Gå til innhold

tungstartet

Fredrikvo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Fredrikvo

jeg har et problem med bilen min (Ford sierra 93 2.0 clx) etter at jeg har skiftet topplokket har bilen blitt tungstartet, må pumpe med gassen for å få start. dette tar ca to minutter når bilen er kald, men den starter helt fint når motoren er varm. lurer på om noen som har svaret ?

Kanskje bilen ikke tålte å få en topp? :p Jeg sleit med det samme for en stund siden og da visst det seg at det var bare å justere opp tomgangen på bilen så ble den bra...

Så prøv å justere tomgangen du...har du problemer så bare si ifra så kan jeg sikker komme å se på den, ser at du ikke bor så langt unna meg så....Bor selv på Heimdal ;)

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bensinpumpa er litt sliten? Evt tett bensinfilter?

Kan være at bensinpumpa ikke klarer å holde på trykket når motoren er stoppet slik at bensinen renner tilbake til tanken slik at det tar litt tid før motoren får bensin.

(bensinpumpa er laget med en slags returventil så trykket holder seg etter at motoren er stanset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Kanskje bilen ikke tålte å få en topp? :p Jeg sleit med det samme for en stund siden og da visst det seg at det var bare å justere opp tomgangen på bilen så ble den bra...

Så prøv å justere tomgangen du...har du problemer så bare si ifra så kan jeg sikker komme å se på den, ser at du ikke bor så langt unna meg så....Bor selv på Heimdal ;)

Mvh. Kim Henriksen

Tomgangen skal vel ikke være justerbar på DOHC?

Jallaskruing?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider