Gå til innhold

Ny til drifting. Biler?

Ranger emnet


devileh

Anbefalte innlegg

Men hvis du vil ha "riktig"bil kjøper du en AE86... Jeg kan sikkert hjelpe deg å finne en du har råd til.

 

Skidracer: Takker! Kan jeg ta en raincheck på den? det er minst ca. 9 måneder til jeg skal begynne å handle bil skjønner du :)

Er det dyr forsikring på AE86, og hvordan er det om noe går i stykker på de? Er vel vanskelig å få tak i deler? De har vel den fine toyota kvaliteten som andre toyota fra den tiden tenker jeg.(håper jeg)

Håper ikke forsikringa er sånn at jeg må sykle sidelengs inn i helvete for å kunne betale den :)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CRX-Power

 

Skidracer: Takker! Kan jeg ta en raincheck på den? det er minst ca. 9 måneder til jeg skal begynne å handle bil skjønner du :)

Er det dyr forsikring på AE86, og hvordan er det om noe går i stykker på de? Er vel vanskelig å få tak i deler? De har vel den fine toyota kvaliteten som andre toyota fra den tiden tenker jeg.(håper jeg)

Håper ikke forsikringa er sånn at jeg må sykle sidelengs inn i helvete for å kunne betale den :)

 

Har ikke anelse hva forsikringa havner på, men den skal reggas som corolla coupe... ikke gt, da den ikke heter det i danmark, så det blir vel ikke så hinsides!

 

Deler er ikkeno problem. Unneberg bil i tønsberg kunne ta med seg deler til oss fra fensport i englsnd, siden han alllerede tar inn haugevis til mini fra england! Min har gått 336.000 med grisekjøring, hvis det sier noe om kvaliteten... :) men de ruster jo da!

 

Bare si fra når du har spart litt cash!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lovende ut. Bor jo i Larvik så er jo bare for meg å hoppe på ferja så er jeg i danmark :)

Regner med du er veldig fornøyd med bilen! Høres sånn ut hvertfall. Er det noenplass i vestfold dere pleier å kjøre litt drift, eller noen plass som egner seg?

Er ikke akkurat glattføre ute for tida. ikke her i byen hvertfall, bare flekker med is rundt om kring.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CRX-Power

Høres veldig lovende ut. Bor jo i Larvik så er jo bare for meg å hoppe på ferja så er jeg i danmark :)

Regner med du er veldig fornøyd med bilen! Høres sånn ut hvertfall. Er det noenplass i vestfold dere pleier å kjøre litt drift, eller noen plass som egner seg?

Er ikke akkurat glattføre ute for tida. ikke her i byen hvertfall, bare flekker med is rundt om kring.

 

 

 

 

Veel... Fornøyd? Vet ikke! har ikke kjørt en meter! Vi driver og innreder vekrsted nå, så da skal jeg få sveiset den sammen igjen, og så blir det prøvekjøring! Gleder meg som en unge! Men jeg er veldig fornøyd med utseende på bilen! Ser ganske forskjellig ut i virkeligheten! Du legger liksom merke til alle de små detaljene!! Vi har dessverre ingen plasser her i vestfold som vi kan drifte, men det er jo ikke så langt til Hebbe's i sigdal om vinteren. (isbane) Men kan du hvarnesveien? Går fra hvarnes i lågendalen, og over til andebotraktene... Står varselskilt om smal, svingete, bratt vei der den starter :D:D:D Egner seg ikke til drifting, men minner bra om de små veiene du ser i initial d!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah såpass. Stilig at dere har verksted da. Noen av dere som eier eller leier dere et sted? Har faktisk ikke sett Initial D, men har hørt om. Har derimot sett Drift Bible, ganske dreven han også :)

Har sett det "Hebbe's" nevnt før i forumet, er det en kul bane?

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med verksted ja! Har leita siden i sommer. Fikk tak i et nå i januar, og vi skal støpe nytt gulv til helgen!

 

Har sammen med en til som har ae86, en med 200sx og mini, og en med 240z :) mye fete biler, altså!

 

Initial D bør du se! Er Fett! Skulle tro en 23-åring var vokst fra tegnefilmer... men neida! Japansk (anime) passer bra for et litt eldre publikum!

 

Du kan laste ned tegneserien, og finne linker til filmene på :

 

http://www.idforums.net

http://www.mangareaders.com

http://www.directmanga.com

 

Drift bible er fin, den! Tsuschiya kan drifte!! Men du bør laste ned noe Best motoring / Hot version også! Er samma serien som Drift bible er hentet fra!

 

Stemmer at B-4-You er i larvik! Jeg spurte tilfeldigvis om han tok inn tein en gang jeg var der... Neeei... sa han.. men hvorfor ikke.. Så nå har han tein...:D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

hvis du tror du kan "drifte drifte" uten å mobifisere for mange mange mange tusen så.. vel lykketil..

30k er forlite uansett

 

"drifte drifte" er DYRT

(jeg sier "drifte drifte" fordi det er så mange som påstår de drifter når de bare slædder... )

 

30k er for lite??? sludder!!

Innkjøp deretter oppgradere etter som man har cash, jeg skal ha bil nå og jeg har ikke tenkt til å bruke mer enn 30k, og jeg lover det blir bil jeg skal BRUKE og som skal funke fint til drifting, ikke slÆÆding blah

 

Se på herker hans og pudding, tror ikke puggen eller e-28(ikke den gule :) ) kostet skjorta og de får det til å funke de, bedrevitere med nedlatende holdning tror jeg kan holde .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

 

30k er for lite??? sludder!!

Innkjøp deretter oppgradere etter som man har cash, jeg skal ha bil nå og jeg har ikke tenkt til å bruke mer enn 30k, og jeg lover det blir bil jeg skal BRUKE og som skal funke fint til drifting, ikke slÆÆding blah

 

Se på herker hans og pudding, tror ikke puggen eller e-28(ikke den gule :) ) kostet skjorta og de får det til å funke de, bedrevitere med nedlatende holdining tror jeg kan holde .....

 

 

Hehe... tror bare den godeste kebaben har en litt dårlig dag... han pleier være litt mildere...?

 

Men jeg er helt enig! Skulle klart å mekke hobbydrifter til 20, jeg!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey skal se om jeg finner'n ;)

det eneste er at jeg trenger å bruke samme bil som bruksbil(sånn til og fra skolen og slikt), er det veldig ugunstig? Det eneste er at jeg er ikke akkurat mekanisk geni akkurat , men jeg er veldig iverig på å lære så reparasjoner og sånn vil jeg ikke klare selv. ikke i starten hvertfall.den drift bible jeg har heter vel Best Motoring's Drift Bible 03 eller noe slikt. Konge at dere fant verksted =) Er det deres slik at dere kan bruke det når dere vil o.l? Fasinerende denne driftinga gitt ;)

 

EDIT: Har du forresten bilder av bilen og verkstedet o.l? hadde vært interessant å se på.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CRX-Power

Okey skal se om jeg finner'n ;)

det eneste er at jeg trenger å bruke samme bil som bruksbil(sånn til og fra skolen og slikt), er det veldig ugunstig? Det eneste er at jeg er ikke akkurat mekanisk geni akkurat , men jeg er veldig iverig på å lære så reparasjoner og sånn vil jeg ikke klare selv. ikke i starten hvertfall.den drift bible jeg har heter vel Best Motoring's Drift Bible 03 eller noe slikt. Konge at dere fant verksted =) Er det deres slik at dere kan bruke det når dere vil o.l? Fasinerende denne driftinga gitt ;)

 

EDIT: Har du forresten bilder av bilen og verkstedet o.l? hadde vært interessant å se på.

 

Jeg skal etter planen ha min i "daglig drift"..hehe... Og AE86 er faktisk ufattelig enkel å skru på! tok ut hele interiøret på 15 min! vil tro den er en egnet bil å lære seg å mekke på! Jeg tror kanskje det beste for deg hadde vært å kjøpe bilen en stund før du fyller 18, slik at du kan fikser eventuelle feil, og bli kjent med bilen til du får lappen. Er jo kult med ae86 som førstebil! En ting til er at de faktisk er billige i drift, så å kjøre en sånn på helårsbasis er ikke noe problem. AE86Levin her på forumet har hatt en til dagligbil i ca et år nå, og han klager ikke!

 

Har ikke noen bilder av verkstedet ennå, da vi ikke er ferdig med gulvet, og ikke har malt. Kommer ikke til å poste bilder av sånn det er nå, i tilfelle noen skulle kjenne det igjen. Vil ikke at noen skal komme på "besøk" Får vente til vi er på plass, og har malt og innredet, og greier.

 

Bilder av min AE86 ligger her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=4392&perpage=15&pagenumber=83

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Initial D tegneserien virket ganske bra, leste noen sider nå, virket konge ^_^

Lenge siden jeg har hatt interesse for blader! Ah, okey skjønner. Ja jeg hadde så gjerne så gjerne kjøpt en AE86 nå men jeg har faktisk nesten ingen penger. Har penger satt av til lappen men that's about it. har kanskje 5 tusen på konto ellers nå.

Haha fortalt en venninne av meg om AE86 for noen dager siden også sa hun bare: "HVA ER DET MED GUTTER OG DEN BILEN?!" hehe, måtte vise henne noen klipp av den da, så forstod hun litt. Det går vel heller ikke ann å bare kjøpe en bil i danmark og kjøre den til ferga og så kjøre hjem uten å tolle den, betale avgifter, ha forsikring o.l?

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tollet min ennå! Når du passerer grensa må du bare få transitpapirer til tollen i sandefjord. Der viser du bilen, og betaler moms, og kjører hjem.

 

Det du trenger av papirer er:

 

*Dansk vognkort

*kjøpekontrakt

*kopi av danske eierens legitimasjon (ofte førerkort)

 

Tollen kommer på 25% av kjøpsummen som står oppført i kontrakten.

 

Tolla som er på 16000 kan du betale seinere når du har penger. Men du får ikke skilter før alt er betalt. Kun et papir som viser at bilen er norsk, men at du skylder staten penger. Du kan heller ikke kjøre på prøveskilt uten at bilen er tollet.

 

Men i praksis: så lenge man har penger til momsen, tollskilter til bilen, og papirer, er det bare å hente den i danmark, og ta den med på fergen. Hvis du ikke får tollskilter, kan du jo bare ta den på henger hjem fra fergeleiet.

 

Men: Har du msn? Må sende deg et lite klipp med en ae86 :D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår