Gå til innhold

Hvordan i alle dager skal man få løs demperen..

Ranger emnet

TD POWER

Anbefalte innlegg

Originally posted by golf gti16v

muttertrekker er det beste, men har du ikke det, så fungerer det å sette på en slik fasnøkkel som bygger nedover, så kommer du til midten av fjærbenet med en umbrako og får holdt imot...

Så umbrakoen skal man holde stille...?? mens man skrur med fastnøkkelen..... jævli vanskli når man ikje har en umbrako som passer hel... har masse sett med umbrako.. men ingen passer.. :(

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme prob jeg også, når jeg skulle av med demperne. Det som hadde skjedd til meg, var at den personen som hadde den før meg hadde hadd i no stoff som gjor at mutteren satt MYE bedre. Men fikk den opp til slutt, med mutter trekker og mye om og men. Har tålmodighet:D Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skifta nettop støtdempere på min golf. Eg har muttertrekkar og alt det der men eg gadd ikkje bruke den fordi at den er så stor og tung. Det eg gjorde istedenfor var å stikke eit flatt litt stort skrujern ned i den foringen på støtdemparen for å holde igjen. Fønka greit det. Dei pleier ikkje og henge så godt fast. Så det er no eit alternativ om man ikkje har muttertrekkar.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

pipe på mutteren umrako gjennom pipa og ned i høle i midten.. skru mutteren med med ei rørtang...

det beste som hjelper e å gå på biltema og kjøpe http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=44360 eller du ta en pipe som passer og filer/sliper den til:)

funker fint dette og!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider