Gå til innhold

Kjøp av 745tic. Overpriset?

Ranger emnet

745Turbovogn

Anbefalte innlegg

Hallo..

Fint om noen kan hjelpe meg med dette her!

Var å tittet på en 89 mod 745Tic i dag som jeg har tenkt å kjøpe, men synes den var veldig stiv i pris..

den har gått 270 000..

Sitter i ET motor.. med delskinn intr..

Taket var helt herpa(må byttes ut) og noen bitte små rustflekker..

Ellers var den helt grei..

Hva tror dere?

Den ligger ute på http://www.autodb.no under 745 - (vestfold) .. den til 64000,- Sjekk den ut da!!!!

Hadde vært fint om noen kunne ta en titt på dette.. så jeg ikke kjøper "katta i sekken"Har selv ikke så mye erfaring ved kjøp av bil..

Skal hente den Tirsdag tror jeg..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=566443

jævlig fin farge:D

Virka ikke som no dårlig bil det der.....service hefte?

ta åsså en titt på denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=618265

dette er et godt kjøp....han kaller 745tic her på forumet......mye grom deler på den:cool:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745Turbovogn

Er ikke service hefte nei, men alt skulle være i orden.. Den er jo orginal.

Ja har sett litt på den vite 745 også.. er jo rå, men når den har gått over 300tusen og så er den mekka så mye på.. Hadde tenkt å gjøre noe selv på den bilen etterhvert også..:D

hei du.......ta åsså ring på den hvite å få litt info av eieren...ska love deg...den er rå å bygd bra. motoren er ikke gått 300k.....chassiet har,men mye er byttet.

Gjør deg selv en tjeneste å ring han....;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

745TurboVogn!!

Ikke for at jeg skal sselge deg bilen min(om du ikke vil da)

Men den 89 bilen!

der skurrer det litt for meg hvis eier sier det sitter en ET maskin i den(Har han bytet motor)

ET motoren sluttet de og levere i 88/89 da kom FT maskinen(generasjon 1)

Den har som det står i teksten 165Hk, og er med et annet spryt enn ET motorene....

Volvo er en god bil, stor plass, god å kjøre MM.

Ring meg gjerne for å gå vite litt mer: er å treffe på 906 65 605.

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, den hvite stv'en er drømmebilen min hvertfal;)

Men, ingen penger ingen ny bil:op

Anbefaler den hvite 745'en 745turbovogn.... utrolig pen og strøken, gjennomfrørt bil!:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer som Kim André Langelo der sier - 89 mod'en har et annet sprut, LH2.2... dette er i prinsipp en B230ET motor med katalysator og annen styring... skal ikke si 100% at det er kun det, men dog... men uansett så kommer du til å irritere deg grønn over å kjøpe en 89 mod med lh2.2 hvis du som vanlig "dødelig småtrimmer" skal chippe den... for let godt og let lenge - chip til lh2.2 er et helvete å få tak på... du kan jo evt gjøre som jeg skal, koble på en smarttuner smt6 som du får kjøpt for 4500,- og mikke og makke litt... men det krever jo litt kunnskap.... pluss at turtallssperren ligger i org.chipen i bilen, og ligger på 6250rpm...sløvt!

var i juni i fjor tenkt på å kjøpe motoren til Kim André Langelo /745tic, men fikk tak på en komplett FK 98mod såpass billig at jeg gjorde det i stedet... men mye gromt på den bilen...

og hvis du tenker at "89mod'en har faktisk FT motor - de har jeg jo hørt er sterkere" så gjelder ikke det for 89 mod...

min mening er "styr unna 89mod 740tic" , men ikke av noen annen grunn enn at det er verre å få tak i ting til den... du står mer "alene" enn den vanlige 740tic eier som har b230et og motronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider