VW1300T Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Har lenge hadd lyst til å bygge min egen lille sommerbil men det ser ut til at reglene i norge er for sære.. Ellers i europa (EU), f.eks. England og Sverige, er det mulig å bygge en bil og registrere den for gaten. Noen som vet mer om hvordan reglene er, eller hvor en kan finne gjeldende reglement? Har allerede et utkast på designet ganske klart, men den norske staten bremser hele prosjektet! Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 norge er helt ekstremt når det gjelder regler og sånt. hva slags chassi og motor har du planer om og bruke, hvis norge lar deg fortsette da. men, fin utkast og lykke til videre:):) Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 er det boble bunn du skal bygge dette på??? Etter det jeg vet så kan du da kutte karoseriet i 2 så det står igjen noen få cm over bunnplata, og da tilpasse det nye, da blir det ikke karoseri bytte med karoseri oppbygning.. kunne hvertfall gjøre det sånn før Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Hadde tenkt å bygge på en stål rør-ramme av egen produksjon, med motor, dtivverk og andre deler fra en donor-bil, f.eks. Volvo 240 (ikke bestemt ennå). Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 jeg har en kit-car i glassfiber med boble bunn, golf motor, mx-5 inntriør, porshe bremser, rx-7 vinge og diverse andre deler.. denne ble godkjent ommbygd i 1973 vis jeg husker riktig.. -nøaktig 42 tommer høy -580kilo egenvekt kan legge ut bilder senere Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by steffen karlstad ...denne ble godkjent ommbygd i 1973 vis jeg husker riktig.. Ble bilen bygd i 1973 eller bygd på en '73-bunn? :) Har den registrert som '73-mod. (veteran)? Noen som kjenner reglene rundt emnet? Ser fram til å høre om og se bilder av deres godkjente kit-cars / selvbygde biler.. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 jeg mener å ha hørt om en som har fått TüV papirer på en Cobra-kit car.. vet egentlig ikke noe mer enn det, men han fikk visst godkjent den pga. det.. X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 går det ikke ann og godkjenne den i f.eks sverige også importere den til norge? mener og ha hørt noe om at biler som er godkjent i ett europeisk land også skal kunne godkjennes i et annet ( er ikke helt sikker på om dette er riktig eller ikke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 hehe.. får ta jobb i Sverige i noen år og bygge den der.. billigere er det da også. Får så å ta den med hjem igjen;) Edit: Fant denne tråden - http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=60153 Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg