Gå til innhold

Autofil 20.01.2003

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Fjærnt konsept på det innslaget.... eller var det laget for å jekke ned folk med senka biler..??? Tviler på at Christian tenkte "faan nå skal jeg bygge banebil" da hadde han vært ferdig for MANGE år og kroner siden, men hadde den blitt like ekstrem?? nope!!! Golfen er bygget for å bli sånn han ville den skulle bli... lav og feit... Den beviser at han har estetisk sans... og evene til å få det til å bli virkelighet!!

Prate og disse biler kan alle gjøre, hvis du er så jævla rå hvorfor er det da ikke din bil du har som avatar?

Popp off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JHU

Fjærnt konsept på det innslaget.... eller var det laget for å jekke ned folk med senka biler..??? Tviler på at Christian tenkte "faan nå skal jeg bygge banebil" da hadde han vært ferdig for MANGE år og kroner siden, men hadde den blitt like ekstrem?? nope!!! Golfen er bygget for å bli sånn han ville den skulle bli... lav og feit... Den beviser at han har estetisk sans... og evene til å få det til å bli virkelighet!!

Prate og disse biler kan alle gjøre, hvis du er så jævla rå hvorfor er det da ikke din bil du har som avatar?

Popp off!

Helt enig.

Det som det virker som er at han ville ha en grom utstillingsbil som oxo gikk fælt.....:)

I forhold til visse andre......:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Popp off!

Bra sagt :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Bra sagt :)

jeg gikk vistnok glipp av reprisen igår oxo, jeg...

men ut fra det dere sier her så la autofil kanskje litt for mye vekt på banekjøring. Kan ikke være så kuult å få bilen sin rakket ned på autofil heller, men de ekte entusiastene skjønner nok at drivkraften bak et slikt prosjekt(bil) er ønsket om å lage noe spesiellt som man drømmer om. Finnes mange kreative mennesker i denne verden...noen lager malerier, mens andre modifiserer/ styler biler/ motorsykler....

Uansett om hva folk synes så synes jeg at det er fint at så mange får utløp for sin kreativitet.... selv om Norske Myndigheter ønsker å skattlegge/ forby det meste av kreativitet rundt kjøretøy da!!

Selv kunne jeg ALDRI tenkt meg en situasjon hvor jeg ser på sport på statskanalen, går i kirken på søndag og betaler 70% av min inntekt i skatt og avgifter med et smil!

Jeg må krydre min hverdag med å skru/ kjøre bil og motorsykkel, ellers så kan de like gjerne skyte meg nå med en gang!! Jeg må ha frihet og kjøpekraft for å være lykkelig!!

Shit... nå kommer de med tvangstrøya igjen... må springe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

jeg gikk vistnok glipp av reprisen igår oxo, jeg...

men ut fra det dere sier her så la autofil kanskje litt for mye vekt på banekjøring. Kan ikke være så kuult å få bilen sin rakket ned på autofil heller, men de ekte entusiastene skjønner nok at drivkraften bak et slikt prosjekt(bil) er ønsket om å lage noe spesiellt som man drømmer om. Finnes mange kreative mennesker i denne verden...noen lager malerier, mens andre modifiserer/ styler biler/ motorsykler....

Uansett om hva folk synes så synes jeg at det er fint at så mange får utløp for sin kreativitet.... selv om Norske Myndigheter ønsker å skattlegge/ forby det meste av kreativitet rundt kjøretøy da!!

Selv kunne jeg ALDRI tenkt meg en situasjon hvor jeg ser på sport på statskanalen, går i kirken på søndag og betaler 70% av min inntekt i skatt og avgifter med et smil!

Jeg må krydre min hverdag med å skru/ kjøre bil og motorsykkel, ellers så kan de like gjerne skyte meg nå med en gang!! Jeg må ha frihet og kjøpekraft for å være lykkelig!!

Shit... nå kommer de med tvangstrøya igjen... må springe!!

lol ... er jo nærmest sånn det er... viser du et snev av individualitet så må du betale mere... rett før det blir ekstra skatter på Wonderbaum elle.no sånn idioti

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Popp off!

Så sant så sant! :)

Eat Sleep Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg kjøper meg en gammal gloff og koster på den 450,000 NOK vær vennlig å skyt meg i hodet, eller i det minste gi meg en kakk :)

Ikke for å være uggen men jeg får ståpels av noen i det hele tatt bruker så mye penger på en så sliten bil. Hadde jeg hatt 450,000 ,- budsjett å rutte med hadde jeg sporentreks kjøpt en Lotus Elise ( for å imponere naboen) og likevel hatt spenn igjen til å betale ned lånet mitt gitt... *lure på hvem som har så innmari god råd* :rolleyes:

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å få det inn her, ettersom jeg tror det var skrevet i en annen tråd, så aner ikke eieren av bilen (Chris) hvor de har fått 450.000kr fra...

De tippet vel kanskje selv, å så for seg at en bil av den klassen må ha kostet ca 450.000 å bygge ;)

Skal den viggen ha forestilt å være orginal?? synes eksosen så svært lite orginal ut, og stikkflammer osv kan vel tyde sitt på at det var fri flyt og ingen katalysator på den bilen....

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

bare for å få det inn her, ettersom jeg tror det var skrevet i en annen tråd, så aner ikke eieren av bilen (Chris) hvor de har fått 450.000kr fra...

De tippet vel kanskje selv, å så for seg at en bil av den klassen må ha kostet ca 450.000 å bygge ;)

Skal den viggen ha forestilt å være orginal?? synes eksosen så svært lite orginal ut, og stikkflammer osv kan vel tyde sitt på at det var fri flyt og ingen katalysator på den bilen....

hmm... det høres veldig dyrt ut...

Men på den annen side så har jeg bare hørt rykter... og det legges vel på endel når ryktene spres...og det finnes endel "onde" tunger som vrir på ting...

Men uansett så regner jeg med at motortrimmingen har kostet noen kroner...men det virker jo som om christian er en trivelig kar som har begge beina plantet på jorda, så det har kanskje ikke kostet så mye som noen antyder. Faren hans er vel like bilinteressert dersom jeg ikke husker feil..? Er jo alltid greit å ha forståelse fra familien når man ofrer tid og penger på en slik hobby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

tsktsk. Hadde jeg brukt 450 000 kr på min bil, og den hadde blitt så dårlig, hadde jeg revurdert hele min interesse for bil, og holdt meg til sparkesykkel ellerno sånt..:) hvaslags kommentar sikta du til egentlig forresten?

mvh oddi

så hvis jeg sier at jeg har brukt 200 000 på bilen min så tror du på det liksom?

var bare bullshit at han hadde brukt så mye på den! les på golf 2 forumet så ser du hva han skriver! han skjøne ikke hvor de hadde fått det ifra! og den skal pusses opp i sommer...ny girkasse som tåler det som skal til, stille opp motor osv.. anyway..fliser rævva av den skitne saaben din iafall! :D mohaha

og å si at den er stygg er vel litt usaklig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

rå bil.... hummmm ville nu si at den er nu fotsatt en golf og 450.000.- for en gammel driter er vel litt drøyt..;)

som sagt: ikke 450k ! og er vel ikke så mye som er gammalt på den? har jo bytta og sveisa og fiksa som en gærning! ;) desuten er han vel ikke ferdig med den ennå.. more 2 come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

som sagt: ikke 450k ! og er vel ikke så mye som er gammalt på den? har jo bytta og sveisa og fiksa som en gærning! ;) desuten er han vel ikke ferdig med den ennå.. more 2 come!

ja men om du sier 200.000.- det er jo fortsatt en golf uten kjøre egenskaper:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Rustad hadde bestemt seg for å mislike Golfen før han i i det hele tatt satte seg inn i den.

Det lå tjukt utenpå ham helt fra det øyeblikk Jan Erik åpnet panseret.

På plass i bilen klarte han knapt vente med å klage på foringer, styringen, at felgene var for brede i forhold til dekkene, og at bilen var for lav.

Da Jan Erik ramset opp hva som er gjort med motoren, svarte Tommy: "Det var mye informasjon, det sa meg ikke så veldig mye alt det der tekniske..."

Vel, det sa meg ikke så veldig mye de der konklusjonene til Tommy heller.

For:

1) Skulle han utføre service på bilen?

2) BMW M3 har for brede felger i forhold til dekk.

3) For lav for hvem da?

Tommy Rustad er sikkert en godt rutinert racerfører, men etter å ha sett og hørt ham en rekke ganger på TV, må jeg dessverre konkludere med at han er en rævlig type.

PS:

Autofil-reportasjene om Gull-Golfen, MX-5en og SAAB Viggen er nå skrelt, kuttet og kokt i veldig varmt vann, og kan lastes ned fra KaZaA fra denne stund!

Vent deg noe nedlastingstid, da jeg har bare 256kb ut, men hvis du liker lang ventetid så velbekomme skal du være.

Filnavnene er Nazi-Gullet, Hiroshima-turbo og Skrabben.

Du regner sikkert ut hva som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider