Gå til innhold

Vectra 2000 motor i Rekord??

Ranger emnet

Tuningpower

Anbefalte innlegg

Jeg hadde føst planer om å sette i en Calibra turbo motor i Rekord, men så fant jeg ut at det var dyrt og kunne bli litt vrient!!

men så lurte jeg på om vectra 2000 motoren, med 148hk passer lett inn i rekord??

om det er mye arbeid med motor fester osv?

må jeg bytte bunnpanne?

og hvordan blir det med overføringa?? går det ann å bruke omega kasse og modifisere den på rekord mellomakslinga?

eller anbefales det å bytte ut mellomakslinga og til og med bakakslinga til noe kraftigere?? skal ha skivebremser bak uannsett så!!

mvh Tor-Andre Lie

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke Rekord 1,8 bunnpanne, oljepickup, motorfester, radiatorslanger (stort sett).

Fodeleren må flyttes på de motorene som har fordeler. Dette kan gjøres ved å montere fordelerflytter fra Rekord/Manta 1.8.

Alternativet er å flytte motoren lengre frem (Som Ole vidar på http://www.opel-rekord.com gjorde, men hadde ikke gjort det slik en gang til....) Eller montere DIS (fordelerløs tenning)

Girkasse: Rekord/Manta 1,8 girkasse og Rekord mellomaksling. Eller omega R25 eller R25/28 girkasse. Da må mellomaksling skjøtes sammen fra rekord og omega. Det funket bra. Den jeg hadde står i Rekorden til ole vidar den dag i dag.

Lykke til. Rekord er kult..

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke Rekord 1,8 bunnpanne, oljepickup, motorfester, radiatorslanger (stort sett).

Fodeleren må flyttes på de motorene som har fordeler. Dette kan gjøres ved å montere fordelerflytter fra Rekord/Manta 1.8.

Alternativet er å flytte motoren lengre frem (Som Ole vidar på http://www.opel-rekord.com gjorde, men hadde ikke gjort det slik en gang til....) Eller montere DIS (fordelerløs tenning)

Girkasse: Rekord/Manta 1,8 girkasse og Rekord mellomaksling. Eller omega R25 eller R25/28 girkasse. Da må mellomaksling skjøtes sammen fra rekord og omega. Det funket bra. Den jeg hadde står i Rekorden til ole vidar den dag i dag.

Lykke til. Rekord er kult..

[/b]

går det ikke ann å bruke 2,0s eller 2.0i da??

har en delebil med 2.0i og og den som skal ha vectra motor har 2.0s! hadde vært fint om det hadde funka fint å brukt deler fra en av de motorene! så slipper jeg å kjøpe så mye!!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, min Rekord har snart 1.8! Jeg har kjøpt motor og gir fra hoggern. Det er bare den andre 1.8 jeg har sett da. Ellers hadde jo Turbomega en.. Har sett flere til salgs også..

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sveise om omega bundpanne til å passe rekord, veldig mye sveising må til men det blir bra, gjorde det her om dagen selv. så kan du bruke omega motorfester.

fordeler flytter er ikke bare bare å lage, lettere å flytte motor litt fram.

bilder av bundpanna, ikke så pen men det funker :P

http://kadettc-coupe.com/diverse/php/e107_plugins/custompages/Rekord.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider