Gå til innhold

Hvilken org dynamo er størst på 740??

Ranger emnet

Blend_2097

Anbefalte innlegg

ta kontakt med din lokale Bilrekvisita-butikk eller Volvo Orginal. Mener bestemt at 90A dynamo skal være skaffbar til volvo, uten å måtte bytteplass, men derimot må det brukes en kraftig reim;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe større enn det uten å måtte modde eksisterer ikke? Må lengre opp enn det, håpet på å slippe for mye kluss... GMC disel med masse ekstraytstyr må da ha noen kraftige dynamoer?? Trenger min 150-170A.... Men gidder ikke legge ut 5-8000,-..

Noen forslag??

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har undersøkt litt for deg, og kan bare konkludere med at det ikke er å få tak i dynamoer som passer i orginalfestene. Hvertfal ikke til en liten penge! Stinger-dynamoer fåes fra 150A og oppover, avhengi av biltype og motor. Men, disse koster jo 5000 og oppover, og jeg tviler disse er lette å få tak i brukt.

http://www.xcs.no/index.php?varegruppe=0,11&show=0&expand=14

En GMC 7,5D hadde desværre ikke mer enn 110A dynamo. Ikke rare greiene til ditt bruk gitt:rolleyes:

I tilleg er de dynamoene som er 130A+ utstyrt med "micro-V" reimer. Det vil si breie viftereimer, akkurat som på nyere biler, og ikke vanlig "V-reim" som sitter på vanlig 740.

Disse dynamoene er enormt tunge å dra rundt, og blir enda værre når man belaster den med 130A+.

Men, da vet du litt mer hvertfal! ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svaret. Da vet jeg hvertfall hva jeg må belage meg på.... Trenger mye strøm........ Blir vel Stinger da. Hadde håpet på å slippe litt billigere unna, men det går vist ikke. Skal sjekke litt rundt, se hvor langt ned i pris jeg klarer å presse dem...

Uaktuelt å bruke mer enn 3500,- Skal alltids finne en eller annen ;)

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

lurer på om dynamoen fra 230ET er noe kraftigere enn resten. den står på andre siden så du må isåfall bytte plass på servopumpa og dynamoen.

Nei nei, behøver ikke å bytte plass. Jeg har motor og dynamo fra 940, men det va'kke noe problem å sette dynamoen på venster sia... :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blend_2097

Takker så mye for svaret. Da vet jeg hvertfall hva jeg må belage meg på.... Trenger mye strøm........ Blir vel Stinger da. Hadde håpet på å slippe litt billigere unna, men det går vist ikke. Skal sjekke litt rundt, se hvor langt ned i pris jeg klarer å presse dem...

Uaktuelt å bruke mer enn 3500,- Skal alltids finne en eller annen ;)

Mvh

Simon

Spør Anders om Stinger-dynamo... :) Han har litt erfaring med dem...

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider