MagicM Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Fjerning av golf merket under høyre baklykt trenger du: 1.Label Off (fra biltema) 2.Fisketråd 3.Svamp og Lunket vann 1.Label Offsprayer du på oversiden av merket og lar det renne ned, venter 5min slik at det kan godgjøre seg. 2.Fisketråden drar du mellom Golf GL/GT/GTI/VR6 merket, dette er svært enkelt! Er som og dra i osten :???: 3.Svamp og Lunket vann skrubber du litt ekstra hardt på det som sitter igjen etter merket. Du kan også spraye på litt mer "label off". Og deretter skrubbe godt med en svamp!. Then Finish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 dette fungerer kun med "hvite" orginalblinkers, og du trenger følgende : -åpen flamme -stanley kniv -nebbtang -loddebolt/silikonlim -diadem pærer/diodepærer først begynner du med stikke en skrutrekker ned der sokkelen til pæra sitter, for og dytte løs innholdet l lykta som gjør utseendet kjipt..deretter skal du begynne og smelte ut en åpning i sida på blinklyset: nå har du fått til en åpning langs lykta som ser stor nok ut til og dra ut inneholdet: (nb avbildet uten innehold) Så finner du frem en nebbtang, og griper tak i "dekslene" inne i lykta, og drar de ut igjennom åpningen du har laget: slik ser de 2 dekslene ut : så finner du frem loddebolten og sveiser igjen åpningen som du laget. Pass på og få det helt tett, men ikke varm plastikken for lenge for da blir den sprø. hvis du ikke har loddebolt kan du lime igjen åpningen med et passende lim ( sikaflex er ikke bra til denne jobben, for det sorte limet i skjøtene vil synes igjennom glasset ) ( smeltelim holder heller ikke , men hvitt/klart silikonlim burde gjøre jobben grei nok ) og slik ser det endelige resultatet ut : (før til venstre og etter til høyre) nå gjenstår det kun for deg og kjøpe diadem(?) blinklyspærer eller diodepære slik at du slipper det oransje gjenskinnet. lykke til : ) nb: takk til olee for at han lot meg adoptere de gamle blinkysa sine ; ) Sorry for at jeg spammer ned tråden, men fungerer denne også på originale orasnsje blinkers og "dummy tåkelys"? Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Ok, takk for svar. Da venter jeg til jeg har handlet meg tåkelys. (: Moderator kan slette denne posten, slik at det blir litt mer orden i tråden. Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Nå fikk jeg nettopp hjelp av "Golf 3 GTD Special" her på forumet og tenkte jeg skulle legge ut guiden hans i DIY tråden; Noen forandringer i teksten er gjort... 1. Åpne panser og ta av grillen, den er festet med klips på oppsiden og hele undersiden. Kommer til med skrujern til dette. 2. Jekke bilen opp og ta av et eller begge hjulene fremme, demontere innerskjermen. Denner er festet med litt ymse skruer i hjulhuset. 3. Ta av fangeren fremme, denne er festet med skruer som er under grillen også mener jeg det er noen flere skruer på org fanger enn styling og de sitter der som det er luftintak i fangeren, og er skrudd oppover... lenge siden jeg har demontert org fangere nå.. Ta av fanger og koble i fra blink og ev tåkelys. 4. Når dette er gjort kommer du til de skruene som holder skjermen fast, det er 2 skruer som sitter der fangeren går på siden av bilen, 1-2 skruer i bakant av skjermen inni hjulhuset, (mot døren) også et par skruer som du lett ser i motorommet. Nå kan du forsiktig lirke ut forskjermen men få gjerne noen til å bøye plastiklisten som går hele veien under døren(e). Min list var festet med en popnagle nederst i hjulbuen så den måtte jeg borre opp. Så er det vell bare å sette sammen igjen i motsatt rekkefølge. Vær litt nøye med monteringen igjen. Hvis det er uorginal skjerm du har kjøpt så kan passformen variere, så det du bør være obs på er at døren går opp uten at den tar borti noe ved åpning, og at mellomrommet mellom panser og lykt ser rett ut. Håper dette var til hjelp! Lykke til Siter Gammel nok til å vite bedre, ung nok til å gi faen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 noen som vet om det går ann å justere ned tomgangen på VW sin TDK-motor? min ligger på 1100rpm.. skulle gjerne hatt den lavere.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa.. oki.. skal prøve å sjekke det.. takker:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kizila Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Er det noen her som vet hvordan timinga på registerreimen skal være? Isåfall hadde jeg satt pris på litt hjelp :P Trenger også å vite hva bensin trykket ut av bensin pumpen skal være. Takk på forhånd. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Noen som veit åssen man tar ut rutene bak på en 3dørs? Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 er det flere som har forsjellig intervaller på intervall viskeren? jeg har prøvd flere ganger og hver gang hendte det samme! setter man på viskerinterval direkte fra nullstilligen, visker den med 5-10 sek mellomrom og dersom man slår på av og på intervall så visker den med 2sek mellomrom.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene:) stemmer så du sier;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loyfah Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 det hørtes klikk ut. ER virkelig min g3 så smart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 G3en din var veldig smart skjønner du:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 er ikke dette en tråd man ikke skal svade på den måten dere gjør na?!?! :P Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.