Gå til innhold

Autofil 20.01.2003

Ranger emnet


Mr.X

Anbefalte innlegg

er ikke snakk om å rakke ned på folk egentlig.. ikke chris (?)personlig ihvertfall for jeg vet ikke hvorfor han har bygget bilen som han har gjort...

 

Eneste jeg ler av er alle gutta jeg har møtt som påstår at makssenka Golf er det ultimate på bane... Nytter ikke prate fornuft til høna.. men håper gutta så programmet i går..

 

"Norges feteste Golf 2" ikke sant? definer fet.. det er ett fett bygge.. men "mette-marit faktoren er høy" som Tommy sa..

 

Folk er forskjellige, så eneste personene jeg flirer av er som sagt dem jeg har møtt som ser på gullgolfen som et mål å nå når de har tenkt å kjøre på bane.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by dalan

 

bare lurer på en ting, er det en viss 900 turbo dere alle har kjørt, som var litt på rundgang holdt jeg på å si... ble kjørt på når den sto parkert å greier... :D

den var vel ikke helt god uansett ;)

 

Den var vettu helt til bush fikk lappen :=), men råtne kjøreegenskaper har den hatt hele tida. Girkassa tåler hvertfall ikke, bush er på 3. kassa på 1 år eller.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

Den var vettu helt til bush fikk lappen :=), men råtne kjøreegenskaper har den hatt hele tida. Girkassa tåler hvertfall ikke, bush er på 3. kassa på 1 år eller.no

haha, var det jeg visste, folk fra sørskogbygda skal ikke ha (turbo)bil :D

den har vel blitt kjørt møkka ut av etter han fikk lappen ja, tviler ikke :rolleyes:

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så var det noen fra larvik som prøvde ut en 9-3 viggen på autobahn.... i stor fart så ble det en glipe mellom toppen av døra og taket... så de måtte bruke teipe toppen av døra mot taket med sølvteip og så klatre inn vinduene....

ekstrem bil....for spesiellt interesserte...?? :)

 

Personlig så har jeg aldri synes golf er noe spesiellt tiltalende og spennende.. men det er sikkert en grei bil.

Men jeg skjønner ikke helt det hysteriet rundt å senke bilen så sinnsykt mye og sette på store hjul. sikkert greit for show, men det virker jo som om kjøreegenskapene blir degenerert.

Men det er vel kanskje uvesentlig når hovedmålet er styling og utseende?

 

Forresten så er ikke alltid store hjul bedre.... på min bil (911 Carrera 2) så anser mange at 16" i 225/ 245 bredde er det beste alternativet. Det er ikke ut av kost/nytte hensyn, mere at det er en kombinasjon som passer veldig bra til bilens egenskaper/vekt etc.. og felgenes stivhet/vekt. I tillegg til å evt skape problemer med subbing og annen slitasje, så kan felgene ha en tendens til å flexe/vri seg under stor belastning. Tror noen testet med audi RS4 og RS6 18" og det var vistnok ganske skremmende å se hvor mye felgene vridde seg under belastning.

Porsche har forresten aldri godkjent 18" til denne bilen...det er vel en ganske god indikasjon på at jeg burde velge max 17" neste gang..

 

 

Så styling er ikke nødvendigvis det samme som forbedrete kjøregenskaper??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

Så styling er ikke nødvendigvis det samme som forbedrete kjøregenskaper??

 

Mye av det som er styling nå har jo utgangspunkt i å forbedre bilens egenskaper når det gjelder å kjøre, MEN det er få som kjøper styling for at det skal forbedre bilens egenskaper..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Jah.. jeg er vel kanskje et bra eksempel :rolleyes: :rolleyes:

Kjøper senkesett og felger for at det skal se fint ut..ikke for at det skal henge på bra i svingene...

 

 

Du er nok ikke den eneste :)

 

Jeg er ute etter begge deler selv. Vil ha egenskapene, men ville aldri kjøpt noe som så stygt ut for å få egeneskapene liksom..

 

Det må se pent ut også.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

 

Du er nok ikke den eneste :)

 

Jeg er ute etter begge deler selv. Vil ha egenskapene, men ville aldri kjøpt noe som så stygt ut for å få egeneskapene liksom..

 

Det må se pent ut også.

 

jepp... spørsmålene var egentlig ikke ment til å være frekke dersom noen trodde det!

 

 

ser man på racing så er vel ikke alle ting like pent der.... men der er vel funksjon pri. 1

Men har sett bilder av noen skikkelig gjennomførte racerbiler, og det er ekstremt lekkert...

Så noen bilder avdenne i et blad som heter Excellence... og detaljnivået på interiøret var ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

haha, var det jeg visste, folk fra sørskogbygda skal ikke ha (turbo)bil :D

den har vel blitt kjørt møkka ut av etter han fikk lappen ja, tviler ikke :rolleyes:

 

Han er fra rølsåsen, er ingenmannsland det. Er jo bare han alene som sørger for høy bonus for alle under 23, så når han blir 23 blir den "grensa" hevet et par år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

jepp... spørsmålene var egentlig ikke ment til å være frekke dersom noen trodde det!

 

 

ser man på racing så er vel ikke alle ting like pent der.... men der er vel funksjon pri. 1

Men har sett bilder av noen skikkelig gjennomførte racerbiler, og det er ekstremt lekkert...

Så noen bilder avdenne i et blad som heter Excellence... og detaljnivået på interiøret var ekstremt.

 

Vel

 

Alle biler med store RS fangere? For at det skal se fett ut? Ja, men det er i utgangspunktet for å få kjøling / plass til intercooler!

 

Vinge? For at det skal se fett ut, Ja, men i utgangspunktet for aerodynamikk.

 

Senking? For at det skal se fett ut. Ja, men i utgangspunktet for å få lavere tyngdepunkt på bilen.

 

Bredding og breie hjul? For at det skal se fett ut? Ja, men i utgangspunktet har man breie hjul for å få bedre grep på veien og for å få alle kreftene ned i bakken. Bredding for å få plass til hjulene, så dem ikke stikker utenfor..

 

Osv Osv.. Man finner mange eksempler :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Autofil skulle nok heller ha testet Golfene til Reeves gutta. Drar Ferrari og Porscher lett på banetreff i England

 

De går fælt.....:D

 

Men de fleste som senker bilen kjøper jo ikke bare fjærer men oxo dempere fordi det er jo bedre så er vel litt inne på tanken...

Men skal drive seriøst for å kjøpe racing felger istedet for vanlige felger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår