Gå til innhold

Tips til oppkjøring

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

jeg fikk skryt for å se i bildesonen ved feltskifte!

mine hint:

- ikke kjør for sakte, hold grensa

- akselerer ordentlig i påkjøringsfelt

- se ofte i peil

- ikke kjør for nære andre biler, foran

- gi TYDELIGE tegn

- husk at førerlæreren ser deg i øynene hele tiden

- snakk, om du klarer om hvor nervør du er etc, prøv å få et "allright" forhold til sensoren.

- ta en eller 2 kjøretimer før oppkjøring, da blir du mere rolig

- ro ned, trekk pusten og drikk mye vann, samt sov mye, og forbered deg godt, da blir du klar for alt!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøring for meg var bedre enn å kjøre med kjørelærer. Hu var så hyggelig og snill at det føltes ut som å kjøre med muttern. Tror det hjalp mye at hun sa masse oppmuntrende ting så ikke ble nervøs. Håper du får en slik kjørelærer også, fikk bare en feil og det var en plassering. Lykke til!

Når det gjelder tips så har jeg egentlig ikke noen.. er ikke noe vits å grue seg man står jo uansett;)

Lykke til

x Volvo Toførr GL b230k -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ro ned slapp av og IKKE tenk "dettegreierjegikke".

en annen viktig ting, hvis du gjør EN feil ikke tenk FAEN og gi opp, si heller HVA du gjorde feil og kjør videre mens du gjør så godt du kan.

Jeg selv strøk på første pga en dritt feil som gjorde at jeg gav opp, andre gangen fikk jeg 0 feil :D, under kjøreturen satt sensor og kjeda seg og lekte med pennen, så litt i boka si og gjespa i ett sett (han var tydeligvis ikke redd). Kom tilbake og han skrøt uhemmet til kjørelæreren min :P

Så ta det med ro, men ikke for med ro. Husk at bilen går forover selvom du ser bakover eller til siden ;)

Og LYKKE TIL :D det går sikkert fantastisk bra og tenk når du får lappen :D :D

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an litt på situasjonen det med vikeplikt. Det er bra at du viser at du er forberedt og er klar til å reagere hvis noen mot formodning skulle kjøre selv om de har vikeplikt for deg.

På en annen side vitner det ikke om eksepsjonelt god trafikkforståelse dersom du stopper for alle og enhver. Hvordan det er med stryk osv i slike tilfeller vet jeg dessverre ikke, du får håpe noen andre kan oppklare dette :)

Syns du har fått mange gode forslag og tips allerede, og som det ble nevnt tidligere: Sensor legger merke til hvor du ser og da er det dumt å ha blikket fast fokusert på kun ett punkt framfor bilen. Se litt rundt, så du får skikkelig overblikk og vet hva som skjer rundt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer enn litt over to uker siden jeg hadde oppkjøring. Det gikk bra. Jeg stoppet på et sted der jeg kanskje ikke hadde vikeplikt, sensor sa der og da at der synes han jeg var for snill. I steden for å tenke faen og kjøre videre sa jeg at i samme utkjørselen til bensinstasjonen er det også en vei som kommer ned. Og siden jeg var usikker så jeg det som en bedre løsning å være passiv enn å presse meg frem.

Da sa sensor enkelt og greit: "Jeg kjøper den."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besto oppkjøringa i dag :D.

Hadde oppkjøring 8:10, må innrømme att det er rimelig tili... Men det gikk heldigvis bra. Herlig følelse å gå hjemm i garagen, hante Golfen, sette seg inn, og kjøre alene.

Mitt beste tips tips til andre må være, ta der med ro, å vær bestemte i alt dere gjør. (Kjør fartsgrensen, plasser riktig o.s.v.)...

Jeg vil ha bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider