BBS_RS Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Halais!! Da var det min tur å fortelle litt sladder :P Var ute å sklei litt i snøen på torsdag,og var litt uoppmerksom på en fartsdump.Som jeg glemmer tidt og ofte..hehe Siden det var snø så var det vanskli å se denne fartsdumpen, og ikke er det noen skilter eller no som viser at " her er det en fartsdump"... Jeg tenkte at denne dumpen va jo litt lengre borte da.. Jeg kjørte i rundt 20-25 da bilen plutslig gjorde et byks, og etterfulgt av et jææææævli smell.. damndamn Snudde så bilen med en gang og kjørte 20 meter lenger bort å satte den fra meg..Kikka så under så var det et "Storrt svart hol" :D og jeg ble så sint at jeg kokte.. Snakka med fatters, og han sa at det var en anna person som hadde tatt knekken på bunnpanna si akkurat der med en MB 190. Og han hadde gått til kommuna og krevd erstatning av reparasjonen av bilen siden det ikke er noen skilter der... Men vet ikke om han fikk erstattet det.. Er det noen regler/lover om dette som gjør at jeg kan kreve erstatning?? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 veit ikkje om det er lover om dette men du kan jo søke om erstatning. skader jo ikkje. dette minner meg litt om da eg var på tur i svinesund ein kveld etter stenge tid. ein dansk audi coupe kom kjøranes med full bil og full guffe på anlegget. kjørte mellom maxi og eurocash der er det ein farts dump. rett før dumpen gidde han gass. hjula forran var 20 cm over bakken og landa med eit smell. front knust og bunnpanne i tre deler. han kjørte fort vekk men kom ikkje langt da olja låg igjen og par 100m lenger borte stod han igrøfta med havarert motor. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Eg veit ikkje korleis det er med erstatning, men har ikkje det stått ein motor til audi a4 i Sunnmørsposten ei stund no? Husker ikkje kva tid sist, eller kva forhandlar det var. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Hmmm...Ja fattern skal sjekke opp dette i morgen... Da skal jeg faen meg benytte tjangsen.. ;) Kommuneslasker!!! :D :D Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by Kaksa Eg veit ikkje korleis det er med erstatning, men har ikkje det stått ein motor til audi a4 i Sunnmørsposten ei stund no? Husker ikkje kva tid sist, eller kva forhandlar det var. Trenger mest sannsynlig bare ei bunnpanne da...Er ikke nødvendig å skifte motoren :P Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Bra at resten av motoren ikkje er ødelagt da.. Kipt når slikt skjer, spesielt når den ligge ute for salg. Kva koster ei ny bunnpanne da? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by Kaksa Bra at resten av motoren ikkje er ødelagt da.. Kipt når slikt skjer, spesielt når den ligge ute for salg. Kva koster ei ny bunnpanne da? Ei ny bunnpanne til audi a4 koster ca. 1500,- Slo hull i bunnpannen på a4'en min jeg også. Hullet var på størrelse med en finger i omkrets, så jeg fant meg noe jern-tetningsmasse på et lokalt bilverksted, som jeg fikk tettet hullet i bunnpannen med. Er ikke helt sikker på hva denne tetningsmassen heter, men den blir ihvertfall brukt til å tette f.eks eksosanlegg med. Tetningsmassen fungerte ihvertfall supert, så jeg kjørte sikkert i ca. 2 måneder, uten problemer, før jeg skiftet til ny bunnpanne. (4 timers arbeid, en av skruene som holder bunnpannen, sitter over svinghjulet mellom girkassen og motoren.) :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Var vel en lignende sak på Tv2 Hjelper Deg for mange år siden. Konklusjonen ble vel noe sånt som: Så lenge bilen ikke er "unormalt" lav har du krav på erstatning om du ødelegger bilen på en fartsdump som ikke er merket. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by triggerhappy Var vel en lignende sak på Tv2 Hjelper Deg for mange år siden. Konklusjonen ble vel noe sånt som: Så lenge bilen ikke er "unormalt" lav har du krav på erstatning om du ødelegger bilen på en fartsdump som ikke er merket. Håper AudiA4_20V har originalfjørene liggende. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winder Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 har hørt at om fartsdumpene ikke er "så-og-så lange" og "så-og-så høye" kan en kreve erstatning fra kommunen selv om det er skiltet, men har aldri sjekket det opp. Siter camry '89 2.5 V6 merida *borte* kawasaki gpz1000rx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Zwan Håper AudiA4_20V har originalfjørene liggende. :rolleyes: Å hva skal jeg med det? Bilen min er moderat senket(40/40),så hvorfor trenger jeg dem?? Og ikke er den spesielt lav fremme heller.. Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by AudiA4_20V Å hva skal jeg med det? Bilen min er moderat senket(40/40),så hvorfor trenger jeg dem?? Og ikke er den spesielt lav fremme heller.. Hvis det er slik som triggerhappy sier; at du kan muligens få erstatning hvis bilen ikke er unormal lav, så er det vel større sjanse for å få erstatning hvis bilen er "originalt" høy, enn senket 40 mm "uoriginalt"? Sier vel seg selv? Eller har du godkjent senkinga i vognkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Tror det er vanskelig å få dekket slikt. Meg kjent er de kranglete på å erstatte noe som helst, men det hender de gjør det. Så det er jo bare å prøve. Er du god til å argumentere, vinner du sikkert frem. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Zwan Hvis det er slik som triggerhappy sier; at du kan muligens få erstatning hvis bilen ikke er unormal lav, så er det vel større sjanse for å få erstatning hvis bilen er "originalt" høy, enn senket 40 mm "uoriginalt"? Sier vel seg selv? Eller har du godkjent senkinga i vognkortet? Unormalt? Du får jo biler levert med sportsunderstell da..:D Ja min er godkjent senket ja.... Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by AudiA4_20V Unormalt? Du får jo biler levert med sportsunderstell da..:D Ja min er godkjent senket ja.... Ordet "unormalt" står skrevet i en post lenger opp her ja, posten som jeg refererte til. Selvfølgelig får du f. eks A4 med sportsunderstell, men i og med at bilen din ikke er originalt senket 40 mm (må bare beklage hvis jeg tar meg vann over hodet og tar feil her nå), så hadde det vel kanskje vært større sjanse for å få gjennomslag i en eventuell erstatningssak med originalfjærene? Tror du skjønner poenget mitt her nå, men hvis bilen din er godkjent senket, så skulle det vel ikke være noe problem likevel. Lykke til uansett. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg