Gå til innhold

er detta serriøst? :P

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

åh? en sånn motor koster da ikke stort mer enn 4-5tusen..

Men er nok tull det at han har 4x4, xenon lys og sideairbag..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

Se på denna bilen :

http://www.annonse.no/motor/view_motor_ad.asp?aid=100792

Er den serriøst eller er det tull?

Erre mulig å bygge om tl 4x4? Var litt billig med en 350 Chevy motor.

Erik

ring å hør da vel....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideairbag ettermontert tviler jeg på at er lovlig. 240 ble levert med airbag kun for fører som ekstrautstyr de siste åra. Så dette er nok bare tull. Vet om som bildet sier at de monterer 240 chassis på Pajero ramme men at de får det godkjent tviler jeg sterkt på. Så ta det med ei klype salt du.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en kar i sverige som solgte en 245 bygget på volvo lastebilchassis. Den var 4x4 og hadde v8 motor.

Han skulle ha 18.000kr for den..

Men:

Den hadde ikke sideairbags, xenon, etc.

Den hadde ikke 480 hk.

Om noen her kan vise meg hvor jeg kjøper en 350 v8 med 480hk for 4-5.000kr, så fortell meg gjerne..

En 240 med 4x4, sideairbag, xenonlys, 17" felger, strøken innvendig og utvendig, 3" eksos..

Den hadde nok kostet en aning mer enn 40.000kr...

Den svenkse bilen jeg nevnte, var godkjent.. Men den var da godkjent som VETERANBIL fra 1957 elns. Ikke som volvo 245.

Om den skulle blitt godkjent som volvo 245, hadde det nok kostet ny nybilavgift.. (flere hundre tusen sikkert :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke at det sto 480gamp..

Jeg bare svarte til han som syns det var billig bare fordi det satt en 350 i den..

Var det jeg skulle fram til, at 350 i utgangspunktet ikke er noen dyr motor..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

så ikke at det sto 480gamp..

Jeg bare svarte til han som syns det var billig bare fordi det satt en 350 i den..

Var det jeg skulle fram til, at 350 i utgangspunktet ikke er noen dyr motor..

ja, jeg vet man får 350 CID for 5.000kr lett..

350 tpi må man nok regne 10-15 lapper for.

Man får noen orginale 350 tpi'er med 240hk og for meg et ukjent antall nm. man kan visst ganske enkelt trimme 350 tpi til rundt 400hk (har jeg hørt).

Jeg har også hørt at man kan få tak i slike motorer for 40.000kr.

men:

Om en slik motor koster 40.000, selger man ikke bil med Xenon lys, side-airbag, 4x4, drivlinje til 480hk, etc. for 40.000kr.

hadde bilen vært annonsert for rundt 150.000kr, hadde jeg kanskje vært i tvil om den var ekte.

Når den er så billig, er det ikke en tvil engang. Det er en eller annen fjortis som la ut annonsen med en kompis sitt nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var mer standard på 350 TPI at dem hadde 220 hk orginalt! Er jo derfor det er mulig å sette dem inn i en 240! De blir godkjent så lenge dem ikke passerer 220 hk. Men har også hørt andre 350 TPI som har annet enntall hk. Litt off topic.

Uansett så er jeg usikker på denne annonsen da disse motorene ligger alene på samme pris og det er i Sverige! Noe billigere i USA så klart! Dessuten stoler med sideputer skal du jobbe hardt med da de nyere typen stoler stort sett blir styrt med optiske kabler! Noen som greier det her er det bare å kontakte meg! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider