Gå til innhold

Legge opp tåkelys. Hvordan?

Ranger emnet

Doser_86

Anbefalte innlegg

Jeg har tåkelysbryter, men ikke no tåkelys, tror ikke det er lagt opp noe ledninger heller. Men er det lagt opp noe reele eller hva det er? Kunne noen fortalt meg hva jeg trenger for å få lagt opp til tåkelys?

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da skal jeg nok ha svar på det jeg trenger. Skal legge ut bilde når jeg er ferdig, blir nok plasert på en måte kanskje ingen har sett før. Detta blir spennende. Takker for svar.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med legge opp ledninger til tåkelys da? Gikk greit? :) Spør siden jeg skal legge opp selv...

Men da spør jeg dere gutta om hvordan jeg skal gjøre detta:

Har kjøpt tåkelys MED parklys i seg fra FK, hvordan skal jeg koble dette med brytere osv..? Så i selve tåkelys-settet fra FK som jeg har, er det blinklys, tåkelys og parklys :) Forslag?

Sorry off-topic'n..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet for sikkert hvordan de lysene du har bestilt ser ut bak, altså hvilke kontakter osv som er der, så er prosessen helt lik den som er beskrevet i D.I.Y tråden. Jeg er ikke sikker på hvordan parklysfunksjonen fungerer her, men jeg ville i mangel av andre løsninger funnet + ledningen på det eksisterende parklyset i hovedlykten, lagt en ledning fra den ned til + på det nye parklyset og hentet jord/ - fra samme sted som tåkelysene.. Blinklyset skal være plug & play, i og med at det allerede er lagt opp ledninger dit, så er det bare å bruke samme plug som står på de eksisterende blinklysene..

Ble kanskje en rotete forklaring, men håper du fortstår..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan veit jeg hva + og - ledningene er da? Som for eks ledningene fra parklyspæra i selve tåkelys-settet jeg har, går det ut to tynne ledninger, en som er hel-svart og den andre hel-hvit med svart stripe... Var det mer forklarende da? :rolleyes:

Ekke helt god på den elektronikken, men må prøve litt fram da..hehe! :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Hvordan veit jeg hva + og - ledningene er da? Som for eks ledningene fra parklyspæra i selve tåkelys-settet jeg har, går det ut to tynne ledninger, en som er hel-svart og den andre hel-hvit med svart stripe... Var det mer forklarende da? :rolleyes:

Ekke helt god på den elektronikken, men må prøve litt fram da..hehe! :)

Ok, jeg er ikke elektriker, men vil tippe at den sorte er + og den med stripe er - .. Vil også anbefale deg å kjøpe deg et Multimeter/måleapparat.. Kjekt å ha til slike ting

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Ok, jeg er ikke elektriker, men vil tippe at den sorte er + og den med stripe er - .. Vil også anbefale deg å kjøpe deg et Multimeter/måleapparat.. Kjekt å ha til slike ting

Det er bare å prøve seg med andre ord? ;) Så + ledningen fra parklyspæra i tåkelys-settet "loddes" på ledningen til parklyspæra i hovedlykta? Eller..hvordan blir det? :confused:

Multimeter/måleappart - hvordan hjelper det meg i denne sammhengen? Hmm...:rolleyes:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å prøve seg med andre ord? ;) Så + ledningen fra parklyspæra i tåkelys-settet "loddes" på ledningen til parklyspæra i hovedlykta? Eller..hvordan blir det? :confused:

Ja, etter min forstand skulle det bli riktig.. Husk nå bare å gjøre skikkelig arbeid så ikke loddinga/skjøtingen går opp om en uke eller 2..

Multimeter/måleappart - hvordan hjelper det meg i denne sammhengen? Hmm...:rolleyes:

Du bruker et slikt apparat til å måle spenning på ledninger osv.. Da vil du kunne se hva som er + og hva som er - , hvor mye strøm det er på batteriet ditt, måle motstand osv osv osv

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider