Gå til innhold

Ung sjåfør vs Stor motor

Ranger emnet


nilsgeorg

Anbefalte innlegg

Får slenge meg på hva bl.a Loppa og flere andre har sagt angående erfaring og evne til å håndtere situasjoner man roter seg opp i.

 

Jeg debuterte med 220 hk og bakhjulstrekk...

 

Smart..

 

Husker godt at jeg brukte første dagen med lappen til å finne ut når den forbanna bilen slapp med bakhjula på tørr asfalt. Jeg gidder ikke ramse opp alle de gangene ting holdt på å gå alvorlig galt, men det var for ofte det første året.

Husker også godt det faktum at jeg ble litt overrasket over hvor lang tid det tok å bremse ned fra 245 km/t til lovlige 80 km/t. Jeg husker også følelsen jeg fikk når bilen duppa godt fremover med nesa og jeg kjente hvilke krefter som var i sving..

Fy faen.. Nesten så det er litt vanskelig å tro at jeg har gjort så mye dumt og at det nå er jeg som blir forbanna når jeg ser tilsvarende oppførsel fra folk som er yngre.

 

Men for å bli gammel og klok må man ha vært ung og dum. Det hjelper ihvertfall godt på.

 

OBS!!! (Jeg er ikke blitt gammel og klok ennå, bare sånn før noen lager en løkke og henger meg i mine egne utsagn her..)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Åge

Har hatt lappen siden `90, hatt ett tretti tals biler og aldri testa toppfarten på noen av dem. Har bare aldri vært interesert i høy hastighet. For meg er det aksellerasjon og kjøre egenskaper som gjelder. Kan ikke si at jeg aldri har sett 200 på målern men høye hastigheter kommer alltid av forbikjøring. Kommer fort dit med 250Hk på 970Kg.

 

spør noen meg så vil jeg si at du er litt hard på gassen hvis du tar forbikjøring i 200+ :D :D

 

Sjøl så har æ ikke kjørt fortere en 170, men da gikk d fort!:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det få tenker på, er hva som skjer med deg, om du MØTER en 18 åring på full drifting i en sierra cossie på feil side av veien i en sving... Da er det slutt.. Da er det ikke så kult, å kjøre sprek bil lengre.. Hardt og stygt sagt, men sant.

 

Jeg er som sagt redd 18 åringer generelt i bil, men mest av alt de som har sprek bil, og skal vise gutta hvor god han er bak rattet..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

 

spør noen meg så vil jeg si at du er litt hard på gassen hvis du tar forbikjøring i 200+ :D :D

 

Sjøl så har æ ikke kjørt fortere en 170, men da gikk d fort!:cool:

 

Tja har vell hatt i underkant av 200 km/t tenker jeg.. 195 eller.no.

Men Volvoen hadde overaskene mye igjen før turtallsteller''n sto på det røde.. Lå i ca. 195 km/t på 5.gear og hadde i underkant av 5 på turtallet... Noen som har noen formodning om hvor stor fart du kan få en volvo 740 gl med insprøytningsmotor og 116 hk i? Rundt 210 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Fikk selv lappen 6 desember og selv om jeg har 3,5 R-6er med turbo under panseret så har det gått fint.

 

Grunnen til at mange unge vraker bilene sine er nok ikke at de har en bil med for stor motor. Er nok heller at de ikke burde hatt førerkort i det hele tatt.

 

Ikke for og gjøre hele driten offtopic asså, men kan ikke du fortelle litt om bilen din og slenge inn et bilde?

Er regelrett fasinert av at en 18 åring kjører så stor bil med så stor motor.. Dyr er den og :( Lucky bastard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje litt kontroversielt, MEN:

La 18-åringer kjøpe seg biler med 500 hk til rundt mill'en! se hvor fort de tør å kjøre da..:)

 

Jeg trodde at jeg kom til å kjøre som et svin etter at jeg fikk 900-turbo'n, men jeg innså fort at jeg rett og slett ikke hadde RÅD til å kræsje den, og at den er for fin til å ende sitt liv i et tre, slik som min kjære ascona B fra 81 gjorde...:) Derfor TØR jeg rett og slett ikke å kjøre spesielt svin med den, men vil teste den på bane til sommern...:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

 

*gjøre seg klar til å trøste oddi etter en tur på banen med saaben* :D :D :D

 

Altså.. Nå får det være slutt med å disse saab's kjøreegenskaper her.. man må kunne kjøre bil for å kjøre saab på bane:) at man må venstrefotbremse og slikt er jo bare morro! (for de som er så heldig å kunne det :rolleyes: )

Dere husker vel hva de sa om urquattro da den kom på bane for første gang? helt håpløs å kjøre.vant veldig lite første året. Andre året henta audi den tidligere saab-føreren ***** ****** <--fyll inn riktig navn;), og han fikk skikk på sakene og ble verdensmester. Han var nemlig vant til den type biler gjennom Saab.. (veldig fremtunge saker). Såh.. Saab krever litt mer enn en vanlig bil, men når den først har fått riktig sjåfør, er den dritbra:)

(min påstand)

 

mvh oddi

 

- som jobber med å bli en "skikkelig" saab-pilot:)

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Jeg trodde at jeg kom til å kjøre som et svin etter at jeg fikk 900-turbo'n, men jeg innså fort at jeg rett og slett ikke hadde RÅD til å kræsje den, og at den er for fin til å ende sitt liv i et tre, slik som min kjære ascona B fra 81 gjorde...:)

 

Tror du heller kjente hvor sinnsykt "bra" den satt i svinga og skjønte fort at du måtte ned til tillatt hastighet.

 

Vil også si at du dret litt på draget når du snakka om den gamle saab-fører'n som gikk til audi og vant mye. Kanskje han begynte å vinne mye fordi han ENDELIG fikk en bil man kunne kjøre med? :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

Mange her på forumet som sier at det ikke passer å nettopp ha kjørt opp, får så å kjøpe en bil me stor motor! det jeg lurer på er hvorfor?

 

Jeg kjørte opp 4 august 2002, å har siden da kjørt rundt i min opel vectra gt med ca 160 hk, men har ikke hatt noen problemer, å jeg mener at så lenge man ikke trør gassen i bunn, så har det bare vært en fordel at man har litt stor motor (jeg vet at mange her mener at 160 hk bare er småtteri:D ). Men jeg har også lest poster hvor personer sier at de startet med en bil som hadde stor motor, å at disse bilene fikk et rimelig kort liv, er det noen som kan forklare hvorfor?

 

Vilken motor som står i vectraen din dah????

 

Mener at vectra gten har en 2,0ne motor..(115hk)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Vilken motor som står i vectraen din dah????

 

Mener at vectra gten har en 2,0ne motor..(115hk)

 

Det er 16 ventiler (standard vectra A har 8), 2.0 l + effekt anlegg, pluss nytt eksosanlegg... (pluss mye annet som den tidligere eieren har satt i).

Tidligere eieren har målt effekten i 2001 til å være ca 155 hk, men nå med nytt eksosanlegg så har jeg merket at bilen har blitt litt sprekere, så jeg tipper ca 160 hk.

 

Skal få dette nøyere sjekket når jeg får annlednig.

Ellers vet jeg at setene og div. annet er byttet så vekten er gått ned fra ca 1300 til 1205kg.

 

(det går rimelig fort når man trør gassen i bunn...:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Ikke for og gjøre hele driten offtopic asså, men kan ikke du fortelle litt om bilen din og slenge inn et bilde?

Er regelrett fasinert av at en 18 åring kjører så stor bil med så stor motor.. Dyr er den og :( Lucky bastard...

 

Her er det noen bilder av bilen: http://home.broadpark.no/~wkrokeid/bmw.html Er fra oktober. Samme dag som vinterfelgene bli satt på :(

 

Av utstyr så er det skinninteriør, sportseter foran, kjørecomputer, el vinduer, el speil, servo, automatgir, automatisk klima-anlegg, diffsperre og masse artige detaljer. Skal forresten selge bilen nå. Har planer om å flytte fra heimen og da blir den nok litt for dyr å ha.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

 

Her er det noen bilder av bilen: http://home.broadpark.no/~wkrokeid/bmw.html Er fra oktober. Samme dag som vinterfelgene bli satt på :(

 

Av utstyr så er det skinninteriør, sportseter foran, el vinduer, el speil, servo, automatgir, automatisk klima-anlegg, diffsperre og masse artige detaljer. Skal forresten selge bilen nå. Har planer om å flytte fra heimen og da blir den nok litt for dyr å ha.

 

Åjåjåjå! for en fet bil!! Sånn vil jeg ha.. gi den til meg! Jeg lukter forresten "små" SVÆRT dyre reperasjoner? gamle store tidl. dyre biler er jo kjent for slikt..:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår