Gå til innhold

Russebil-til bruk etterpå.

Ranger emnet

Lassjus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke særlig peiling på bil/bilstereo, og har nettopp anskaffet meg en VW Golf 1989 model. Jeg tror den har standard høyttalere montert fra før, men jeg regner med at det ikke er spesielt bra.

Hvordan skal jeg gå frem for å få et anlegg som er godt nok for denne bilen til en liten penge? Jeg ble anbefalt 2x10" sub og gode fronthøyttalere. 6x9, hva nå enn det betyr. Er dette en god anbefaling?

Jeg vil helst ikke putte så altfor mange penger inn i dette. Det viktigste er at man får relativt god lyd.

noen anbefalinger?

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6*9, er ikke en god investering. La oss si du har satt av ca 1000,- til frontsett og 12-1300,- på 6*9. Så bruker du heller 22-2300,- på frontsettet. Resten kan vi komme tilbake til når du finner ut hvor mye du har tenkt å bruke;)

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Snakket med de andre. fant ut at 3000 ville være en grei prisklasse. Ser et par tilbud her med sub og forsterker for 1000 kr. Spilleren trenger ikke være medregnet. Hvis du ser noen tilbud her i forumet, så gjerne foreslå noen for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette tilbudet på denne siden: ::Trykk her::

10" Bassrør med forsterker

Med metallgrill og innebygget forsterker. 50 watt RMS, 350 watt max effekt. Frekvens: 80 - 180 mhz. Følsomhetskontroller og 12 v DC bryter. Dim: 480 x 310 mm. 890,-

Kan dette være noe? Vil denne gi grei lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når forhandleren av dette -meget trolig ulydende- produktet oppgir frekvensgangen i mHz hadde jeg snudd i døra! :D

Billig er det, men så får du også det du betaler for. Regner med at du har et stramt budsjett så jeg ville satsa på noe brukt/demobrukt av bedre kvalitet.

Ellers vil nok en 10", 4kanals forsterker til sub og komponentsett, kabler til strøm og signal, sikring, høyttalerkabler og kassemateriale havne på rundt 5000 om en handler inn ting med forsvarlig kvalitet. legger en til 3000 til komponentsett kommer totalen på rundt 8000.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan køpe noe slikt. Har forstått det slik at det skal være en russebil, sikkert ike så altfor nøye med kvaliteten da.

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=100

Eller en slik:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=617

Noen forslag. Minuset er at du her må kjøpe/bygge kasse utenom.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Eller du kan køpe noe slikt. Har forstått det slik at det skal være en russebil, sikkert ike så altfor nøye med kvaliteten da.

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=100

Eller en slik:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=617

Noen forslag. Minuset er at du her må kjøpe/bygge kasse utenom.

dette er jo helt gull for en russebil da, du kan tilogmed selge elementene om de ikke blir for "våte" under russetiden.,

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

dette er jo helt gull for en russebil da, du kan tilogmed selge elementene om de ikke blir for "våte" under russetiden.,

Jepp. Ikke så nøye med hvor lyden kommer fra i en russebil, bare det komer lyd.

Helt kurrant å bruke også etterpå..

Blir selv russ til våren, usikker på om vi skla ha bil. Risker ihvertfall ikke Celicaen.

Kan jo fort skje saker og ting i en rusebil ja;) :D :D

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Jepp. Ikke så nøye med hvor lyden kommer fra i en russebil, bare det komer lyd.

Helt kurrant å bruke også etterpå..

Blir selv russ til våren, usikker på om vi skla ha bil. Risker ihvertfall ikke Celicaen.

Kan jo fort skje saker og ting i en rusebil ja;) :D :D

sant sant, er det ikke mannlige vesker er det drikkevarer og gjerne mye rot og støv i en slik bil, "bygge plexiglass over elementene da" - tenk på baggasjerommet hvor du skal ha øl, tenk om du skull knuse bassen,, hehe....

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider