Gå til innhold

Ny til drifting. Biler?

Ranger emnet


devileh

Anbefalte innlegg

Originally posted by volvoekern

 

 

så i korte trekk sier du at en 535 som veier 1450 kg og har 218 hester er sprek nok, men i en 360 som veier 400kg mindre holder det ikke med 200hk????

hvis du regner vekt/hk så blir det jo 5,25 på 360`n og 6,61 på 535`n, så her må du forklare litt nærmere hva du mener.... ! ! !

 

200hk i en 360 holder fint..

 

Jeg skrev mitt innlegg til tråd starter. Og da med en orginal 360 som referanse..

 

Jeg har selv sladda med org 360 på tørr asfalt.. Men å si at det holder til å drifte, stemmer ikke synes jeg.. Men har man 200hk å leke med, da går det fint.

 

Det går å herje ut rompa på en 316 å, men driftebil blir den aldri.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei der

 

du spurte:Har noen noe erfaring i å handle fra http://www.king-buyer.co.jp ?

 

Og ja det har jeg!

 

Må desverre skuffe alle som har vært inne på deres sider og sett alle de fete bilene de har. både king buyer og kaizousha sine sider er en front for Yacouzaen i Tokyo, eller mafiaen på godt norsk. vi har via våre kontakter fått høre mange historier herfra om alt fra kunder som aldri får bilene sine til privatpersoner i Japan med lange sykehus opphold som følge av at disse firmaene har sett bilene deres og vil ha bilder av dem til sidene sine. Vi har sett på disse sidene og siklet i noen år nå, men blir om og om igjen anbefalt på det sterkeste å holde oss unna.

 

Hilsen

Knut Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

200hk i en 360 holder fint..

 

Jeg skrev mitt innlegg til tråd starter. Og da med en orginal 360 som referanse..

 

Jeg har selv sladda med org 360 på tørr asfalt.. Men å si at det holder til å drifte, stemmer ikke synes jeg.. Men har man 200hk å leke med, da går det fint.

 

Det går å herje ut rompa på en 316 å, men driftebil blir den aldri.

 

 

skal ikke være med i noe serie for drifting eller noe sånt.....

skal bare prøve å ha det litt gøy på f.eks gatebil treff og sånt jeg:D

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

 

 

skal ikke være med i noe serie for drifting eller noe sånt.....

skal bare prøve å ha det litt gøy på f.eks gatebil treff og sånt jeg:D

Tror ikke det er så lett å få tak i understell til 360(mener å huske å huske man får kjøpt Koni bak), også har vel ikke girkassa skylda for å være den beste. Er ganske lang giroverføring på dem også, min var ikke av de beste å gire. Kan sette i turbomotor med orginal eksosmanifold visst du flytter motorfeste på høyreside under rammevangen i steden for oppå.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Tror ikke det er så lett å få tak i understell til 360(mener å huske å huske man får kjøpt Koni bak), også har vel ikke girkassa skylda for å være den beste. Er ganske lang giroverføring på dem også, min var ikke av de beste å gire. Kan sette i turbomotor med orginal eksosmanifold visst du flytter motorfeste på høyreside under rammevangen i steden for oppå.

 

Hilsen Trond

 

jeg vet det. min plan var glt dempere rundt om, senkefjærer foran og dobble bladfjærer bak med et avstands stykke mellom fjæra og akselen. dette for å få den lav og få stikk akselen rettest mulig. skal dreie foringer til opphenget av girkasse og aksel i alu for å få "stum" montering og montere reaksjonsstag på begge sider bak, har blitt fortalt at med den oppskriften skal drivverket holde til 250 hk(http://www.300power.com). Hadde egentlig tenkt til å lage et adapter mellom turbo og grenrør jeg men. Må du lage nytt motorfeste eller kan du bare snu det gamle???

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

 

jeg vet det. min plan var glt dempere rundt om, senkefjærer foran og dobble bladfjærer bak med et avstands stykke mellom fjæra og akselen. dette for å få den lav og få stikk akselen rettest mulig. skal dreie foringer til opphenget av girkasse og aksel i alu for å få "stum" montering og montere reaksjonsstag på begge sider bak, har blitt fortalt at med den oppskriften skal drivverket holde til 250 hk(http://www.300power.com). Hadde egentlig tenkt til å lage et adapter mellom turbo og grenrør jeg men. Må du lage nytt motorfeste eller kan du bare snu det gamle???

Så på en 360 på gatebil på Våler for 3 år siden med 740 tic motor. Han hadde sveisa om festet og bolta det fast i bunnen av vangen. Husker ikke helt åssen det ser ut detta greiene jeg er tross alt snart 3 år siden jeg solgte 360 min. Høres jo ut som du har en grei plan forresten :) Kan jo kanskje bruke 60 mm fjærer fra kollevold. De kan jo bestilles i ønsket hardhet og lengde.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

drifting viser hvor god en person er til å kontrolere bilen..

og hvis du som er fattig 17åring tror du kan imponere så tar du feil..

 

 

Det beviser jo bare hvor hjernedød DU er...

La nå gutten få prøve, øvelse gjør mester ;)

 

Lykke til!

-=Streetmeet.net=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :D

Gleder meg veldig til å begynne med dette. Fins ingenting som jeg har mer lyst å holde på med som hobby enn dette. Så snart jeg får en bil blir det sikkert mye tid og penger brukt på det.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiit, la merke til at du prata noe om forsikring. Nå vet ikke jeg så mye om forsikring, men istedenfor å åpne konto hos bestefaren din så tror jeg du skal forsikre bilen på han :P

Da tjener du lett mange tusen. En kompis av meg skulle forsikre en slags bmw når han var 18.. Han fryktet at det skulle bli over 10 laken. Plutselig var det over 30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trailer

Aiit, la merke til at du prata noe om forsikring. Nå vet ikke jeg så mye om forsikring, men istedenfor å åpne konto hos bestefaren din så tror jeg du skal forsikre bilen på han :P

Da tjener du lett mange tusen. En kompis av meg skulle forsikre en slags bmw når han var 18.. Han fryktet at det skulle bli over 10 laken. Plutselig var det over 30!

 

 

Jeg så på en porsche 944 til 70.000 en gang. Den skulle Gjenstridige ha 68.000 for å forsikre..på kun ansvar... Droppa den bilen. Syns det var ganske ille, selv om jeg bare var 20!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

ja åsså er det vel det at de er populære å stjele.....

 

Sierra kan startes med 8 millimeter brei flattrekker... og åpnes med ispinne.. dette uten å ødelegge låsen... Men gammel opel er verre... starta den med husnøkkelen en dag uten å legge merke til det...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår