Gå til innhold

Deler som bør skiftes i motor før trubo

Ranger emnet

Golf-Master

Anbefalte innlegg

abfport.jpg

Det var vist tykk "skillevegg" på min også, men selve porten på min topp er større enn S2 portene. Jeg har et innsug fra S2 jeg skal tilpasse 4cyl og må slipe ut en del av innsugsmanifolden der.

Hvordan S2 og KR/PL er i forhold til hverandre vet jeg ikke.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg trodde.... kanalene på kr og pl er helt like, og er ganske sikker på at de har samme omkrets som ABF.. kun som sagt litt mer klumsete skillevegg.. Leser iallefall at gutta på vwvortex setter på kr topp på ABF maskiner... men for alt jeg vet så kan det godt være at det ikke merkes i det hele tatt...

Aner jeg enda et 16vT prosjekt her speedWell :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke ABA motoren... Har lest endel om diskusjoner der man diskuterer å sette på kr topp for å få bedre ytelse..har

har ikke helt oversiketen over hva slags motorkoder det er egentlig, men det er de 16v motorene som de bygger digi2 sprut i som er så populært der borte...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, blir i grunn litt i tvil selv, på hvor mye arbeid jeg kunne tenke meg og legge ned i dette prosjektet, iom at jeg kun har i underkant av et halvt år til jeg kjører opp. Men hvor finner jeg en brukbar 16V motor fra mk3'ern henne da? Lite høggere som har det vel?;)

------------------------------------------------

x 1987 Golf MK2 GTI 16V

x 1992 BMW E36

------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let, søk, og regn med å betale endel hvis du skal ha en :) Billigste er uten tvil en Kr eller Pl motor... og det er mye arbeid som skal til for å turbo konvertere denne motoren, så hvis du er i tvil; ikke begynn på det, du blir nemlig aldri ferdig....

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider