Gå til innhold

Min første utforkjøring :)

Ranger emnet

Danna

Anbefalte innlegg

Har fått låne Vectraen til stemuttern i vinter, da Golfen er under oppbygging.

Så var vi ute en tur i går kveld, og kjørte over en lokal skogsvei.

Kjørt her mange ganger, men i går kjørte jeg nok litt ekstra.. (over evne) Ungdommelig dumhet ;)

Visste egentlig at nederst i bakken er det en veldig skarp sving, med tilhørende skråning på høyre side.

Hadde vel grei fart et godt stykke før svingen. Begynte å bremse ned, men det ville nesten ikke bremse (varme bremser) ? Hjalp vel lite at det var veldig "vaskebrett" ned bakken før svingen.

Prøvde å brekke, men hjalp fint lite, og bare seilte utfor skråningen. Bilen var oppe på to hjul, før den datt ned igjen på alle fire.

Hadde veldig flaks. Har nesten ikke truffet ei eneste buske. Kunne gått ganske ille.

Eneste skadene på bilen var: Ødelagt høyre speil, hull i bunnpanna (Kjørte over noen store steiner), og et par bulker i kanalen på høyre side. Det vi har funnet ut så langt iallefall..hehe..

En gang måtte være den første :)

IMG_0276.JPG

Dårlig bilde

IMG_0284.JPG

Første utforkjøring ;) Hatt lappen i 5 mnd, og ikke kjørt ut før nå ;) flink ;) hehe

IMG_0298.JPG

Rimelig bratt her egentlig...

IMG_0313.JPG

Store steiner..et par til utenfor bilde..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rart det ikke har skjedd før ;)

Har jo så klart lekt meg før i vinter, men..

Hadde vel kanskje ca 80 over litt lenger oppi der. Da kom svingen veldig brått. Visste egentlig om svingen men..20-30 når vi sklei utafor kanskje ?

Faen ta den lokalbefolkningen som kasta snø i veibanen... :(

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Hehe, rart det ikke har skjedd før ;)

Har jo så klart lekt meg før i vinter, men..

Hadde vel kanskje ca 80 over litt lenger oppi der. Da kom svingen veldig brått. Visste egentlig om svingen men..20-30 når vi sklei utafor kanskje ?

Faen ta den lokalbefolkningen som kasta snø i veibanen... :(

Ingen skal nekte på at du tar det med godt humør i hvertfall;)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit bra Danna! ;)

Faen at noen har så flaks når de først kjører ut. Første gangen jeg dro av vraka jeg jo!

Men er fin avkjøring det der da ;) Jeg holdt meg på veien når jeg kjørte "rally" over der igår da. Men mulig satsinga di overgår meg litt!

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider