enn før, men jeg er ikke helt sikker på om forbruket går nevneværdig ned.

 

Har du noen forslag kanskje, Turboed1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår