Gå til innhold

Temperatur giver

Ranger emnet

Bjelland

Anbefalte innlegg

Originally posted by ebjelland

Nå har jeg byttet giveren, men det ser

ikke ut som det var det som var galt. Måleren i instrument panelet viser fortsatt ingenting... Noen ideer på hva det kan være? På forhånd takk;)

Hmmm... Min er akkurat sånn den oxo.. Bytta giveren her om dagen men ble ikke noe bedre... Har bytta til ny termostat å alt men ingenting hjelper...

Hvordan ble din sånn? Skjede det bare sånn helt tilfeldig eller?

Om du finner ut noe så må du si fra til meg.. Har prøvd alt og er tom for råd.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjedde helt plutselig.

Nå viser temp måleren litt utslag, men den viser alt for lite.

Når jeg har kjørt et stykke og lar bilen stå på tomgang ei stund, stiger temperaturen til max 75 grader.

Når jeg starter bilen starter viften med en gang, fordi om bilen er kald.

Noe er feil, men jeg vet ikke hva det er.... Håper noen kan komme med svar snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjørt et stykke og lar bilen stå på tomgang ei stund, stiger temperaturen til max 75 grader.

Noe er feil, men jeg vet ikke hva det er.... Håper noen kan komme med svar snart....

Bilen min er også AKKURAT sånn.. Mener du vifta til radiatoren?

Jeg har iallefall skifta:

*termostat (ny fra møller)

*tempgiver (samme som deg, ny fra møller)

+ at jeg har sjekka vannpumpe for skader etc...

Har hørt på møller men de har ikke hørt noe om dette før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er radiatorvifta jeg mener.

Dette begynner å irritere meg noe vanvitig nå.

Skal se om jeg får tid til å stikke innom på Audisenteret en dag for å spørre de.

Har det litt travelt for tia.....

Har irritert meg siden jeg kjøpte bilen min i høst... :) Du får si fra om du finner noen løsning på det.. Jeg sier fra om jeg hører noe her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Bilen min er også AKKURAT sånn.. Mener du vifta til radiatoren?

Jeg har iallefall skifta:

MIN OGSÅ!!!

Den holder seg på maks 75 grader ved kjøring, og når den står og går på tomgang avogtil så stiger den til 90 og der står den til jeg begynner å kjøre igjen..Da synker den ned på 65-70 ca...

Termostaten blei skifta i fjor vår...

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet en løsning på dårlig temp.problemet.. MEN jeg har enda ikke skjønt helt åssen det henger sammen her.. Det første jeg skifta når jeg skulle ordne feilen var jo såklart termostaten.. Denne kjøpte jeg ny og orginal på møller.. Satt den i men ble ikke bedre.. Men så i går SKULLE jeg fikse feilen, så jeg tok ut termostaten igjen (1,5 mnd gammel), fant en termostat til en 85 mod polo jeg hadde liggede, gikk inn og kokte de og fant ut at polo-termostaten åpnet seinere enn audi-termostaten.. Monterte polo-termostaten (nesten akkurat lik) og vips ----> 90 grader.... Så lurer egentlig på hvorfor den orginale termostaten ikke fungerte på bilen min... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Høres ut som dette er instrumenfeil for meg. Har vært borti det på noen biler nå, inkl min 2000 A4. Det at viften starter med en gang tror jeg er fordi du har på AC-anlegget. Prøv å skru av. Er det harde slanger når du har kjørt litt/trykk i systemet(skikkelig altså)? Kan i tilfelle være noe toppakning... Det kan også tulle med tempen. Sikker på at du kjøpte riktig farge på temp-føleren? Sjekk også dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter bakerst på motoren ved batteriet på en måte... Den sitter sidenav en blå føler... Du løsner den bare ved å dra ut et klips... Kan hende det renner ut litt frostvæske.. Slipp ut trykket først iallefall.... ;)

Hehe... Jeg brente meg sykt stygt på ikke å slippe ut trykket først sist fredag!

Måtte til doktern og greier. Sitter nå med Lasse Uppmann-arm, og har pain! :)

*1991 Audi 80 1,8s - Solgt

*1982 Audi 100 2,2 5E - Stoppet :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei.

Jeg hadde også akkurat dette problemet. Viste ca 70 grader v kjøring, og kom opp mot 90 på tomgang. Når jeg kjørte i nedoverbakke i stor fart viste måleren faktisk 60 grader. Dvs. 0 utslag.

Jeg byttet termostat, og nå funker det som d skal

Mvh,

Stig Blomseth :)

1996 Audi A4

x - 1997 Opel Vectra

x - 1993 Honda Prelude

x - 1985 Opel Rekord

Lenke til kommentar
Del på andre sider