borabora Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Noen som har erfaring med import av vrak? Vurdere å importere en Golf 1,8 t eller en annen type bil med samme motor.... Lurer litt på pris og om det er mye arbeid med toll o.l....?? Fikk pris på NBS for bare motor og ledningsnett, ca 30.000. Men trenger litt mer hvis jeg skal bygge om bilen.... Og tror det er billigere med et vrak..... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by borabora Noen som har erfaring med import av vrak? Vurdere å importere en Golf 1,8 t eller en annen type bil med samme motor.... Lurer litt på pris og om det er mye arbeid med toll o.l....?? Fikk pris på NBS for bare motor og ledningsnett, ca 30.000. Men trenger litt mer hvis jeg skal bygge om bilen.... Og tror det er billigere med et vrak..... kamerat importerte nettopp en skadet Audi 90 2.3 10v Quattro. Skal bruke den som delebil. Det kom på 35.000,- kroner.. fra tyskland.. var lite skader på bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by borabora Noen som har erfaring med import av vrak? Vurdere å importere en Golf 1,8 t eller en annen type bil med samme motor.... Lurer litt på pris og om det er mye arbeid med toll o.l....?? Fikk pris på NBS for bare motor og ledningsnett, ca 30.000. Men trenger litt mer hvis jeg skal bygge om bilen.... Og tror det er billigere med et vrak..... Kun moms.... uansett hva du tar med deg av biler så plikter du kun å momse de inn.... evt avgifter kommer ikke før du skal ha skilter... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Januar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Oki, hvor fant han bilen å sånn da? Vet du hvordan han gikk fram med tollen å sånn. Noen som vet hva biltilsynet krever av dokumentasjon med ny motor? Må jeg ha med papirene på importen osv? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by borabora Oki, hvor fant han bilen å sånn da? Vet du hvordan han gikk fram med tollen å sånn. Noen som vet hva biltilsynet krever av dokumentasjon med ny motor? Må jeg ha med papirene på importen osv? Bilen kan du finne på f.eks mobile.de... søk på unfallswagen (skadebiler) eller evt andre slike sider... http://www.bildelsbasen.se er en felles side for svenske bilhuggere¨ biltilsynet krever masse penger i avgifter og sikkert papirer fra møller Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Januar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Oki, får sjekke litt der.... Papirer på at karosseriet er godkjent med den type motor og at bremsene jeg har på er riktige i forhold til hk? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by borabora Oki, får sjekke litt der.... Papirer på at karosseriet er godkjent med den type motor og at bremsene jeg har på er riktige i forhold til hk? Dersom motoren er levert orginalt i den bilen så kontakt de og få en liste over hva som er forskjellig/hva du må bytte for å få den godkjent... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2003 Originally posted by nitewlkr Kun moms.... uansett hva du tar med deg av biler så plikter du kun å momse de inn.... evt avgifter kommer ikke før du skal ha skilter... alså kan jeg ta inn f.eks en vectra til 6300,- å betale kun 1500-2000,- i moms så har jeg en dele bil? Trengs ikke mere? Hvist jeg aldri skal regge den eller bruke ting fra den som må godkjennes på noen måte? Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vier Skrevet Mai 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2003 And we have a winner thumpsup Stemmer det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 hvordan er det med vraking da? Kan jo ikke ha den for evig tid i garasjen Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by borabora Oki, får sjekke litt der.... Papirer på at karosseriet er godkjent med den type motor og at bremsene jeg har på er riktige i forhold til hk? Papirer på ombygging får du fra Møller for Boran din.. Husk at du også må betale avgift for økt effekt, slagvolum, og vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 Originally posted by Ascona Papirer på ombygging får du fra Møller for Boran din.. Husk at du også må betale avgift for økt effekt, slagvolum, og vekt. Slipper å tenke på det...... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Mai 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 Originally posted by borabora Slipper å tenke på det...... Skal du ikke øke effekten litt? Når du skal betale momsen, må du bare ha med et bevis på at du har kjøpt den, og kjøpesummen til Tollvesenet, og de lar deg betale momsen :) mobile.de er en veldig bra side å finne bruktbiler på. Jeg fant min bil der for noen måneder siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Skal du ikke øke effekten litt? Når du skal betale momsen, må du bare ha med et bevis på at du har kjøpt den, og kjøpesummen til Tollvesenet, og de lar deg betale momsen :) mobile.de er en veldig bra side å finne bruktbiler på. Jeg fant min bil der for noen måneder siden... Nei. Et par forklaringer her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=7756 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=10375 Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg