Gå til innhold

Erfaringer med 93 Blazer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Den mest vanlige feilen med disse, er at nedre bærekuler blir slitt utrolig fort når de først blir bytta. De originale holder i mange år, men etter bytte virker det som de er slarkete til hver eu-kontroll. Slitasje marginen til GM er ca 3,2mm, noe NAF ALDRI ser ut til å forstå... Den nest mest vanlige feilen er at oljekjølerslangene svetter. I verstefall kan de "hoppe ut" der de er presset på, og forårsake motorhavari. Dette er de viktigste punktene jeg vet om hvertfall, og bør holdes øye med ofte (smør forstilling hver vår/høst, og pass på "flekker på asfalten")

Ellers er '93 mod nest siste utgave med den "slappe" TBI-motoren, og generelt noe tørst på småkjøring (1,5L/mila +/-)

Ellers blir det bare å se over alt, som på hvilken som helst annen 12år gammel bil.

Priser og sånt har jeg dessverre ikke peiling på...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en Astro 2wd. Den har samme motor type (litt nyere, siden jeg har 95-modell)

På Astroen skal forstillingen smøres opp ved hvert oljeskift. Kanskje det samme på Blazeren?

Har også blitt anbefalt å halvere oljeskiftene på den motoren, samt å bytte gearkasseolje hvert år istedefor annethvert år.

Dette har jeg fulgt og bilen har oppført seg svært bra hittil ihvertfall.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke ut som et spesielt godt tilbud.Jeg solgte nettop en 95 modell for 90000.(Nye typen med 196 hk.120000 km).Men ok, det var noen måneder til baksetet kunne settes gratis i min.Det har stått en til 95 modell til 97000.De nyere vil jo alltid stå høyere i pris.Jeg ville uansett betalt noen 1000 lapper mer for den nye typen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider