Gå til innhold

H&R Coilovers fra RS-Consept, eller..... Help me!

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem..

Jeg har fått tilbud på noen senkesett fra PowerZone og fra RS-Consept.

RS-Consept

Coilovers er justerbare senkesett i fra H&R. Dette er komplette fjærbein! Pris: 10995,- (2155,- rabatt)

PowerZone

H&R fjærene senker 40 mm

Dempere som er justerbare i hardheten

Pris tilsammen: 7534,-

De fra RS-Consept er justerbare i høyden..

HVA BØR JEG VELGE?? pls svar!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Jau den skal trekkes ned.. Men jeg veit liksom ikke hva jeg skal gjøre.. Gidder ikke å måke snø på vinteren heller... Shit au.. Jeg tror jeg går for Coilovers jeg... ÜBERKILL!!!!!

slipper å måke med coilovers vettu. Bare å heve den litt om vinteren og skrape asfalten om sommeren.

Gå for coilovers... Men jeg mener Lupoboy(?) her på forumet bestilte coilovers fra tyskland og det ble rimlig mye billigere... du kan jo sende han en pm og spørre?

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

slipper å måke med coilovers vettu. Bare å heve den litt om vinteren og skrape asfalten om sommeren.

Gå for coilovers... Men jeg mener Lupoboy(?) her på forumet bestilte coilovers fra tyskland og det ble rimlig mye billigere... du kan jo sende han en pm og spørre?

Han kjøpte seg Weitec coilovers..

Er h&r coilovers bra?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det jeg har hørt fra eiere og utifra det jeg har lest meg til fra tester osv.. så er det slik at H&R, K&W, Bilstein, og Koni er blandt de beste hva kvalitet og "knowhow" angår. H&R coilovers har blitt kritisert for elendig komfort, dog glimrende kjøreegenskaper. K&W coilovers har minst like gode kjøreegenskaper som H&R, pluss noe en fyr kalte"akseptabel" komfort.. Tolk det siste som du vil..

Justerbare fjærbein (Gewinder/Coilovers) er det grommeste, men ingen kan påstå at en bil som er senket 50-80 mm har komfort overhodet. Jeg driter i komfort, men det er det ikke alle som gjør. Jeg driter i passasjerer som klager også ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ja, har alltid visst at h&r er bra, men hvordan er funksjonene på disse coiloverene?

Er det mulighet for justering av stivhet og høyde? rebound?

Jeg kjøpte HR Cup Kit fra RS (Raymond) og det var ingenting å si på selger ihvertfall. Gir bra pris og bra service. Dette skulle senke Ventoen min 60/40 men var nok i virkligheten mer 60/60, ble for lav bak synes jeg. Dette er ganske vanlig problem ved ikke justerbare senkesett at bilen kan bli for lav forran eller bak, kjøper en gewinder er det bare å justere selv til en blir fornøyd!

Jeg hadde H&R gewinder på en Polo, dette kunne justeres i høyde men ikke i hardhet og jeg tror ikke så mange H&R sett kan dette. Kjøper en KW eller Koni kan derimot de det. På andre siden var hverken H&R demperne (eller Sachs som lager de) på Poloen eller Ventoen ubehagelig stiv, var rett og slett ganske passelig!

Har en masse penger og eller er veldig kravstor bør en kjøpe justerbart, men for folk flest er det kanskje like greit å betale halvparten for ikke justerbare.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider