sentralfyr Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Kan ikke se at dette har blitt skrevet før i denne posten. Regner med at de fleste tar servicen på golfen sin selv. Ikke alle leser vel instruksjonsboka til bilen. Anbefaler det, står mye nyttig der. Tilbakestilling av service-intervallanvisning i displayet i speedometeret. OEL - motorljeskift IN 01 - inspeksjonsservice IN 02 - inspeksjons-service med tilleggsarbeider. Dette dukker opp automatisk på displayet etter X antall km. Jeg tok "stor-service" og skiftet motorolje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter. Etterpå slettet jeg servicekodene som irriterende dukker opp i displayet ved oppstart av bilen. Anbefaler ikke å slette service-kodene hvis det ikke er utført noen form for vedlikehold på bilen nylig. Dette gjøres: 1. Med tenningen på trykkes knotten under speedometeret (venstre pil) og holdes. 2. Tenningen slås av og tasten slippes. I anvisningsfeltet vises nå bokstavene OEL. Med et kort trykk på knotten som stiller analogtidsuret (høyre pil) eller minuttknotten til digitalsuret blir servicen tilbakestilt. 3. Med et nytt trykk på knotten under speedometeret blir de andre serviceanvisningene vist og kan bli tilbakestillet enkeltvis. 4. Tenningen settes på. Slenger meg på denne med et bilder eller to på hvordan man gjør dette. Håper dette er ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleKristianTalmo Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Hva gjør jeg hvis mutrene til vaierne sitter dønn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventoTD Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 (endret) . :: Guide: Installere W8 lys i 3 Golf, Vento etc. :: Verktøy: Skrutrekker (flat), skarp kniv (Muligens Tang eller Loddekolbe). Annet: Ulike deler (se liste). Bil: 3 Golf, Vento, etc. Forord: Denne veiledningen beskriver hvordan du installerer en W8 taklampe i eldre biler. Først tar vi en titt på hvilke reservedeler som skal brukes ... 1 x 3B7947105F 2EN (grå uten soltak) - = Lampen = - 1 x 3B0972706 - = 6-pinners kontakt = - 2 x 000979131 eller 000979131A (gullbelagt) - = Lugs med leder = - 1 x 3B0867599A - = Festeramme = - Først skal vi 'fjerne den gamle lampen ... Dette gjøres enkelt ved å lirke den ut med en skrutrekker eller lignende. Så "tas" den gamle rammen ut (bare bruke vold) Siden den nye lampen er større enn den gamle, er det nødvendig å installere en ny ramme, det betyr at vi må kutte litt i taktrekket. Bruk en skarp kniv og kutt til for det nye rammeverket. Den nye rammen er montert og kantene på rammen bøyes innover. Den gamle pluggen passer ikke inn i den nye lampen, så da trenger å erstatte denne, kutt av koblingen (husk å koble fra batteriet, ellers går det en sikring!) Svart / hvit = Tenning. Brun / hvit = Dør. Rød / hvit = + 12v konstant strøm. Brun = Jording. * Mål deg frem hvis ledningene ikke har samme fargene, eller hvis du gjør denne "mod" i en annen bil. De to ledningene (000979131 A) deles i to og kobles til eksisterende ledningsnett, med kabelskjøter eller lodde + krympeslange. De nye ledningene monteres som følgende: Pin 1: Tenning (svart / hvit) Pin 2: Brukes ikke Pin 3: Dør (svart / hvit) Pin 4: Jording (Brun) Pin 5: + 12v (rød / hvit) Pin 6: Brukes ikke. Koble strøm til batteriet, og sjekk at lyset fungerer ... Lampen montereres i taket og da er vi ferdig! Her noen bilder av lys i mørket ... Vær oppmerksom på at taklyset mister sin "dimmer"-funksjonen til å lyse til du setter tenningen i bilen etter at døren er lukket (lysforsinker) Men, kan du kjøpe en lysforsinker hvis du ikke klarer deg uten denne funksjonen. Merk også at lysforholdene er alltid på når tenningsnøkkelen er i tenningen, er det ikke mulig å slå av eller tone ned til det, kan dette avhjelpes ved å trekke en ledning til sin lysbryter og dermed ha muligheten til å dempe lyset gjennom dette. hentet denne guiden fra ghidora.dk, prøvde på best mulig å oversette denne til norsk, har ikke prøvd dette selv enda. Endret Februar 19, 2013 av ventoTD Siter Kärleken växer inte på träd, den byggs i Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Outcasted Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Montering av tåkelys: Hensikten med denne guiden er å vise hvordan jeg har valgt å ettermontere tåkelys, det finnes sikkert andre metoder å gjøre dette For å montere tåkelys trenger du følgende: - Tåkelys - Lysbryter med tåkelysfunksjon - 30A Arbeidsrelè - 25A Sikringsholder - 1meter 10mm² strømkabel(Rød) - 2meter 6mm² strømkabel(Rød) - 2meter 10mm² strømkabel(Sort) - Et variert utvalg av kabelsko, strips og elektroteip Ville bare legge til her at jeg monterte tåkelys på min Golf 3 1992 1.8GL, ved å dra over ledningsnett fra en VR6, uten å bruke sikringer, eller relé. Vet ikke hvor vidt dette hjelper folk her, men legger det til fordet. Ellers hjalp denne guiden meg med min montering. Takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 . :: Guide: Installere W8 lys i 3 Golf, Vento etc. :: Verktøy: Skrutrekker (flat), skarp kniv (Muligens Tang eller Loddekolbe). Annet: Ulike deler (se liste). Bil: 3 Golf, Vento, etc. Forord: Denne veiledningen beskriver hvordan du installerer en W8 taklampe i eldre biler. Først tar vi en titt på hvilke reservedeler som skal brukes ... 1 x 3B7947105F 2EN (grå uten soltak) - = Lampen = - 1 x 3B0972706 - = 6-pinners kontakt = - 2 x 000979131 eller 000979131A (gullbelagt) - = Lugs med leder = - 1 x 3B0867599A - = Festeramme = - Først skal vi 'fjerne den gamle lampen ... Dette gjøres enkelt ved å lirke den ut med en skrutrekker eller lignende. Så "tas" den gamle rammen ut (bare bruke vold) Siden den nye lampen er større enn den gamle, er det nødvendig å installere en ny ramme, det betyr at vi må kutte litt i taktrekket. Bruk en skarp kniv og kutt til for det nye rammeverket. Den nye rammen er montert og kantene på rammen bøyes innover. Den gamle pluggen passer ikke inn i den nye lampen, så da trenger å erstatte denne, kutt av koblingen (husk å koble fra batteriet, ellers går det en sikring!) Svart / hvit = Tenning. Brun / hvit = Dør. Rød / hvit = + 12v konstant strøm. Brun = Jording. * Mål deg frem hvis ledningene ikke har samme fargene, eller hvis du gjør denne "mod" i en annen bil. De to ledningene (000979131 A) deles i to og kobles til eksisterende ledningsnett, med kabelskjøter eller lodde + krympeslange. De nye ledningene monteres som følgende: Pin 1: Tenning (svart / hvit) Pin 2: Brukes ikke Pin 3: Dør (svart / hvit) Pin 4: Jording (Brun) Pin 5: + 12v (rød / hvit) Pin 6: Brukes ikke. Koble strøm til batteriet, og sjekk at lyset fungerer ... Lampen montereres i taket og da er vi ferdig! Her noen bilder av lys i mørket ... Vær oppmerksom på at taklyset mister sin "dimmer"-funksjonen til å lyse til du setter tenningen i bilen etter at døren er lukket (lysforsinker) Men, kan du kjøpe en lysforsinker hvis du ikke klarer deg uten denne funksjonen. Merk også at lysforholdene er alltid på når tenningsnøkkelen er i tenningen, er det ikke mulig å slå av eller tone ned til det, kan dette avhjelpes ved å trekke en ledning til sin lysbryter og dermed ha muligheten til å dempe lyset gjennom dette. hentet denne guiden fra ghidora.dk, prøvde på best mulig å oversette denne til norsk, har ikke prøvd dette selv enda. hvor får jeg kjøpt denne lampen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg