Gå til innhold

Lekker kjølevæske

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Har det problemet på bilen min at den lekker kjølevæske. Og det er en del.. Men det lille jeg har tatt meg tid til å se etter har ikke vist noe ved slangene el no (som jeg har sett)..

Vurdere å prøve sånn radiatortett, eller hva det heter. Slik du bare heller i kjølevannet og lar motoren gå med det litt, og vips så er slike småhull tettet..

Men så er det den problemstilllingen at jeg mener det er mye eksos fra bilen min. Frykter dermed at det er topppakningen som ikke er helt tett slik at kjølevann lekker inn der. Og da vil det kanskje ikke være så bra å få det radiatortettgreiene med i forbrenningen ol.

Og hvis topppakningen må skiftes, er det noe spes som bør passes på da, eller er det rett og slett bare skru av, skift pakning, skru på og kjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Og hvis topppakningen må skiftes, er det noe spes som bør passes på da, eller er det rett og slett bare skru av, skift pakning, skru på og kjør? [/b]

Skru ut pluggene og se om det er noen forskjell på dem. Hvis den drekker kjølevæske i ett av stemplene, bør tennpluggen få litt annerledes farge.

Når du skifter toppakning, må du passe på timingen på registerreima. Det er selvfølgelig også veldig viktig at du får bort _alle_ rester av gammel toppakning. Det kan også være en fordel å få planslipt toppen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peilet oljen for ikke lenge siden og da mener jeg den var nokså mørk og la ikke merke til noen bobler...

Vil det skade å prøve med slik radiatortett-ting? for ellers kunne jeg jo prøvd det til å begynne med...Er ikke så sugen på å begynne å skru når været er slik det er for tiden uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den lekker inn til oljen vil det også bli en hvit fettliggnende belegg inne i toppen og på toppdeksellokket etter en tid.

I noen tilfeller kan slik radiatortett også tette toppakning. Men spørs hvor lenge det holder.

Mange blir ikke plaget etter å ha brukt slikt stoff. Men det finnes også de som blir plaget.

Hos noen har bla varmevekseleren til kupeen blitt tett.

Div små pasasjer i motoren har blit tettet igjen. Med de problemer det medfølger.

Så det er tydlig at slikt stoff ikke nødvendighvis tetter kun der de er beregnet for:rolleyes:

Jeg personelig hadde ALDRI helt noe slikt på bilen min.

Om det da ikke er en bil som skal lekes med, og hives etter noen dager:D

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har eit lignade problem eg og.

kjølevatnet synker til eit viss niva (rett over min streken) eg fyller til maks, kjøre ein liten tur, vips nede på min igjen men der ligger den heile tida.

vatnet er reint og fint, har avogtil litt tegn til vaten i olja, men bare når det er vatt ute. skal snart skifte bunnpakning.

den ryker litt og men bare ein gang iblant.

kjørte på med trykk på heile kjølevatnet forrige veka. kobla til kopressor. sjekka om det var lekkasje nokon plasser men det var det ikkje.

viss du skal skifte topppanking så ta å planslip den itillegg. det gjorde ikkje eg når eg skifta topppakning. og no angrer eg litt.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sugen på å skifte toppakning... Det koster vel noen kroner å få den slipt.... og det er ikke reperasjoner eg vil bruke penger på :(... Hvis toppaknigen skiftes, så blir det ikke før det er varmere i været....

Ingen andre lure tips som kanskje kan hjelpe meg (*håpe der ikke er toppakningen el no værre* :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KANEL!

EDIT: Ja du, hvis du har Lada Niva og/eller MYE du skal tette bør du ta ut termostaten. Eller i det minste kjøre motoren varm først, slik at det er sirkulasjon i begge systemene.

Og ikke gjør som mine gode venn; helle på hele posen(!) med kanel. Snakk om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

3 egg.

Det tetter ihvertfall radiator lekasjer. (bevist på myth busters og sigdal igår)

skader ikke å prøve

egg hjelper og. såg det på myth busters eg og. vurdere å prøve med møllkuler i bensinen slik at eg får "høyoktan" bensin:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider