Gå til innhold

Ung sjåfør vs Stor motor

Ranger emnet

nilsgeorg

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er vitsen med å komme seg så fort frem?? Jeg bruker heller så lang tid som mulig, Hvorfor? Jo fordi jeg liker å kjøre bil, og vil bruke så mye tid som mulig på det.. Bil(kjøring) for meg er mye mer enn transport..

Så prøv heller neste gang å skru farten ned og anlegget opp, og se på damene i stedet for å se på speedometeret.. Tro meg, det er mye mer moro..

En annen liten ting til dere fartsglade ættiser, prøv følgende ekspriment hjemme i stua før dere setter dere i bilen neste gang..

1. Finn frem mors kjøkkenstol

2. Klatre opp på den

3. Strekk dere mot taket så lang dere er

4. Len dere fremover, mens kroppen er rak.

5. fortsett og lene dere framover og hold den posisjoenen til

dere treffer gulvet

6. Nesa di har akkurat kollidert med gulvet i ca 15km/h

Ikke det? Tenkte nok det ja.. Prøv da heller i 100km/h..-god ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skjedde med The 'Mazta er vel et godt eksempel på slike folk som ikke burde ha lappen (han som kræsjet i The 'Mazta lånte mammas mercedes)

18 år og stor mercedses var ikke en god mix.....

prøve å ta forbikjøring når det kommer bil mot deg er heller ikke så lurt...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

jeg er enig i det loppa sier, der er mye lærdom å hente med å teste biler på f.eks. p plasser hvor det ikke er biler. Er jo en av grunnene til at glatt kjøring er en obligatorisk del av oppkjøringen.

Selvsagt, men like fult så oppfordrer han til ulovligheter, og så vidt jeg vet er det andre som har blitt utestengt for det samme tidligere.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Bullshit... Det er jævligt viktig og ha en stor åpen plass der du kan lære deg hvordan bilen din reagere når den får sladd, eller går rett fram.. Jævlig viktig lærdom det, tro det eller ei!

Har iallefall hjulpet meg en hel del på vinterføre, at jeg vet sånn ca hva bilen takler og hvordan den kan rettes opp igjen..

Men går det for fort på glatta, så går det for fort..

Er ikke det som er poenget, at vi skal kunne komme fram fortes mulig til en hver tid!

Er helt enig, og jeg har brukt ganske mye tid på p-plasser og andre oversiktlige steder på å lære meg å kontrollere bilen. Likefult er det ulovlig å "leke" seg på p-plasser. Akkurat like ulovelig som andre ting folk har blitt banna for å ha oppfordret til.

fS

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1302

Hva er vitsen med å komme seg så fort frem?? Jeg bruker heller så lang tid som mulig, Hvorfor? Jo fordi jeg liker å kjøre bil, og vil bruke så mye tid som mulig på det.. Bil(kjøring) for meg er mye mer enn transport..

Så prøv heller neste gang å skru farten ned og anlegget opp, og se på damene i stedet for å se på speedometeret.. Tro meg, det er mye mer moro..

Kunne ikke vært mer enig. Bilkjøring betyr noe mer enn bare å komme seg fra A til B... Eller kjøre gris... Veit ikke om noe bedre enn å kjøre rundt i BMW-en i solskinnet med bra musikk på spiller'n... Det er deilig det!!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Selvsagt, men like fult så oppfordrer han til ulovligheter, og så vidt jeg vet er det andre som har blitt utestengt for det samme tidligere.

Det er absolutt ikke ulovlig å leke seg på p-plasser. Hvor i all verden har du dette fra ?

Det er ulovlig å leke på en slik måte at du er til fare for almindelig ferdsel, men det er fullt mulig å leke på en p-plass, eller lukket område f.eks, uten at dette er til fare for andre.

Hvis du tror noen har blitt bannet for å oppfordre til ulovlighter her har du ikke skjønt noenting i den saken du sikter til. Det er absolutt ikke derfor og var jeg deg ville jeg vært svært varsom med å kommentere ting jeg ikke hadde greie på. Det er svært lite lønnsomt.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Kutt ut kverruleringen... Det loppa oppfordrer til er at dersom man må gjøre ulovligheter så gjør det på en lukket plass fremfor på åpen vei.... Ergo ber han folk unngå farlige situasjoner, noe man ikke akkurat kan si om postene til vedkommende som ble kastet ut.

Skjønner meg ikke på sutre-folk.. get a grip!

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1302

Joa ... hvilke damer skal man se på her da når man skal fra A til B? Dyrene i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen utdrag fra Vegtrafikkloven som ganske greit avgjør at det strengt tatt ikke er lov å "leke" seg:

§2: Med veg forstås i denne lov også gate og plass, herunder opplagsplass, .parkeringsplass , holdeplass m.fl.

§3: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slikt at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

§6: Fører av kjøretøy skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

Altså, loven gjelder også på parkeringsplasser og det er ingen som har "fullt herredømme" når de kommer i 4-hjulssladd og piruetter inne på en plass.

Jeg har lekt meg mye på parkeringsplasser selv og kommer nok til å gjøre det flere ganger, men jeg er fullt klar over at det strengt tatt er like ulovlig som å gjøre det på veien.

Nå kan jo politiet utvise skjønn, det blir jo også gjort, men hvis man skal tolke loven rett frem er den ganske klar - "leking" på tomme plasser er ikke lov.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Altså, loven gjelder også på parkeringsplasser og det er ingen som har "fullt herredømme" når de kommer i 4-hjulssladd og piruetter inne på en plass.

Definèr fullt herredømme da ! Jeg har fullt herredømme over det jeg foretar meg av sladding hvertfall. Jeg legger ikke ut en bil i sladd uten å vite hvor langt det sklir og at jeg har sikkerhetsmarginene på min side. Gir du meg 1 stk bil m/quattro skal jeg fint kunne legge piruetter på en glatt p-plass med fullt herredømme eller så skal jeg gi fra meg lappen.

Så lenge du er sikker på å ikke treffe andre objekter eller skape fare for andre vil jeg klassifisere det som fullt herredømme.

M.a.o er det ikke ulovlig.

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffen for å ikke være på bilforumet 24-7 ser jeg er at intressante poster har blitt til 8 sider til tider off topic og skrike høyere enn forrige post :)

Men men, for å svare på topic, så må jeg snakke ut fra egen erfaring... Før så var det jo tøft å bare ha bil. Om det så var en gammal Taunus, men i dagens samfunn så er ikke det å ha en vanlig bil noe å skryte av lenger pga at det har blitt en allemannseie. Ergo for å få oppmerksomhet må man kjøpe tøffe biler med f.eks stor motor. Å nå snakker ikke jeg om en familiefar/mor som skal kjøpe seg bil, men om purunge gutter (mulig det er noen jenter å :) )

Bare på en bitteliten plass som Sunndal så ser man jo tendensen med fersk lapp og forholsvis ny bil med "stor" motoreffekt.

Vi har hatt 3 ulykker på 2 dager, dette er jo ett unntak da, men sier litt om hvor "flinke" sjåfører vi har med å gjøre!

Jeg ser stadig disse ferskingene dra brekk og leke seg midt i sentrum og at ikke noen har kjørt over en stakkars fotgjenger eller noe er ett under. Jeg bruker også å leke meg når det er is/snø på veien og ja jeg (of mange andre) bruker parkeringsplasser som står folketomme til denne leken. Ulovlig: okei, men for meg så gjorde denne treningen med å snurre å dra brekk at jeg slapp å bli kjøttdeig da jeg fikk sleng rett mot en sånn togovergang (der veien går under togskinnene..U see?)

Da viste jeg automatisk hva jeg skulle gjøre selv om jeg må innrømme at jeg fikk en smule panikk. Å gjennom sånne erfaringer lærer man å IKKE gjøre den samme feilen om igjen.

Jeg kjørte opp sent, den 31 mai 2001. Da var jeg 20 år og hadde øvelseskjørt i nesten 2 år. Grunnen er at jeg ikke hadde noen som bodde i nærheten som jeg kunne kjøre med ,og mangel av spenn :) Så nå nærmer det seg 2 år med lappen gitt. Og det enda uten å drepe andre, meg selv eller biler. *bank i bordet*

Jeg får ofte høre av fra forskjellige "racerbilsjåfører" at grunnen til at jeg ikke har krasjet er fordi jeg kjører som en jente. Vel vel gutter. Vi får se. Noen så ifjor og noen har hatt den glede av å være med HondaBabe's joyride's før :) Grunnen til at jeg ikke (enda) har krasjet o.l er at jeg ikke overvurderer mine kjøreevner eller bilen. Jeg har overvurdert bilen en gang å da gikk det nesten til hælvette, ergo jeg gjør det ikke igjen. Dessuten har jeg en kjøreglede som skulle vært alle forunt. Helt fra jeg var lita har jeg elsket å sitte på bil, og nå kjøre bil. Hører på musikk og nyte utsikten mens man kjører på langtur er noe av det beste jeg vet. Det jeg hater er når jeg må sitte med bånn gass og kaldsvette for å nå igjen/holde følge med andre biler (jeg eier ikke kartfølelse så når vi kjører i kolonne til treff så føler jeg at jeg må holde følge) Om folk bare hadde tatt seg litt tid så hade vi vel sluppet å se så mange undommer dø så alt for tidlig. Om noen ligger i rævva di å dytter når du er ute å kjører så slipp dem forbi, eller vri bort alle speil og bare drit i dem. ER bedre å komme fram litt for sent enn å aldri komme fram at all!! ...så kan det jo være sivil snuten som er ute etter bråk :)

jaja, ble en altfor lang post dette men... Kjør forsiktig folkens!! Jeg har ikke lyst til å se bilen dere smadra i avisa neste gang jeg åpner den...

.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider