Gå til innhold

Ung sjåfør vs Stor motor

Ranger emnet


nilsgeorg

Anbefalte innlegg

Originally posted by CrZy_T

 

Tror du heller kjente hvor sinnsykt "bra" den satt i svinga og skjønte fort at du måtte ned til tillatt hastighet.

 

Vil også si at du dret litt på draget når du snakka om den gamle saab-fører'n som gikk til audi og vant mye. Kanskje han begynte å vinne mye fordi han ENDELIG fikk en bil man kunne kjøre med? :D :D :D :D :D :D

 

Neinei, han som kjørte urq første sesongen hadde en laaang merittliste han også, men han fiksa ikke å kjøre bilen..

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ung vs stor motor ja..

kommer helt an på personen som skal bruke bilen dette.. hehe.. noen burde hatt ei plombe på 50km/t spør du meg når man ser hvem som kjører rundt i hva rundt omkring her jeg bor, men det er mitt syn.. selv hadde jeg en golf 1.1 som førstebil på vegen, og det var ikke mye stas.. den gjorde 140 i nedoverbakke, noe som kanskje var fort nok i den kjerra som var nesten uten dempere..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat dette jeg vil fram til. At du i det hele tatt ville prøve toppfarten i nedoverbakke med en bil uten dempere er vel grunn nok til att vi all bure prise oss lykkelige over at du ikke hadde en 350Hk monster som første bil. Hadde bilen gått over 140 hadde du sikkert ikke gitt deg før du hadde nådd toppfarten.

Dette er ikke skrevet for å disse deg som person men er ett godt eksempel på hvor lite man egentlig tenker på konsekvenser når man er yngre.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Åjåjåjå! for en fet bil!! Sånn vil jeg ha.. gi den til meg! Jeg lukter forresten "små" SVÆRT dyre reperasjoner? gamle store tidl. dyre biler er jo kjent for slikt..:)

 

mvh oddi

Det er ikke så ille dyrt som man skulle tro. Problemet er bare at man nesten alltid må kjøpe nye deler. Er ikke bare å stikke på høgger'n og raske med seg deler til den for å si det sånn.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en ganske interesant tråd dette faktisk.. hadde ikke ventet så mange fornuftige mennesker, for selv har jeg inntrykk av at jeg er den eneste med fornuften i behold iblant...

 

Først av alt: 18-20 åringer som sier de kan kjøre bil, de lurer seg selv! Helt udiskutabelt! Det kalles fornektelse...

 

Jeg har hatt lappen siden 96 nå.. og jeg gjorde HELT klart de villeste tingene som 18-20 åring.. etter det roet det seg kjapt.. man innser at man faktisk kan drepe folk.. kjørte foreldrenes biler og tok buss frem til jeg var ferdig studert.. kjøpte sx'en i 2000, og har fremdeles mye å lære.. man tror man kan alt, men så får man en aha-opplevelse.. en vekker.. om hvor lang tid det egentlig tar å bremse, hvor lang reaksjonstid man har om man driver å knoter med anlegget, hvor sinnsykt raskt rompa kan slenge ut med 200+ hk på bakhjulene...

 

Så til tema.. bør 18-åringer ha biler med mye krefter? tja... det kommer an på bilen.. forhjulstrekker med 150-200 krefter er igrunn ikke noe problem.. men bakhjulstrekker med over 150 hester er det grunn til å passe seg for, for denne kan overaske. MEN.. saken er den at en liten drittbil med slitne fjærer ikke akkurat er hakket bedre! en bil med toppfart på 180 km/t, den BLIR testet av en 18-åring... En bil med toppfart på 240 km/t? tja... de som ikke burde ha lappen tester, de som fortjener lappen tester ikke. Det finnes jo overhodet ingen grunn til å teste toppfarten om man vet at den er over 200 vel?? hva er vitsen? det burde holde å vite at "bilen går mer enn fort nok".

 

Jeg merker på meg selv, at når jeg er hjemme og låner feks mors bil (vectra 98), da kjører jeg aggresivt.. hvorfor?? jo, fordi bilen er KJEDELIG! Min egen bil kjører jeg pent... jeg kan cruise rundt og bare glise over at jeg kjører en bil som jeg trives såpass godt i.. jeg vet at OM jeg vil kan jeg når som helst dra bilen opp i hvilken som helst hastighet jeg måtte ønske.. men jeg gjør det ikke.. hvorfor? jo, fordi jeg føler ikke jeg trenger å bevise noe. Alt i alt koker det ned til at vectraen må piskes for å bli spennende... sx'en gir den gode følelsen selv når man bare ruller sakte gjennom storgata eller whatever.

 

Så konklusjonen er:

 

kjører man fort pga adrenalin-kicket finnes det ingen kur... utsett lappen eller kjør noe med under 100 hester er min medisin.

 

Kjører man fort for å hevde seg.. bevise noe.. imponere kompisene.. Kjør en bil med ca 200 gamp og som folk VET at går bra.. Når bilen i seg selv vitner om at den går bedre enn gjennomsnittet mister behovet for å bevise det snart piffen.

 

biler over 200 hester bør det være 23-års grense på... det er det jo forsåvidt, i form av svinedyre forsikringer. Om ikke pappa tar det på seg da..

 

Og til slutt: Bare IDIOTER bryter fartsgrensen i 50-soner. uansett.. ingen nåde, ingen unskyldninger.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo dra dette litt lenger også. De ungdommene som er truendes til å kjøpe seg en bil med mye effekt er vel ikke de samme som bare lusker rundt i gatene for å komme seg til og fra skolen. De som prioriterer så mye penger i en sånn bil er de samme som er truenes til å bruke all effekten.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

 

Det er 16 ventiler (standard vectra A har 8), 2.0 l + effekt anlegg, pluss nytt eksosanlegg... (pluss mye annet som den tidligere eieren har satt i).

Tidligere eieren har målt effekten i 2001 til å være ca 155 hk, men nå med nytt eksosanlegg så har jeg merket at bilen har blitt litt sprekere, så jeg tipper ca 160 hk.

 

Skal få dette nøyere sjekket når jeg får annlednig.

Ellers vet jeg at setene og div. annet er byttet så vekten er gått ned fra ca 1300 til 1205kg.

 

(det går rimelig fort når man trør gassen i bunn...:D )

 

 

 

Du må jo være fra Hammerfest eller alta.... D e J bare dær dem e teit nokk til å si d du skriver.......... hapyhappy

Me andre ord får du da 1000hk mere med turbo etter din mening/teoria... trur du skal bli rakettforsker...........

Livet begynner ikke før ved

-------------200---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

 

Det er 16 ventiler (standard vectra A har 8), 2.0 l + effekt anlegg, pluss nytt eksosanlegg... (pluss mye annet som den tidligere eieren har satt i).

Tidligere eieren har målt effekten i 2001 til å være ca 155 hk, men nå med nytt eksosanlegg så har jeg merket at bilen har blitt litt sprekere, så jeg tipper ca 160 hk.

 

Skal få dette nøyere sjekket når jeg får annlednig.

Ellers vet jeg at setene og div. annet er byttet så vekten er gått ned fra ca 1300 til 1205kg.

 

(det går rimelig fort når man trør gassen i bunn...:D )

 

 

har du et bilde av motor romet på bilen??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr kanskje skrevet dette før men..

 

En kompis ble 18 forige jul (01/02), han kjøpte seg en 91-94 Galant 1,? med automat og greier. Da kjørte han så jævli gris på de smale vestlandsveiene at det er et under at han lever. Det gikk fort !

 

I Mai kjøpte han seg en Sierra Cosworth 4x4 m/ 290-kit. Etter det kjører han tryggere enn noengang! Går jo selvfølgelig fort til tider, men ikke uforsvarlig grisekjøring.

 

Jeg hadde kjørt penere med en feit bil med masse hk, enn en billig drittbil som jeg gir faen i!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

 

Det er 16 ventiler (standard vectra A har 8), 2.0 l + effekt anlegg, pluss nytt eksosanlegg... (pluss mye annet som den tidligere eieren har satt i).

Tidligere eieren har målt effekten i 2001 til å være ca 155 hk, men nå med nytt eksosanlegg så har jeg merket at bilen har blitt litt sprekere, så jeg tipper ca 160 hk.

 

Skal få dette nøyere sjekket når jeg får annlednig.

Ellers vet jeg at setene og div. annet er byttet så vekten er gått ned fra ca 1300 til 1205kg.

 

(det går rimelig fort når man trør gassen i bunn...:D )

 

 

Hva er orginal effekten på en sånn her?

 

Og du er klar over at effektanlegg er en type eksosanlegg?

 

Og at du ikke får noe spesielt mye hester av effektanlegg og luftfilter.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

 

Hva er orginal effekten på en sånn her?

 

Og du er klar over at effektanlegg er en type eksosanlegg?

 

Og at du ikke får noe spesielt mye hester av effektanlegg og luftfilter.

 

Har du sett High Octane 3? (tror det var 3`ern)

Der de har en original subaru Impreza. Skifter effektanlegg på den.. og at det faktisk øker med 30-40hk.. sett det? så jo det hjelper nok på litt det og... ;) (tror det var noe slik)

(men det koster jo deretter og.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Har du sett High Octane 3? (tror det var 3`ern)

Der de har en original subaru Impreza. Skifter effektanlegg på den.. og at det faktisk øker med 30-40hk.. sett det? så jo det hjelper nok på litt det og... ;) (tror det var noe slik)

(men det koster jo deretter og.....)

 

det er på turbobil. det er noe heeeeeelt annet ;)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Har du sett High Octane 3? (tror det var 3`ern)

Der de har en original subaru Impreza. Skifter effektanlegg på den.. og at det faktisk øker med 30-40hk.. sett det? så jo det hjelper nok på litt det og... ;) (tror det var noe slik)

(men det koster jo deretter og.....)

 

 

På en turbobil er turboen motstand for motoren.. så etter turboen er det om å slippe ut mest mulig eksos.. Så jo større effektanlegg jo bedre :)

 

På NA biler så må man ha litt motstand i eksosanlegget ellers mister man effekt. hvertfall på lave turtall..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår