Gå til innhold

sub fra helvete!

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Jeg installerte anlegget i renaulten i helga. Etter my prakk med ledninger og div, men det hører jo med :)

Da tiden endelig kom og alt var på plass var det på tide og justere forsterkeren. Men så kom problemet, samme hvordan jeg justerer høres subben ut som om noen sitter og dreper en katt inni der. Det er komplett umulig å få den til og spille fint.

Da jeg hadde golfen var den helt grei, men det kan jo være at jeg ikke hørte det når 6x9" spilte. Det er en 12" i reflex kasse.

Noen som har noen ideer om hva det kan være?

Og attpåtil ha spyledysene flyttet seg til passasjer siden så jeg ser ikke en dritt hvis det kommer en trailer...

smule irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by pahf

Jeg installerte anlegget i renaulten i helga. Etter my prakk med ledninger og div, men det hører jo med :)

Da tiden endelig kom og alt var på plass var det på tide og justere forsterkeren. Men så kom problemet, samme hvordan jeg justerer høres subben ut som om noen sitter og dreper en katt inni der. Det er komplett umulig å få den til og spille fint.

Da jeg hadde golfen var den helt grei, men det kan jo være at jeg ikke hørte det når 6x9" spilte. Det er en 12" i reflex kasse.

Noen som har noen ideer om hva det kan være?

Og attpåtil ha spyledysene flyttet seg til passasjer siden så jeg ser ikke en dritt hvis det kommer en trailer...

smule irriterende.

Lavpass filter vil jo hjelpe hvis det er det jeg tror...

Noen som synger inne i subben din?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kassen tett rundt kantene?

Opplevde en slags kverka katt lyd i høyttalerene hjemme (cerwin vega ls-10) når det var blitt en liten sprekk mellom sideplatene og frontplata. Denne sprekken var under 1 mm, men gav utrolig mye ulyd.

Prøv å spill med elementet ute av kassen, da finner du ut om problemet ligger i elementet eller kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. skal ta den inn når jeg kommer fra skolen, men kom på en ting. Da kassa ble bygd fikk jeg vite at det ikke var noen vits i demping på bassreflex kasse. Og det er jo en form for kasselyd som kommer. Har handlet demping nå.

Hvor skal jeg dempe? på bunnen, bakplaten eller begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekka subben for åpninger i kassen og er 99.9% sikker på at det ikke er noen ting der. Har også lagt ull i hele kassa. Så nå får vi se når limet har tørka hvordan ting står til :)

Hvis ikke blir den enten knust til pinneved i sinne eller brukt som fotskammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Da har jeg sjekka subben for åpninger i kassen og er 99.9% sikker på at det ikke er noen ting der. Har også lagt ull i hele kassa. Så nå får vi se når limet har tørka hvordan ting står til :)

Hvis ikke blir den enten knust til pinneved i sinne eller brukt som fotskammel.

ull? du må jo dempe den med løspakket dempematriale..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider