Excursion Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Hallo jeg lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med å finne ut åssen mål jeg trenger for en Sony Xplod 12" subwoffer som skal ha en kasse på cirka 35 liter............ Jeg er litt nubb innenfor matte så derfor trenger jeg litt hjelp til hvordan jeg skal finne ut hvor stor basskassen min trenger å være........... Jeg er svært takknemlig for alle seriøse svar........... Vennlig Hilsen Excursion........ Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 35cm x 35cm x 30cm det blir i overkant av 36 liter. Har ikke tatt hensyn til tykkelse på plater da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 byggmakker hjelper deg sikkert, tenk på at MDF 19mm er meget fint å bygge i, og at kassen ikke bør være firkantet, men ha en skrå bakvegg. er ikke noe mattegeni selv.. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Rettelse: En kasse er ikke nødt til å ha en skrå bakvegg eller en annen skrå vegg for den del. Det en bør tenke på er at det er lett for at det oppstår det som kalles stående bølger dersom man har paralelle flater på kassen. Det kan derfor være en fordel å sette elementet litt ut til siden på baffelen (det er den siden av kassen som elementet er skrudd fast i). Videre så er det viktkig å ha gode avstivinger inni kassen for at det skal bli "vanskeligere" for veggene til å "svinge med". Når det gjelder volumet på kassen din så kan du regne kassevolum i dm (desimeter). Da får du at HxBxD = Volum i liter. Til ditt element ville jeg ha regnet 40 cm i firkant. Husk at elementet tar noe av plassen og eventuelle avstivinger i kassen tar opp volum. Lykke til med byggingen! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Morel Rettelse: En kasse er ikke nødt til å ha en skrå bakvegg eller en annen skrå vegg for den del. Det en bør tenke på er at det er lett for at det oppstår det som kalles stående bølger dersom man har paralelle flater på kassen. Det kan derfor være en fordel å sette elementet litt ut til siden på baffelen (det er den siden av kassen som elementet er skrudd fast i). Videre så er det viktkig å ha gode avstivinger inni kassen for at det skal bli "vanskeligere" for veggene til å "svinge med". Når det gjelder volumet på kassen din så kan du regne kassevolum i dm (desimeter). Da får du at HxBxD = Volum i liter. Til ditt element ville jeg ha regnet 40 cm i firkant. Husk at elementet tar noe av plassen og eventuelle avstivinger i kassen tar opp volum. Lykke til med byggingen! Mvh Pål sant sant. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 hei! slik mener vi da at den bør se ut, så du ikke får de stående bølgene som morel snakker om. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg